۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸

خبر انتقال ذخایر اورانیوم ایران به خارج ردشد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که خبر برخی رسانه‌ها درباره موافقت ایران با انتقال ذخایر اورانیوم این کشور به خارج صحیح نیست.
کد خبر : ۲۳۵۰۸۲
صراط: "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که ایران هرگز از این موضوع حمایت نکرده که ذخایر اورانیوم خود را به خارج از این کشور منتقل کند چون ایران از همان نخست نیز با این موضوع اعلام موافقت نکرده است.

"عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران نیز پیشتر در صحبت با رسانه‌های ایرانی گفت: صادر کردن ذخایر اورانیوم غنی شده در برنامه ما قرار ندارد و قصدی برای خارج کردن آنها به خارج از کشور نداریم. هیچ پرسشی درباره صادر کردن ذخایر به خارج وجود ندارد.

ماری هارف در مصاحبه خود با ان‌بی‌سی گفت: متاسفانه، جزئیات در این باره دقیق نیستند. آشکار است که ذخایر اورانیوم و چیزی که برای آنها اتفاق خواهد افتاد و چگونگی خلاص شدن ایران از آنها بخش کلیدی از توافق احتمالی است که ما در تلاش برای رسیدن به آن هستیم. هرگز توافقی در این باره وجود نداشته است. ما درباره دو راه متفاوتی که آنها می‌توانند آن را انجام دهند گفت‌وگو کرده‌ایم و ما منتظریم آیا می‌توانیم طی 24 ساعت آینده به توافقی برسیم یا خیر.

هارف گفت: تمامی جزئیات این توافق با یکدیگر مرتبط هستند و چیزی که ما گفته‌ایم این است که تا زمانی که همه چیز مورد توافق قرار نگیرد هیچ توافقی حاصل نخواهد شد و درباره این موضوع که ذخایر به کشور دیگری منتقل خواهد شد یا در ایران رقیق می‌شود، هنوز ما و ایران در این باره به توافق نرسیده‌ام و برخی خبرها در این باره که طی 24 ساعت گذشته منتشر شده صحیح نیست.

منبع: تسنیم