۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
دیدار با سوئد «آواز قوی» من است

اظهارات کی‌روش پیش از بازی خداحافظی

کارلوس کی‌روش اظهار داشت که در برابر سوئد، برای آخرین بار، بر نیمکت تیم ملی فوتبال ایران می‌نشیند.
کد خبر : ۲۳۵۱۲۲
صراط: کارلوس کی‌روش اظهار داشت که در برابر سوئد، برای آخرین بار، بر نیمکت تیم ملی فوتبال ایران می‌نشیند.

کارلوس کی‌روش نخواست از کلمه استعفا استفاده کند. "بارها گفته‌ام که می‌خواهم بمانم و کارم را با تیم ایران ادامه دهم اما در دیداری که با مسئولان تازه‌ فدراسیون فوتبال ایران داشتم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است این همکاری خاتمه پیدا کند و من از تیم ایران جدا شوم تا آنان بتوانند با دست بازتری برای آینده تیم ملی تصمیم گیری کنند.

کیروش 62 ساله و پرتغالی‌ است. او چهارسال پیش به سرمربی‌گری تیم ملی ایران انتخاب شد. او با تجربه‌ای بالا از مربی‌گری در تیم‌های بزرگی مانند منچستریونایتد، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال؛ به فوتبال ایران کمک کرد که حرفه‌ای‌تر شود و در سطح بالای بین‌المللی مطرح گردد. نظم در بازی و تقویت بازی دفاعی ایران یکی از بزرگترین دستاوردهای کی‌روش در این چهارسال کار با تیم ایران بوده است.

بازی دوستانه روز سه شنبه با تیم ملی سوئد، یک بازی تاریخی خواهد بود که کارلوس کی‌روش عقیده دارد که به تجربه‌ بین‌المللی بازکنان ایران کمک بسیاری خواهد کرد.

او گفت که بازی با سوئد بسیار مهم است چرا که بازی‌هایی در این سطح به تیم ایران کمک خواهد کرد تا تجربه بیاموزد و از این تجربه در بازی‌های رسمی مقابل تیم‌های رقیب آسیایی مانند استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی استفاده کند. او تیم سوئد را تیمی قدرتمند با بازیکنانی نامدار می‌داند که فوتبالی حرفه‌ای دارند و از اینکه چنین فرصتی برای تیم ایران دست داد تا با تیمی خوب چون سوئد دیدار کند ابراز خوشحال کرد. او تاکید کرد که نتیجه پایانی بازی هرچه باشد، چنین دیدارهایی یک پیروزی برای فوتبال ایران خواهد بود.  

برای بازی روز سه شنبه، بیش از 35 هزار بلیط فروخته شده که به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال سوئد، بخش عمده‌ای از این بلیط‌ها را ایرانیان مقیم سوئد خریداری کرده‌اند. کارلوس کی‌روش در پایان از حمایت گسترده‌ ایرانیان خارج از کشور تشکر کرد و گفت: ما هرجا که می‌رویم از حمایت ایرانیان برخورداریم، در جام ملت‌های آسیا در استرالیا ایرانیان زیادی از تیم ملی پشتیبانی کردند و ما هر جا که می‌رویم، احساس می‌کنیم در خانه خود هستیم. ایرانیان بسیار خونگرم و فوتبال‌دوست هستند و تیم ملی خود را تنها نمی‌گذارند، امیدوارم که بازی خوبی را در مقابل سوئد انجام دهیم تا جواب این همه محبت را داده باشیم.
منبع: فارس