۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

آرژانتین از انگلیس شکایت می‌کند

«فیلموس» در ادامه تأکید کرد که این شکایت متوجه تأسیسات نفتی انگلیسی است که طی هفته‌های اخیر در مالویناس شروع به کار کرده‌اند.
کد خبر : ۲۳۵۳۴۰
دولت آرژانتین ضمن شکایت از بهره‌برداری انگلیس از آب‌های مجاور جزیره مالویناس این اقدام نیروهای انگلیسی را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش کورئو دل اورینکو، «دنیل فیلموس»، دبیر مسائل جزایر مالویناس در آرژانتین روز گذشته اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد، روزهای آتی روند شکایت قانونی خود را نسبت به بهره‌برداری نیروهای انگلیسی از آب‌های مجاور این جزایر پیگیری کند.

«فیلموس» در ادامه تأکید کرد که این شکایت متوجه تأسیسات نفتی انگلیسی است که طی هفته‌های اخیر در مالویناس شروع به کار کرده‌اند.

«فیلموس» گفت: آخرین طرح نفتی انجام شده از سوی تأسیسات ذکر شده مربوط به عملیات‌ جست‌وجو برای یافتن هیدروکربن در این منطقه بوده که از سوی آرژانتین غیرقانونی شمرده می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: ما می‌خواهیم، شرکت‌های نفتی انگلیس در مالویناس براساس قوانین آرژانتین و حقوق بین‌المللی محاکمه شوند.

«فیلموس» در بخشی از سخنانش متذکر شد که شاید این شکایت آرژانتین با صدور حکمی مبنی بر بازداشت افرادی که به صورت غیرقانونی در آب‌های مجاور مالویناس مشغول به کار هستند به پایان برسد.

در این رابطه وزارت امور خارجه و وزارت برنامه‌ریزی فدرال آرژانتین اعلام کردند که در روزهای آینده شکایتی را علیه این اقدام نیروهای بریتانیایی ارائه خواهند کرد.

از سویی دیگر «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین نیز در دوشنبه گذشته از طریق ارسال یادداشت‌هایی به سازمان‌های مختلف بین‌المللی، از افزایش ناموجه و نامتناسب هزینه نظامی‌گری انگلیس در جزایر مالویناس، شکایت خود را اعلام کرد.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز