۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
تحلیل شریعتمداری از بندهای بیانیه هسته‌ای

نتیجه مذاکرات لوزان کام ملت را تلخ کرد/ کلاه گشاد!

حریف به فریب و خدعه، خواسته‌های نامشروع خود را که طی 12 سال گذشته بر زمین مانده بود به ایران اسلامی تحمیل کرد و کلاه ‌گشاد توافق ژنو را در پوشش بیانیه مطبوعاتی بر سر فعالیت هسته‌ای کشورمان گذاشت.
کد خبر : ۲۳۵۵۵۶
صراط: حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان "دستاوردها یا از دست‌داده‌ها‌؟!" نوشت:
1- سال 1394 در نخستین روزهای خود با رخدادهای سرنوشت‌سازی همراه بود. بیانات رهبرمعظم انقلاب در حرم رضوی(ع) که باید از آن با عنوان «نقشه راه جمهوری اسلامی ایران» نه فقط برای سال 94 بلکه برای همه سال‌ها یاد کرد و سه رویداد بزرگ دیگر که هر یک از آنها به‌تنهایی می‌تواند در فهرست وقایع تاریخ‌ساز دنیای امروز جای گیرد. اول؛ حمله وحشیانه راهزنان شترسوار آل‌سعود با جنگنده‌های اهدایی آمریکا و اجاره‌ای اسرائیل به مسلمانان مظلوم یمن که در ادامه آرزوی برباد رفته اجدادشان، ابولهب و ابوجهل و ابوسفیان صورت گرفته است. دوم؛ قلع‌و قمع تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه و عراق که نطفه حرام آنها در رحم اجاره‌ای و مشترک غربی، عبری و عربی بسته شده بود و فرزندان روح‌الله در سوریه و عراق و لبنان با قلع و قمع آنها داغشان را بر دل والدین حرامی آنان گذاردند و سوم؛ مذاکرات هسته‌ای در لوزان که متأسفانه نتیجه آن کام ملت را تلخ کرد. چرا که حریف به فریب و خدعه، خواسته‌های نامشروع خود را که طی 12 سال گذشته بر زمین مانده بود به ایران اسلامی تحمیل کرد و کلاه ‌گشاد توافق ژنو را در پوشش بیانیه مطبوعاتی بر سر فعالیت هسته‌ای کشورمان گذاشت. در ادامه یادداشت پیش‌روی شرح بیشتری از این ماجرا خواهیم داشت.
2- سه رخداد یاد شده و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اگرچه ممکن است در نگاه اول چهار موضوع جداگانه تلقی شوند ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان رشته‌ای را دید که هر چهار رویداد مورد اشاره را به یکدیگر گره زده است به گونه‌ای که فقط در یک جغرافیا و فضای واحد قابل ارزیابی هستند.
الف: انقلاب اسلامی مردم یمن الگو گرفته از انقلاب اسلامی در ایران است و حمله وحشیانه آل‌سعود به مردم مسلمان این دیار به اعتراف آمریکا و متحدانش یک جنگ نیابتی - PROXY WAR- از سوی قدرت‌های بزرگ است که تنها با هدف پیشگیری از تکثیر ایران اسلامی آغاز شده و ادامه دارد.
ب: هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود با عنوان «گزینه‌های دشوار» اعتراف می‌کند که داعش را سازمان «سیا» برای مقابله با بیداری اسلامی پدید آورده و می‌نویسد؛ برای جلب حمایت دولت‌ها از داعش به یکصد و چند کشور سفر کرده و آنها را متقاعد ساخته بود که پس از اعلام موجودیت داعش، این جریان را به رسمیت شناخته و از آن حمایت کنند، که دیدیم چنین کردند.
ج: چالش هسته‌ای 12 ساله اگرچه تابلوی هسته‌ای دارد ولی این تابلو فقط بهانه‌ای برای تحریم‌هاست و تحریم‌ها حربه‌ای برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است، نکته‌ای که مقامات رسمی غرب و مخصوصا آمریکا بارها به صراحت از آن یاد کرده‌اند و دقیقا به همین علت است که به قول حضرت آقا؛ آمریکایی‌ها نمی‌خواهند چالش هسته‌ای تمام شود و «دیوید فروم» تصریح می‌کند که هدف اصلی تحریم‌ها در گام اول تغییر رفتار و در گام بعدی تغییر ساختار ایران است و صدها و بلکه هزاران نمونه دیگر از این دست که شرح آن به درازا می‌کشد.
بخشی از بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب و مخصوصا انتخاب شعار«دولت و ملت، همدلی و همزبانی» به عنوان شعار سال و اهمیت ویژه و سرنوشت‌ساز آن را باید در این عرصه به ارزیابی نشست. حضرت آقا با توصیه به ملت برای همدلی و همزبانی با دولت و توصیه‌های بیشتر به دولت برای همسویی با ملت، در پی‌آنند که دولت و ملت را به صورت «امت واحده» به مقابله با تهدیدها و توطئه‌های دشمنان بیرونی فراخوانند. دشمنان ریز‌ودرشتی که در دشمنی با ایران اسلامی با یکدیگر به ائتلاف رسیده‌اند.
3- و اما، درباره نتیجه مذاکرات لوزان گفتنی‌هایی هست که به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم و گزارش مستندی از این ماجرا نیز یکی از دو تیتر اصلی کیهان امروز است؛
اول: آقایان ظریف و عراقچی اعضای محترم تیم هسته‌ای کشورمان تا آخرین دقایق قبل از اعلام نتیجه مذاکرات تصریح می‌کردند که آنچه قرار است منتشر شود «بیانیه مشترک مطبوعاتی» است گفتنی است، بیانیه در تعریف حقوقی آن یک سند توضیحی یا توصیه‌ای است که اجرای مفاد آن الزام‌آور نیست و چنانچه تعهد و الزامی در آن باشد، دیگر «بیانیه» نخواهد بود، بلکه نام آن «توافق» است ولی انتشار این - به قول آقایان بیانیه- نشان داد سند یاد شده حاوی تعهداتی است که ایران ملزم به اجرای آن است. بنابراین دولت محترم، برخلاف آنچه ادعا می‌کند، به یک توافقنامه تن داده است و سوال این است که چرا واقعیت را از مردم پنهان می‌کنند؟!
دوم: در بندهای مربوط به ایران در متن اصلی توافقنامه، از عبارت «IRAN  HAS  AGREED  TO...- ایران موافقت کرده است که...» استفاده شده است و باید پرسید در کدام فرهنگ رسمی و شناخته شده حقوقی یا سیاسی، AGREEMENT مفهوم و معنایی غیر از «توافق» دارد؟ بنابراین چرا در مواجهه با مردم، این «توافقنامه» را بیانیه- DECLARATION- قلمداد کرده‌اید؟!
سوم: قرار بود و به صراحت اعلام شده بود که ایران به توافق دومرحله‌ای تن نمی‌دهد. ولی آقایان به شرحی که گذشت ابتدا یک توافق با چارچوب تعهدآور را پذیرفته‌اند و بحث و توافق درباره جزئیات را به بعد موکول کرده‌اند! چرا این خط قرمز را که همان کلاه‌گشاد توافق ژنو است نادیده گرفته‌اند؟!
چهارم: تأکید شده بود که فردو مرکز تحقیق و توسعه باشد و در آن دستکم 1000 دستگاه سانتریفیوژ برای غنی‌سازی به کار گرفته شود اما، آقایان موافقت کرده‌اند که در این مرکز حداقل برای 15 سال نه‌فقط غنی‌سازی اورانیوم صورت نپذیرد بلکه هیچگونه فعالیت تحقیق و توسعه‌ای که مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم باشد نیز انجام نشود و معلوم نیست دیروز جناب رئیس‌جمهور با چه توجیهی در گزارش تلویزیونی خود از حفظ تحقیق و توسعه در فعالیت هسته‌ای کشورمان به مردم خبر می‌دهد؟!
پنجم: در توافقنامه لوزان تعهد کرده‌اند که از حدود 20 هزار سانتریفیوژ فعال فقط تعداد 5060 دستگاه آنهم از نوع IR-1 که نسل اول سانتریفیوژهاست در تاسیسات نطنز استفاده شود و متعهد شده‌اند دستکم برای مدت 10 سال از سانتریفیوژهای پیشرفته مدل‌های 2 و 4 و 5 و 6 و 8 که دستاورد دانشمندان هسته‌ای کشورمان است استفاده‌ای نشود! آیا می‌توان از این تعهد که به معنای از دست دادن دستاوردهاست با عنوان دستاورد لوزان یاد کرده و به آن افتخار کرد؟!
ششم: ایران در توافق لوزان متعهد شده است که حداقل برای مدت 15 سال ذخایر اورانیوم غنی شده خود را از 10 هزار کیلوگرم کنونی به 300 کیلوگرم کاهش دهد و 9700 کیلوگرم دیگر را اکسیده کرده و از تیپ اورانیوم غنی شده خارج کند، آیا کاهش 9700 کیلوگرم اورانیوم غنی شده از ذخایر کشورمان که حاصل زحمات شبانه‌روزی و ایثار و شهادت دانشمندان هسته‌ای است، درخور تقدیر است یا...؟!
هفتم: فقط نیم‌نگاهی به متن توافق لوزان به وضوح نشان می‌دهد امتیازاتی که ایران سخاوتمندانه تقدیم حریف کرده است، شفاف و قابل اندازه‌گیری است اما، آنچه  حریف بر عهده گرفته است، مبهم، چندپهلو و تفسیرپذیر است به گونه‌ای که «وعده نسیه» گویاترین تعریف برای آن است.
هشتم: قرار بود و مسئولان هسته‌ای بارها اعلام کرده بودند که هیچ توافقی را بدون لغو همه تحریم‌ها نمی‌پذیریم. ولی در متن توافق لوزان اولا؛ سخن از تعلیق در میان است و نه لغو، ثانیا؛ فقط بخشی از تحریم‌ها تعلیق می‌شود، ثالثا؛ همین تعلیق نیز قرار است در فاصله 10 تا 15 ساله صورت پذیرد و رابعا که از همه بااهمیت‌تر است این که تعلیق بخشی از تحریم‌ها به گزارش آژانس و راستی‌آزمایی تعهدات ایران موکول شده است و درباره بند اخیر گفتنی است که؛
الف: آژانس طی 12 سال گذشته علی‌رغم همه بازرسی‌ها و اطمینان از صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای کشورمان حاضر به تأیید آن نشده است.
ب: از متن توافق برمی‌آید و پذیرش اجرای پروتکل الحاقی - بازرسی از هر مکان در هر زمان- نیز حاکی از آن است که این بازرسی‌ها تحت عنوان PMD- ابعاد احتمالی نظامی- صورت می‌پذیرد، یعنی آژانس باید اعلام کند که در فعالیت‌های نظامی ایران، هیچ نمونه‌ای که احتمال - دقت‌کنید فقط احتمال- بهره‌گیری از آن در سلاح هسته‌ای وجود داشته باشد، دیده نشده است! و این در حالی است که به قول خانم وندی شرمن بسیاری از موشک‌های ساخت ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و باید نابود شوند! به بیان دیگر، گزارش آژانس از یکسو مشروط به آن است که از تولید موشک‌های بالستیک دست بکشیم و موشک‌های تولید شده را نابود کنیم و از سوی دیگر تعلیق تحریم‌ها مشروط به همین گزارش آژانس خواهد بود و از آنجا که آژانس موشک‌های بالستیک را تحت گزاره PMD ارزیابی می‌کند! تحریم‌های تعلیق شده نیز در اولین بازه زمانی مجددا برقرار خواهد شد. یعنی امتیازات را داده‌ایم و تحریم‌ها نیز به جای خود باقی مانده‌اند! آیا این، همان فرمول «برد-برد»! مورد نظر است؟!
و گفتنی‌های دیگری که بعدها خواهیم نوشت...
نظرات بینندگان
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۶۹
۱۰۴
خودتو و نظرات خودتو به اسم ملت غالب نکن مرد باش از طرف خودت صحبت کن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
جمهور و ملت از آحاد تشکیل شده است ورئیس جمهور هم تجسم جمهوریت است یعنی تجسم همین آحاد مردم پس باید به تک تک مردم احترام گذاشت حال می خواهد یک مجری بخت بر گشته به فرض از داخل گوشی دستور گرفته صدا وسیما باشد یا یک بی سواد غیر وطن فروش یا هر کس دیگر ، تحقیر دیگران و کوچک شمردن دیگران روشی برای از میدان به در کردن حریف برای انسانهای بی منطق است.
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
علی جان شما منصفانه مطلب رو بخون بعد نظر بگذار فقط تیتر رو خوندی نظر میدی
اگر فتحعلی شاه قاجار با ترکمنچای ماندگار شد ظ....... الممالک و شیخ ح. ر... هم با باخت هسته ای تاریخی شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تا چند ماه بعد معلوم میشه که کسانی که برای این توافق ننگین شاد بودند اشتباه میکردند زیرا امریکا زیربار لغو تحریمهای ظالمانه نمیرود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مقام معظم رهبری نتیجه مذاکرات را تایید کردند. دیروز نماز جمعه هم کلی از دولت و اعضای تیم مذاکذه کننده تقدیر کردند. بدم میاد یعضی ها جلوتر از حضرت آقا میخوان حرکت کنند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز امثال شما با سیلی تاریخ از خواب بیدار میشن.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
مشت نمونه خروار است.از همین نظر اول جوابتو بگیر و ساکت شو.موافقا سه برابر بیشتر از شما و هم عقیده هاتونن
نازی جوووووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر حسین مث اینکه خاطرت نیست!!
برو سخنان امام خامنه ای و فتوای ایشان را در مورد بمب هسته ای ببین و مطالعه کن
پس ما دلیلی نداره به دنبال غنی سازی درصد بالا باشیم مگر اینکه دوستانی مثل شما به دنبال ایجاد دردسر های جدید برای این ملت سختی کشیده باشن
یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۸۵
۲۴۳
سایت فردو را تعطیل کردند و سایت نطنز هم فقط با 5000 سانتریفیوژ نسل اول کار میکنه و راکتور اراک هم دیگر نیروگاه اتمی نخواهد بود و جنبه تحقیقاتی پزشکی خواهد داشت در مقابل وعده نسیه لغو تحریمها را گرفته اند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما لابد می خواستی با 1000 تا سانتریفوژ فردو ، یه خاور میانه رو برق بدی!

بعد رآکتور اراک مگه قرار بوده نیروگاه اتمی باشه؟ شما حالت خوبه ، دست چپ و راستت رو می تونی از هم تشخیص بدی؟ رآکتور اراک که قرار بود آب سنگین تولید کنه که الان هم همونکار رو خواهد کرد ، برو یه ذره مطالعه کن ، سوادت زیاد بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما که دنبال بمب اتم نبودیم اخوی چرا نگرانی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رآکتور اراک قرار بود آب سنگین تولید کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خخخخخ
بعد به اون بیچاره میگه دست چپ و راستتو بلد نیستی
خخخخخ

بچه جان آب سنگین محصول تولیدی اراک نبود بلکه ابزار تولید بود. یعنی یکی از روشها که بازده غنی سازی را افزایش میده و مستقیم به اورانیوم ۵درصد میرسونه بود.
ولی بود حالا دیگه نیست!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ۰۸:۰۷
ما از اول هم دنبال بمب نبودیم درست
اما دنبال استفاده صنعتی از انرژی هسته‌ای که بودیم. ما که نمیخواستیم فقط یک نماد فناوری هسته‌ای داشته باشیم میخواستیم از اون در تمام صنایعمون بهره ببریم یعنی همون کاری که تمام دنیا داره میکنه و از این راه به بهترین بهره اقتصادی در تولید رسیده اما ما با این توافق همچنان باید تا ۲۵سال آینده با انرژی‌های و فناوری‌های پرهزینه قبلی به تولید ادامه دهیم یعنی دیگر رقابت تجاری و اقتصادی در جهان را فراموش کنیم و باید فقط خریدار محصولات آنها باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس03:24 سایت فردو بیش از 9000 سانتریفیوژ داشت و میتوانست سوخت نیروگاه بوشهر را تامین کنه و راکتور آب سنگین اراک هم برای تولید برق و مصارف پزشکی تحقیقاتی بود و اصولا"در تمام دنیا از راکتور آب سنگین برای تولید برق استفاده میشود نه آب سنگین و کشور کانادا چندین راکتور آب سنگین داره که بخش عمده برق این کشور را تامین میکنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس08:07 ما دنبال بمب نیستیم اما برای تامین سوخت نیروگاهها به فرموده رهبری به 190000 سو غنی سازی احتیاج داریم که الآن به 5000 سو تبدیل شده یعنی خطوط قرمز تعیین شده رهبری زیرپا گذاشته شده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
03:24 تو که نمیتوانی دست چپ و راست خودت را تشخیص بدی نظر نده راکتور آب سنگین با آب سنگین کار میکنه و تولید برق میکنه نه تولید آب سنگین بیسواد ! و البته حالا دیگر با بی تدبیری دولت فقط مصرف تحقیقاتی پزشکی پیدا میکنه و تولید برق آن متوقف خواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مهم این بود که دومرحله ای نشه که شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۷۰
۴۸
شما لطف کن ننویس با این خیال بافی که در سر داری
.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیدوارم تا چند سال دیگه هم با همین صراحت نظرت رو تکرار کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۷۱
۱۹۵
بازهم همانند ژنوچای کلاه گشادی سرمون گذاشتند و امتیازات نقد دادیم و به امید لغو تحریمها باید بنشینیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا مگه تحریم ها اثری هم داشت؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۹۶
۴۷
خدایش به کام ملت رو تلخ کرد؟ااخه چند درصد مردم به حرفای ایشون گوش میده؟
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۷۲
۴۵
باز این جناب نستراداموس حرف زد.آخه ..... دیگه امامان جمعه هم توافق رو پیروزی ایران اعلام کردن.خود رهبری هم که ساده لوحانه هس اگه فک کنیم بدون کسب اجازه از ایشون توافق انجام شده دیگه تو چی میگی آخه؟ آها فهمیدم داره نونت آجر میشه.داری میسوزی زنگ بزن 125 بیان خاموشت کنن.کاش وقتی که محمود جونت داشت قطعنامه دون سازمان ملل رو پاره میکرد هم یکم نظر میدادی.برادر حسین شما که همیشه دم از رهبری میزنید پس همدل و همزبان با دولت باشین نه بر علیه دولت.البته اگه بر مدار شریعت باشی ........وگرنه اینقدر بدخواه دولت و ملت نبودی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
شما هم که گفتی توافق ،بگم ظریف بیاد دعوات کنه این بیانیه بود بیانیه... نکنه شما هم از تو گوشی بهت میگن این حرفهارو بزنی....
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
امین جان از رهبری گفتی
رهبر فرمودند 19000 سو ؛ لغو همه تحریم ها نه تعدادی اونهم تازه معلوم نیست ، همه چی یکجا باشه
کدومش اجرا میشه!؟!؟؟!؟!؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما هم ادبیاتتو از پدربزرگت به ارث بردی برادر عزیز ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حبیب جان
رهبری گفتند ۱۹۰هزار سو
اما آنچه توافق کردند ۵هزار سو است. در حد آزمایشگاهی هم شاید به کار نیاد، صنعتی که دیگر بماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۳۵
۴۹
جناب شريعتمدارى، ديپلمات و استاد آگاه به تمام امور بازتاب ها چه در فضاى مجازى،نماز جمعه، سطح شهر و رسانه ملى نشانه از رضايت عمومى و شيرينى كام مردم دارد
خواهشمنديم شما از مردم،رهبرى و بزرگان نظام پيشى نگيريد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من فکر نمیکنم ....... چرا که هیچکدام از خطوط قرمز هسته ای رعایت نشده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه انسان فقط واسه شکم زندگی کنه شاید ..ولی همین شکمتون هم با این توافق سیر نمیشه .منتظر لغو تحریم بشینید که حالشو ببرید برادر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
توافق دو مرحله ای تجربه ای تلخ که در تاریخ ایران ثبت میشه.من به شدت از این شادی های متوهمانه شادم چون نتیجه عین روز روشنه.
آرش خراط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۴۸
۴۶
ملت ایران شادمانند. این را ببین آقای شریعتنداری
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
یک عده ای کلا بخاطر تحریم ها شادند و حالا هم از اینکه لغو نشده بیشتر شادمان هستند یک عده دیگه هم اصلا کلا شادند ولی مطمئنا مشمول چو عضوی به درد آورد روزگار نمی شوند.
جانباز 55 درصد
|
Iran (Islamic Republic of)
کدام شادی عزت و شرف ما را فروختند و پا روی خون شهدای هسته ای گذاشتند توقع دارید شاد باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تا چند ماه آینده که این توافق گندش در میاد و تحریمها لغو نشد متوجه میشوی که شادمانی شما ساده لوحانه بوده است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دقیقا مثل بچه ای که با یک شکلات، النگوی طلاش رو ازش میگیرن، شاد شدیم
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
برا چی شاد باشیم / وقتی نتانیاهو می گه حداقل 20 سال امنیت اسرائیل با این توافق تامین شده برا چی شاد باشیم/ تحریم ها هم ... شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۱۵
۳۶
براى يكبار هم كه شده كام ما را با حرفايتان تلخ نكنيد!!
آيا آن زمانى كه با بى درايتى دولت قبلو مذاكره كنندگان قبلى پول هاى كشور در حد ده ها ميليارد دلار بلوكه شد، امتيازاتى اساسى به آنها داده نشد؟؟ سود اين مدت پول هاى بلوكه شده چندين برابر امتيازات داده شده نيست؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
کام ملت با دروغ تلخ می شود وبا بی تدبیری .
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
عمو ناشناس! بحث تلخ کام کردن مردم عزیز نیست.
سود ناچیز چند میلیارد مهمه یا سود کلان دراز مدت که باید از قبل بستن درب چاههای نفت و عدم فروش آن و در عوض تولید انرژی پاک و نیز تولید سوخت هسته ای و حتی فروش آن به سایر کشورها (بجای نفت) و از همه مهمتر فروش دانش فنی این دستاورد عظیم ملی که واقعاً پهلو به پهلوی بحث ملی شدن صنعت نفت میزنه؟ بهتر نیست یکم واقع بین باشیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما خوشحالیم که قسطی بهمون میدنش .هورا
دوستدار صلح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۶۲
۲۰
آقای شریعتمداری تقریبا همه مسئولین و مردم رضایت خودشون رو از این بیانیه و تفاهم اعلام ککردند.بخدا فقط با این حرفهای تلخ مردم نظرشون نسبت به شما بد میشه چون مردم واقعا از تحریمها خسته شدن و فقط میخوان تحریما برداشته شه همین.صراط جان پخش کن :*
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۸
۱۴
محراب قاسم خانی، فامیل اون 7 لایه چربی میگه این توافق، توافق خوبیه شریعتمداری میگه بده؟
حالا ما باید به حر ف کدومشون استناد کنیم؟
علی
|
United States of America
|
۰۳:۴۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۶
۱۱
همانطور که رهبر عزیزمون فرمودند ما بمب اتمی نمیخواهیم ما انرژی هسته ای میخواهیم برای استفاده از انرژی و توسعه و علم و فناوری بمب اتم قلب میلیونها ایرانیه که به آینده خوشبین تر هستن و دوست دارن کشورشون بهترین کشور دنیا باشه که یر سایه رهبر عزیزمون این اتفاق مبارک می افته پس هیچ فرقی نداره که در چه سطحی غنی سازی باشه مهم اینه که ادامه داشته باشه و متوقف نشه تمام تحریم ها هم به قول قوه الهی لغو میشن
ناشناس
|
United States of America
من هم مانند شما دوست عزیز خواهان بهترین بودن ایران هستم و به همین دلیل میگویم بنا به سخن رهبری ما برای استفاده اقتصادی و صنعتی و برای اینکه بتوانیم به هدف بهترین بودن برسیم نیاز به ۱۹۰هزار سو غنی‌سازی داریم اما این توافق تنها مجسمه‌ای از انرژی هسته‌ای را برای ما تامین میکند و در مقابل هم حتی رفع تحریمهایش هم نقد نیست و مشروظ به راستی‌آزمایی شده یعنی همان چیزی که بعد از ۱۵سال نتوانستیم به آنها اثبات کنیم!!!!
ناشناس
|
United States of America
به فرموده رهبر عزیزمون ما به غنی سازی در حد 190000 هزار سو احتیاج داریم برای مصارف صلح آمیز و متاسفانه با 5000 سانتریفیوژ نسل اول فقط میتوانیم 5000 سو غنی سازی کنیم و این به معنای زیرپا گذاشتن خطوط قرمز تعیین شده میباشد و به فرموده رهبری باید لغو تحریمها جزو مذاکرات باشد نه آینده دور و پس از راستی آزمایی !
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۶۱
۱۴
این مردمی که ما در کوچه و خیابون و دانشگاه میبینیم همه راضی ان
و کلا خسته شدن از دست شما دلواپسان !
راستی اقلام مصرفی ارزونِ طرفای شما؟
البته اگه پولی هم بپردازین برای این چیزا
omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۷۹
۱۶
من از کیهان راضیم.
هر سال بهار دسته جمعی با کیهان
شیشه های خونمون تمیز میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ماهم شیشه های خونمون رو با روزنامه های زرد آرمان و شرق و غیره پاک میکنیم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کیهان همیشه ناپاکی ها رو پاک کرده گاه از شیشه گاه از فضای سیاسی
فرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۵۶
۱۶
من نمی دونم با چه منطقی حرف دل شخصی خودش رو به پای ملت میذاره؛ اسلام دین راستگویی است....
ضمنا هر چه پول بدی آش می خوری.
انتظار داری همه تحریمها رو بردارند اونوقت تمام فعالیتهای هسته ای هم برقرار باشه؟!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگر شما غیر از این انتظار داشتی؟!!!!!!!

مگر نمیگفتند ما تنها نگرانیمان استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای است و نه محدود کردن ایران در استفاده صلحآمیز که حق اوست. خوب با این همه نظارتهای عجیب و غریب که برای هیچ کشوری انجام نشده بود و با پروتکل الحاقی این خواسته غربیها برآورده میشه دیگر چرا باید فناوری هسته‌ای ما طوری محدود بشه که هیچ استفاده اقتصادی و صنعتی نداشته باشه؟
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی باحالی چرا نباید تمام فعالیت های هسته ای برقرار نباشه ؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۶۴
۱۳
آقای فاز منفی مطمئن باش حال اکثریت مردم از تفکرات داعشانه ..بهم میخوره
سیستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۵۲
۱۱
بیشین بینیم باااااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۰
۸
حرف حق وبااستدلال ومنطق جواب داره می تونید خلافش راثابت کنید
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۷:۳۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۱
۴۸
i هی هی از دولت قبل هیچی نگو که هر چه داشتیم که بر باد دادند زحمات دولت سابق بود زنده باد احمدی نژاد نطر نهایی را مجلس ورهبری خواهند داد
سعید
|
-
|
۰۷:۵۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۰
۳۵
سعید متاسفانه کاری دیگه نمی شود کرد به نظر اینها با سماجت فراوان مسئولین را نیز راضی نموده اند.فقط باید با اعتراض های مختلف جلوی این روش ماستمالیزاسیشن (مذاکره)را برای دیگر موضوعات گرفت مثل جزایر سه گانه و....
پیشنهاد من کمپین شهدا شرمنده ایم پنجشنبه مزار شهدای سراسر کشور همراه با دعای کمیل
زرشک
|
United States of America
|
۰۸:۰۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۵۰
۱۲
حاجی آب یخ یادت نره
ملت را من تا به حال اینقدر شاد ندیدیم همه در کنار تبریک عید موفقیت در مذاکرات را نیز به هم تبریک می گویند
خدا را شکر که فشارهای الکی برداشته خواهد شد و کاسبان تحریم عزا دار شدند
ناشناس
|
United States of America
منظورت از ملت خودته دیگه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۴
۳۶
خداوکیلی شمایی که کامتون شیرین شده با دقت بخونین ببینین کجاشو اشتباه گفته : رهبر گفته 190000 سو اینا رو 5000 سو توافق کردند
رهبر گفت توافق دو مرحله ای نش ، دو مرحله ای شد
رفع تحریمها شد نتیجه مذاکرات .
خداوکیلی هیچ کدوم از خواسته های رهبر و بهش عمل نکردند حالا هی دم از تشکر از رهبر و استفاده از راهنمایی های رهبر میارن .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۹
۱۱
خانواده ی شهدای هسته‌ای به مناسبت موفقیت مذاکرات هسته‌ای پیام تبریکی را به وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف نوشتند. ذیل این نامه قدردانی را همسر شهید شهریاری، همسر شهید علی‌محمدی، همسر شهید رضایی نژاد و همسر شهید قشقایی امضا کرده‌اند
ناشناس
|
-
خدا صبرشون بده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۳
۴۰
بزرگی میگفت:
دانش هسته ای اگر در ثریا باشد ملتی اصلاح طلب از سرزمین پارس ، این میراث جاودان احمدی نژاد را رسما به موزه خواهند فرستاد!!
