۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲

آب مشهد از دریا تامین می‌شود؟

استاندار خراسان رضوی گفت: تامین آب شهر مشهد از دریای عمان به صورت جدی در سال 94 پیگیری خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۵۰۹۵
صراط: علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در آیین افتتاح پست برق63/20 کیلو ولت کمپکت ناظریه که در چناران برگزار شد، با بیان اینکه مشکل آب یکی از موضوعات مهم استان خراسان رضوی است تصریح کرد: تامین آب از مناطق دور از جدی‌ترین مسائل مورد نظر استانداری خراسان رضوی است که در این راستا در سال 94 تامین آب شهر مشهد از دریای عمان به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی با عنوان اینکه مشهد یک شهر ملی است و بسیاری از زائران از خدمات آن بهره می‌برند، پیشنهاد اختصاص ردیف ملی برای آبفای مشهد را مطرح کرد و گفت: توان استان کفاف نیاز‌های موجود را نمی‌دهد و از این‌رو از وزارت نیرو درخواست داریم تا ردیف ملی برای آبفای مشهد اختصاص داده شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر آبفای مشهد با اعتبار منفی 52 میلیارد تومان فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند و واقعا نیازمند همکاری و اختصاص اعتبار از ردیف ملی است.

رشیدیان تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته شاهد اقدامات مفید و موثری در صنعت آب و برق خراسان رضوی بوده‌ایم و اکنون علاوه بر آبگیری تعدادی از سد‌ها پیش از نوروز، چند سد دیگر نیز در سال جاری و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: اکنون شاهد افزایش هفت درصدی در منابع آبی در سد‌های استان نسبت به سال گذشته هستیم ولی همچنان مشکل روان‌آب‌ها را خواهیم داشت و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

استاندار خراسان رضوی به کسب رتبه اول توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در زمینه راه‌اندازی و توسعه نیروگاه‌های تجدید‌پذیر بادی و خورشیدی اقدامات خوبی از سوی این شرکت انجام شده است.

رشیدیان با بیان اینکه در ابتدای سال 93 شاهد جشن اتمام برق‌رسانی به روستا‌های با 20 خانوار بودیم، خاطرنشان کرد: تا پایان سال 93، این طرح را به کلیه روستا‌های 10 خانوار نیز تعمیم دادیم و اکنون برق‌رسانی به کلیه روستا‌های استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های استان در روز‌های پایانی سال، میزان بارش از اول مهر‌ماه تا پایان سال نسبت به سال گذشته 75 درصد افزایش داشته است و در زمینه بارش درازمدت نیز شاهد 14 درصد افزایش هستیم.

منبع: ایسنا