۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

احتمال تمدید ۴۸ ساعته مذاکرات

دیپلمات‌های اروپایی مدعی هستند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ ممکن است برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیگر تمدید شود.
کد خبر : ۲۳۵۳۰۲
صراط: دیپلمات‌های اروپایی روز چهارشنبه مدعی شدند رایزنی‌های هسته‌ای جاری بین ایران و گروه 1+5 در شهر لوزان سوئیس ممکن است بین 24 تا 48 ساعت دیگر تمدید شود.

این منابع خبری روز چهارشنبه در حالی در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» این ادعا را مطرح کرده‌اند که ضرب‌الاجل خودخوانده 31 مارس برای رسیدن به تفاهم سیاسی به پایان رسیده است.

وزرای خارجه کشورهای چین، فرانسه و روسیه شهر لوزان را ترک کرده‌اند، اما گفته‌اند در صورت لزوم بار دیگر به این شهر بازخواهند گشت.

مذاکرات هسته‌ای که از چهارشنبه هفته گذشته با دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا آغاز شد در روزهای گذشته با ابهام‌هایی بر سر رسیدن به تفاهمی سیاسی که بتواند زیربنای ادامه گفت‌وگوها بر سر جزئیات باشد، دنبال شده است.

دیپلمات‌های گروه 1+5 نشانه‌های متناقضی از وضعیت مذاکرات هسته‌ای ارائه کرده و ضمن اشاره به حصول برخی پیشرفت‌ها در این گفت‌وگوها از باقی ماندن اختلافات در برخی موضوعات نظیر تحریم‌های شورای امنیت ملل خبر می‌دهد.

مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران از طرف دیگر می‌گویند در صورتی که طرف مقابل زیاده‌خواهی‌ها را کنار بگذارد توافق بین دو طرف امکان‌پذیر است.

این رایزنی‌ها برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران انجام می‌شوند که از 12 سال پیش به رهبری آمریکا با متهم کردن ایران به پیگیری اهداف نظامی در لفافه این برنامه آغاز شد و مبنای وضع تحریم‌های یکجانبه و بین‌المللی علیه ایران قرار گرفت.

ایران از کشورهای امضاکننده پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) است که به کشورها حق برخورداری از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز را می‌دهد.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز