۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

درخواست مقتدا صدر درباره تکریت

رهبر جریان صدر عراق ضمن ابراز خشنودی از آزادی شهر تکریت، خواستار اعلام این شهر به عنوان یک منطقه جنگ زده شد تا خدمات لازم به این شهر ارائه شود.
کد خبر : ۲۳۵۲۶۲
صراط: رهبر جریان صدر عراق ضمن ابراز خشنودی از آزادی شهر تکریت، خواستار اعلام این شهر به عنوان یک منطقه جنگ زده شد تا خدمات لازم به این شهر ارائه شود.

«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر امروز از ارتش و نیروهای بسیج مردمی در عراق خواست که تکریت را حفظ کنند و «شبه‌نظامیان وقیح» را از این شهر بیرون کنند.

وی در ادامه از دولت خواست تمام کسانی را که علیه شهروندان عراقی مرتکب جنایت شده‌اند را بازخواست کند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست پایگاه خبری «السومریه نیوز» رسید، اعلام کرد: پس از آنکه دولت عراق آزادی کامل استان «صلاح‌الدین» و به طور مشخص شهر تکریت را اعلام کرد، از نیروهای ارتش و بسیج مردمی منصف می‌خواهیم که شبه‌نظامیان وقیح را اخراج و از تکریت حفاظت کنند.
وی در ادامه بر ضرورت دور نگه داشتن نیروهای آمریکایی چه زمینی و چه هوایی از دخالت در امورز امنیتی و نظامی و ... عراق تاکید کرد و از دولت عراق خواست که هرچه سریعتر به تکریت خدمات‌رسانی شود و زیرساختهای آن را که آمریکایی‌ها و داعش از بین برده‌اند بازسازی شود. تمامی مهاجران از این شهر نیز باید بازگردندو

صدر خواستار اعلام تکریت به عنوان یک منطقه جنگ‌زده شد تا کمک‌های لازم غذایی، پزشکی و ...در اختیار این شهر و ساکنان آن قرار گیرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط صدر درخواست