۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۶
محسن کیایی:

سری سوم "آژانس دوستی" را نوشته‌ام

بازیگر فیلم «خط ویژه» ادامه داد: دغدغه کارگردانی دارم، اما در حال حاضر می‌خواهم تمرکز اصلیم را روی بازیگری و نویسندگی بگذارم و در آنها به ثبات برسم.
کد خبر : ۲۳۵۳۱۸
صراط: بازیگر سریال سر به راه گفت: سیاست گذارهای سازمان صدا و سیما باید به گونه ای باشد که خبر ساخت سریال‌های مناسبتی را زودتر به گروه‌های سازنده سریال‌ها ابلاغ کنند تا این گروه‌ها از هرگونه شتاب زدگی به دور باشند.

محسن کیایی بازیگر سریال نوروزی «سر به راه» گفت: همه بازیگران و عوامل گروه در تلاشیم تا کار با کیفیتی را به مخاطب عرضه کنیم، اما واقعا شاید در برخی موارد این موضوع اتفاق نیفتد. آنهم به خاطر شتاب زدگی و آماده نبودن متن کامل است که گریبان برخی از سریال‌ها را می‌گیرد.

وی ادامه داد: جالب است که همه ما می‌دانیم که باید در این مناسبت‌ها سریالی را بسازیم، اما آنقدر دیر به گروه‌های سازنده این موضوع ابلاغ می‌شود که دیگر همیشه با عجله و سرعت فراوان همراه است. برای مثال در حال حاضر می‌بایست گروه‌هایی که قرار است سریال‌هایشان ماه رمضان پخش شود، کار خود را شروع کرده باشند، اما هنوز هیچ خبری نیست و حتی این گروه‌ها وارد مرحله پیش تولید نیز نشدند که همه اینها باعث می‌شود تا روی کیفیت اثرها تاثیر بگذارد.

کیایی افزود: در این زمینه نه تهیه کننده و نه کارگردان هیچ کدام مقصر نیستند و فقط سیاست گذارهای سازمان صدا و سیما هستند که باید این مسائل را به موقع به گروه‌های سازنده ابلاغ کنند تا از هرگونه شتاب زدگی به دور باشیم.

بازیگر سریال «پرده نشین» گفت: ما هم از نظر کیفی توانایی انجام کار خوب را داریم، اما دو نکته‌ هست که باعث می‌شوند کارها تا مرحله پایانی خود خوب پیش روند و آنهم شرایط کاری و فیلمنامه است. زمانیکه ما درحال تولید سریال پرده نشین بودیم دیدیم که مردم با اینکه سریال‌های ماهواره‌ای را دنبال می‌کردند، اما سریال ما را نیز می‌دیدند و همین ما را به این نتیجه رساند که زمانیکه اثری را در حداقل استاندارد تولید کنیم و از همه مهمتر به شعور مخاطب احترام بگذاریم، مردم نیز از آن استقبال می‌کنند.

وی در این‌باره بیان داشت: خیلی از کارگردان‌های سینمایی نیز به همین خاطر به سمت تلویزیون نمی‌آیند که شرایط را باب میلشان نمی‌بینند. یعنی اگر شرایط مهیا باشد، مطمئن باشید کارگردان‌های خوب سینما نیز در تلویزیون کارهای خوبی را خواهند ساخت. سینمایی‌ها برای تولید کارهایشان در تلویزیون می‌دانند که زمان کمی به آنها تعلق می‌گیرد و خط قرمزهای فراوانی به نسبت سالهای گذشته مقابلشان خواهند بود،اما در این میان میزان مخاطب تلویزیون نیز کاملا متفاوت از سینما است و همین برای برخی از کارگردان‌ها اهمیت دارد.

این بازیگر درباره تفاوت نقشش در سریال «سربه راه» با شخصیتی که در سریال «پرده نشین» بازی کرده بود، بیان کرد: قطعا این دو نقش با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند که من ایفایش را قبول کردم چراکه همیشه به دنبال تفاوت و بدور از کلیشه هستم. شخصیت منصور هم با تمامی کاراکترهایی که تا به حال چه در سینما و چه در تلویزیون بازی کردم، تفاوت دارد و حتی کمی با آنچه در متن آمده بود نیز تفاوت دارد و سعی کردم یک سری ویژگی‌ها را با مشورت کارگردان به آن اضافه کنم.

بازیگر سریال «مهمانان ویژه» از همکاری با سعید سلطانی گفت: او یکی از کارگردان‌های قدیمی تلویزیون است که در این مدیوم به خوبی شناخته شده‌ و سبقه خوبی نیز از خود بر جای گذاشته‌ است. یادم است زمانیکه سریال «پس از باران» این کارگردان از تلویزیون پخش می‌شد، من کودک بودم و از همان زمان هم ساخته‌های ایشان را دنبال می‌کردم.

وی درباره حضورش در فیلم سینمایی «عصر یخبندان» نیز گفت: عصر یخبندان نیز معضل اجتماعی اعتیاد را بررسی می‌کند و نقش من هم کاراکتری خاکستری است. در این فیلم نقشی را بازی کردم که اگر هر فردی پای دلایل و استدلال‌هایش بنشیند،کاملا به او حق می‌دهد که چنین رفتارهایی از او سر بزند.خوشحالم که این کاراکتر هم از طرف مردم و هم منتقدین دیده شد. بازی‌ام در این اثر  خاطره خوبی بود چراکه تجربه حضور در کنار خیلی از بازیگران خوب سینمایی را برایم رقم زد. در کل به همکاری با افرادی که بیشتر از من سبقه بازی دارند علاقه دارم چراکه از حضور در کنار این افراد هم از نظر حرفه‌ای و هم از لحاظ اخلاقی بسیار یاد می گیرم.

بازیگر فیلم «خط ویژه» ادامه داد: دغدغه کارگردانی دارم، اما در حال حاضر می‌خواهم تمرکز اصلیم را روی بازیگری و نویسندگی بگذارم و در آنها به ثبات برسم. ضمن اینکه یک فیلم سینمایی را در حال بازنویسی دارم که بعد از ایام نوروز قرار است وارد مراحل تولید شویم و متن یک سریال را حدود نه ماه است که به شبکه پنج تحویل دادم، همچنین سری سوم آژانس دوستی را نیز نوشتم و منتظر پاسخ دوستان هستم.

کیایی در پایان گفت: در کل مدیوم برایم فرقی ندارد و نقش و شخصیت برایم مهمتر است و تا الان هم در همه کارهایم این موضوع را نشان دادم. در این مدت پیشنهادهای زیادی داشتم و با یک پروژه سینمایی قرارداد بستم که بعد از نوروز کلید می‌خورد، کارگردان کار اولی است و بازیگران نیز همه از بازیگرهای جوان سینما هستیم.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز