۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

العبادی آزادی تکریت را رسما اعلام کرد

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور با کمک نیروهای مردمی و عشایر سنی پس از آزاد سازی بخش های جنوبی و غربی تکریت از اشغال گروه تروریستی داعش، به مرکز این شهر در شمال بغداد دسترسی پیدا کرده اند.
کد خبر : ۲۳۵۱۷۳
صراط: به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، نیروهای امنیتی ما به مرکز تکریت رسیده اند و بخش های جنوبی و غربی آن را آزادکرده اند و در حال تسلط یافتن بر تمامی این شهر هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، العبادی در این بیانیه از نیروهای ارتش و پلیس عراق و حمایت نیروهای مردمی و عشایر سنی تشکر کرد.

گزارش های منابع خبری حاکی از استقرار نیروهای الحشد الشعبی (مردمی) و ارتش عراق در مناطق مختلف تکریت از جمله ساختمان های امنیتی، مجتمع های دولتی و 13 کاخ ریاست جمهوری، در این شهر است.

به گزارش منابع امنیتی نیروهای الحشد الشعبی و پلیس در جریان دور جدید عملیاتی که از شب گذشته آغاز شد، توانسته بودند تا حوالی ظهر امروز پل العلم را نیز بطور کامل در اختیار بگیرند.

این منابع گفته اند که عملیات پاکسازی تکریت در حالی انجام شد که گروه تروریستی داعش در بیشتر ساختمان های تکریت مرکز استان صلاح الدین در شمال عراق، تله انفجاری و بمب نصب کرده بود.

این عملیات در حالی به مراحل پایان رسید که به گفته منابع خبری در عراق، برخی کشورهای منطقه برای جلوگیری از آزادی این شهر به دولت عراق فشار زیادی وارد می کردند.
منبع: ایرنا