۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷

دلایل شکست تیم امید از زبان خاکپور

محمد خاکپور می‌گوید تیمش به خاطر حرفه‌ای نبودن بازیکنانش بازی را واگذار کرده است.
کد خبر : ۲۳۵۱۹۳
صراط: سرمربی تیم ملی ایران پس از شکست مقابل عربستان در نشست خبری اظهار کرد: امروز تمرکز لازم را نداشتیم تا یک بازی خوب ارائه کنیم اما بازیکنانم تمام تلاششان را انجام دادند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. همه تمام توان‌شان را در زمین گذاشتند و هیچ بازیکنی کم‌کاری نکرد.

او ادامه داد: روی یک اشتباه فردی گل خوردیم اما در ادامه فرصت‌های ما به گل تبدیل نشد. اگر می توانستیم در نیمه اول دروازه حریف را باز کنیم مطمئنا شرایط فرق می‌کرد.

خاکپور گفت: در مجموع از بازیکنانم راضی هستم و به آنها افتخار می کنم. آنها با تمام وجود تلاش کردند. ما رو ضعف حرفه ای نبودن یا امتور بودن بازیکنان‌مان باختیم. شاد روی این موضوع بعدا برنامه‌ریزی کنیم. در کل باید بگویم فوتبال همین است. یک سر آن برد و یک سر آن باخت است.

سرمربی تیم ملی امید تصریح کرد: باید از این شکست درس بگیریم و به آینده فکر کنیم و تلاش کنیم دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

در ادامه خبرنگاری خطاب به خاکپور گفت در بعضی صحنه‌ها علی کریمی به نظر می‌رسید کم‌کاری کرده و با تمام توان بازی نمی‌کند، که سرمربی تیم ملی گفت: با تمام احترامی که برای نظر شما قائل هستم، به این موضوع اعتقادی ندارم. بازیکنی که پیراهن تیم ملی را بر تن می کند هیچوقت کم کاری نمی‌کند. اما درباره تعویض بازیکنانم باید بگویم تیم ما عقب بود، پس باید طوری تعویض می‌کردم تا فاز تهاجمی تیم تقویت شود.

خاکپور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نتیجه کسب شده، آیا قولی برای صعود به المپیک می‌دهید؟ گفت: هیچکس در فوتبال نمی تواند قولی بدهد. با این حال من این قول را می‌دهم که بازیکنانم با تمام وجود برای موفقیت تیم ملی ایران تلاش کنند. ما فقط 30 روز است که با تیم تمرین کرده‌ایم و این زمان واقعا کم است. فاصله میان بازی‌ها هم کم بود و ما مجبور بودیم در ترکیب تیم تغییراتی ایجاد کنیم تا انرژی میان بازیکنان تقسیم شود. ما واقعا به خاطر حرفه‌ای نبودن بازیکنان‌مان نتیجه را واگذار کردیم. من بازی کرده‌ام و می‌دانم که قول دادن در فوتبال معنایی ندارد. کسی هم که قول می‌دهد از فوتبال چیزی نمی‌داند. از همه هواداران و رسانه‌ها که از تیم ملی امید حمایت کردند تشکر می‌کنم. این تیم متعلق به همه مردم ایران است.

منبع: ایسنا