۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

ماجرای پیامک وزیر ارشاد به احمد خاتمی

خاتمی ادامه داد: قسمت دوم پیامک این بود که ایشان گفتند در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد هم این مسئله اتفاق افتاده است...
کد خبر : ۲۳۵۲۴۹
صراط: امام جمعه موقت تهران با اشاره به مجوز وزارت ارشاد به آلبوم خواننده زن، گفت: اشتباهات دولت دهم مجوز تکرار اشتباهات برای دولت یازدهم نیست.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی سه‌شنبه شب در اختتامیه نشست تخصصی حیات طیبه در مجتمع فرهنگی ولایت با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از تمامی دولت‌ها، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با حمایت‌های خود از دولت‌های احمدی‌نژاد، روحانی، خاتمی و رفسنجانی به دنبال این بودند تا بگویند حمایت از دولت وظیفه همه مردم و مسئولان است و دولت‌ها در نظام اسلامی باید مورد حمایت مردم و مسئولان قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از دولت‌ها خط امام خمینی (ره) بوده که امروز مقام معظم رهبری نیز آن را دنبال می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ارتباط همدلی و انتقاد، تصریح کرد: همدلی هیچ منافاتی با انتقاد ندارد اما این انتقاد باید سازنده و در شأن افراد انقلابی باشد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تخریب منتقدان را خلاف تدبیر دانسته‌اند، بیان کرد: زمانی آقایی، منتقدان در فضای هسته‌ای را به صهیونیست‌ها تشبیه کرد و گفت تندروهای خارجی و داخلی مخالف مذاکرات هسته‌ای هستند که منظور وی از تندروهای خارجی همان صهیونیست‌ها و تندروهای داخلی، مجلسی‌ها بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی به جای اینکه انتقاد را جواب دهند تنها از این حربه بهره می‌گیرند که منتقدان داخلی را همانند داعش و صهیونیست‌ها بدانند و بگویند آن‌ها این چنین و این چنانند.

وی با تأکید بر صداقت در گزارش‌ها، گفت: ما در عصر انفجار اطلاعات به سر می‌بریم بنابراین صداقت، اعتمادساز است حتی اگر این صداقت تلخ باشد.

خاتمی با اشاره به سخن اردوغان در مورد ایران، بیان کرد: اینکه اردوغان بگوید ایران تلاش می‌کند خودش جای داعش بنشیند نیاز به جواب ایران در همان سطح بود و انتظار ما از مسئولان این بود که همان مسئول مربوطه جواب اردوغان را بدهد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: با وجود ناامنی‌های کشورهای همسایه، ایران امن‌ترین کشور است و این برای دشمن قابل تحمل نیست بنابراین اگر همدلی و همزبانی باشد روز حادثه تمام توطئه‌ها سرکوب می‌شود.

وی در ارتباط با مجوز وزارت ارشاد به خواننده زن، خاطرنشان کرد: یکی از مراجع به من پیغام داد که می‌خواهم در برابر این مسئله موضع بگیرم بنابراین شما خبر را دقیق برای من گزارش کنید، بنده از طریق یکی از دوستان پیغامی به وزیر ارشاد دادم که شما خودتان بگویید آنچه اتفاق افتاده چیست و ما کاری به رسانه‌ها نداریم، یک ساعت بعد ایشان پیامک زدند که این سی‌دی تک‌خوانی نیست و صدای مرد قوی‌تر از زن است.

خاتمی ادامه داد: قسمت دوم پیامک این بود که ایشان گفتند در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد هم این مسئله اتفاق افتاده است، بنده نیز این توضیحات را به دو تن از مراجع اعلام کردم، اما باید بگوییم مگر هر خلافی که در دوره احمدی‌نژاد اتفاق افتاده است مجوزی برای تکرار اشتباهات در دولت جدید می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خوانندگی دو نفر همخوانی نیست و آنهایی که سی دی را گوش کرده‌اند می‌دانند در آن سی‌دی خوانندگی زن و مرد جدا است.

وی تأکید کرد: نقد منصفانه در این راستا این است که اهل قلم بنویسند انتشار این سی دی و مجوز صدور آن در راستای اهداف انقلاب اسلامی ما نبود.

امام جمعه موقت تهران در ارتباط با ماجرای فتنه 88 خاطرنشان کرد: ماجرای فتنه فراقوه‌ای است و یک قوه به تنهایی نمی‌تواند در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

خاتمی با تأکید بر تفسیر درست همدلی و همزبانی، متذکر شد: تفسیر نادرست این مفاهیم می‌تواند به ضد همدلی و ضد همزبانی تبدیل شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
غریبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴
۱۳
۸
از آقای جنتی نباید انتظار بیموده ای داشت.
ایشون بارها اعلام کردن که: خط و مشی فرهنگی من همون سیاست فرهنگی زمونه آقای خاتمیه.
آقای خاتمی که یادتونه؟!؟!؟!