۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

گفتگو با محمد صادقی درباره "فوق سری"

محمد صادقی بازیگر سریال «فوق سری» گفت: همانطور که در این چند قسمت مشاهده شده در این سریال نقش مجید باستان را بازی می‌کنم که فرد خاصی است.
کد خبر : ۲۳۵۱۲۰
صراط: بازیگر نقش مجید باستان در سریال «فوق سری» گفت: این سریال ریتم تندی دارد و همه اتفاق‌ها در آن به سرعت می‌افتد. در کنار این موضوع دستمایه‌های طنزی که در اثر وجود دارد نیز به کلیت کار و جذب مخاطب کمک کرده است.

محمد صادقی بازیگر سریال «فوق سری» گفت: همانطور که در این چند قسمت مشاهده شده در این سریال نقش مجید باستان را بازی می‌کنم که فرد خاصی است.

وی ادامه داد: در همان روزهای ابتدایی تلاش کردیم تا یک فرد خاص همراه با رفتار و خلق و خوهای منحصر به فرد را پیدا کنیم که علاوه بر مشورت با کارگردان، ویژگی‌های فیزیکی این فرد نیز کمک بسیاری به اجرای آن کرد.

بازیگر سریال «خواب و بیدار» افزود: فکر می‌کنم شخصیت بوستان رفته رفته و در قالب قصه معرفی و دیده خواهد شد و نیازی به توضیح اضافی نیست.

صادقی درباره استفاده از حرکات رزمی در این سریال بیان کرد: در برخی از صحنه‌ها که مربوط به عملیات و اتفاق‌های اکشن است، حرکات رزمی را خواهیم دید که اینها بخشی از کارهای پلیسی است که در این ژانر ساخته می‌شوند.

وی درباره تفاوت بین نقش‌هایی که در سریال‌های قبلی فخیم زاده ایفا کرده نیز گفت: در سریال «خواب و بیدار» افسر پلیس بودم، اما در فوق سری نقشم منفی است و هیچ ربطی به سریال‌های قبلی‌ام ندارد.

بازیگر سریال «سالهای مشروطه» درباره شکستن قالب نقش مثبت در ذهن مخاطب اظهار کرد: اصولا نقش‌ها در سریالهایی که فخیم زاده می‌سازد دارای چالش‌های زیادی هستند و همین‌ باعث جذابیت در این آثار نمایشی خواهد شد. در مورد نقش خودم هم باید بگویم طی مشورت با کارگردان به رگه‌های خوبی از این شخصیت رسیدیم که در اجرا کمک‌های بسیاری به ما کرد.

وی ادامه داد: فوق سری قصه خوب و اتفاقا رگه‌های طنز دارد. همچنین نقاط عطف بسیاری که می‌تواند برای جذب مخاطب به شدت عمل کند. زمانی که این اتفاق می‌افتد دیگر مخاطب نمی‌تواند حدس بزند که کلیت قصه به کدام سمت و سو می‌رود و بدین طریق مخاطب مدام در حال غافلگیر شدن است.

بازیگر سریال «مختارنامه» افزود: ریتم سریال بسیار تند است و برخی از سکانس‌ها به سرعت مقابل دوربین می‌روند. همه اتفاق‌ها به سرعت می‌افتد و همین موضوع جذب مخاطب را افزایش خواهد داد.

صادقی از همبازی شدن با فخیم زاده در آخرین ساخته وی چنین گفت: فخیم زاده در این سریال نقش متفاوتی را بازی می‌کند طوری که و با نقش‌های گذشته بسیار متفاوت است و تا به حال مخاطبان او را در این قالب ندیده‌اند، همین موضوع یکی از خصوصیات خوب این سریال است.

وی درباره امکاناتی که نیروی پلیس در اختیارشان قرار داده است، نیز گفت: نیروی پلیس در این سریال تجهیزات بسیاری را در خدمت گروه گذاشته است تا از این نظر به مشکلی برنخوریم. در خاطرم هست که برای ضبط سکانس‌های پایانی از این تجهیزات زمینی و هوایی به طور ویژه‌ای استفاده می‌شد.

بازیگر فیلم «ابراهیم خلیل الله» درباره همکاری با فخیم زاده گفت: در این دو دهه که ازهمکاری مشترکمان می‌گذرد باید بگویم حتی یک درصد هم از میزان خلاقیت‌شان کم نشده است و هنوز علاقه‌مندی به چالش‌های جدید و قصه‌های جذاب نیز در ایشان وجود دارد.

بازیگر سریال «ولایت عشق» درباره کم کار بودن خود در این مدت بیان کرد: اصولا بازیگر پرکاری نبوده و نیستم و ممکن است از سال آینده کم کارتر هم بشوم، چراکه در این سالها آموزش و تدریس یکی از دغدغه‌هایم بوده و هست.

وی افزود: همیشه برای انتخاب کارهایی که در آنها بازی می‌کنم، به جدید بودن نقش و قصه اثر دقت زیادی دارم، چراکه اصولا بازی در نقش‌های تکراری برایم اهمیتی ندارد و دوست دارم با توجه به اینکه بازیگری را در کنار تدریس انجام می‌دهم نقش‌هایی جدید بازی کنم.

این بازیگر ادامه داد: در سینما و تلویزیون ما به نوعی مرسوم است که اگر بازیگری در نقشی به خوبی بازی کند، مدام همه پیشنهادها شبیه همان کار او خواهد بود و من نیز با توجه به گزینه‌هایی که برای خود دارم انتخاب می کنم و همواره از این پیشنهادها به دور بودم. از طرفی هم هدایت پیشنهادها دست من بازیگر نیست و گاهی به سمت بازیگر می‌آید و گاهی هم نه.

صادقی با اشاره به حضورش در سریال‌هایی چون: حضرت ابراهیم، مختارنامه، امیرکبیر، میرزاکوچک خان، ولایت عشق و ... نیز اضافه کرد: همه این نقش‌ها هرکدام در جای خود نقش‌ها و آثار ماندگاری هستند. حضور در این آثار هم خیلی زیاد نیست چراکه در طول یکسال مگر چه تعداد از این سریال‌ها ساخته می‌شود؟ و اگر هم ساخته شود، به برخی از بازیگران پیشنهاد می‌شود.

وی درباره حضور در نقش‌هایی چون مامون و ابراهیم نیز بیان کرد: ایفای این نقش‌ها کار آسانی نبود و یادم است حدود سه سال مشغول بازی در نقش مامون بودم. در فصل‌های مختلفی کار می‌کردیم و شرایط گاه دشواری حین تولید داشتیم، اما در نهایت اثری ماندگار شد که من از حضور در آن بسیار خوشحالم.
منبع: فارس