رضا
|
United States of America
بزرگی نه ظریفی می گفت!
فسقلی
|
United States of America
|
۰۸:۳۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۶
۴۳
گردیده پایمان تدبیرمان! لنگ
شد سهم ما تحقیر و غم برخیز سرهنگ
با یک سبد تحقیر ما را خرد کردند
گوش فلک پر از شعار "برد" کردند
بردند،آری آبروی کشورم را
دادند دست غم گلوی کشورم را
چون چرخهای هسته ای را باز کردند
جلادها زنجیر سگها باز کردند(آمریکایی ها)
بستند با ما ترکمانچای دگر را
دارند بر لب می کشند از ما جگر را
ای کاش اینک این کلیدت خرد گردد
سهمیه ی ما لااقل یک برد گردد
گر چه ندارم من دلی خوش از تو ای مرد
حالم بهم خورد از"کلید" محمود برگرد
سعید
|
United States of America
فسقلی؛سکوت عزیزم سکوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۵۳
۱۳
عزيزم آب رو بريز همونجا كه ميسوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بی شناسنامه ی لبو فروش ... بعدا معلوم می شه کی می سوزه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۴۹
۱۱
به کام شما تلخ شد شما از ملت جدا هستید و از شوق و خوشحالی مردم ناراحتید و از مردم فاصله دارید . افرین بر تیم مذاکره کننده هسته ای که دل مردم را شاد کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۴۴
۹
ایشون تا دیروز میگفتند محال است .پس چی شد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا که دولت گفته این توافق نبود و ۲گام دیکر تا توافق مونده
پس صبر کن تا توافق بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الان هم می گه که محال است بدون فروخت مملکت توافق کرد.
یزدان
|
Germany
|
۰۹:۰۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۴۲
۱۱
حاج آقا :انگار خودت را بخواب زده ای یا اینکه کهولت سن نسیان و فراموشی را برایت به ارمغان آورده اما بدان وآگاه باش که مسئله هسته ای از مسایل کلان نظام میباشد وتصمیم گیرنده آن مقام رهبری ،پس بس کن وبگذار ملت از این فقر و بدبختی کمی دور شوند.
فوق لیسانس بیکار
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۵۱
۱۳
برادر شریعتمداری چی میشه بجای توجه به منافع شخصی و حزبیت، یک سر سوزن هم به فکر منافع و آسایش ملت باشی؟ مااز این توافق راضی هستیم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۵۰
۱۲
همیشه تلخ و نا امید کننده قلم زدی شریعتمداری ، همیشه.
ملت ، ماییم که از ته دل خوشحالیم.
میفهمی؟ خوشحالیم.
یاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۴
۴۱
گریه م گرفته چقدرمردم ماساده لوحند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۵۰
۱۶
این آقای شریعتمداری واقعیات دنیا را نمی داند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۴۲
۱۴
از شما بعیده داعش حسین که بیانیه را به نفع دشمنان تفسیر و به آنها گرا می دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۱
۳۲
مرد حسابی ما باید دلخور باشیم که همه انچه داشته ایم از ما گرفته اید حالا ذره ذره بهمون بر میگردونید تازه اگر برگردونید بعد هی چوب لا چرخ مملکت میذاری حالا کو تا تحریم برداشته بشه
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۴
۳۵
آیادر این دولت تدبیر ملیاردها ضرر به علت
تدبیر در ارزانی نفت از دست ندادیم واقع بین باشید به نظر شما ها یک در صد مرفه
ملت هستند ؟؟ دراین دولت بعععععععععله
..........
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۶
۴۳
من نگران اینده هسته ای کشورم هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۳
۱۳
همه درست ولی اگر
- ارزانی بشود
-تورم کنترل بشود
-کار ایجاد بشود
-با جهان ارتباط برقرار بشود
-سرماایه گزاری خارجی بشود
-پروژه های نیمه تمام فعال شوند
-و..................

هرچه امتیاز دادیم ارزشش رو داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لیک در اگر نتوان نشست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خواب دیدی خیر باشه ! خخخ .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از قدیم گفتن اگر رو کاشتن سبز نشد
حالا شما هم برو بکار تا روانت مشمول شادی سبز شدنش بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۵۱
۱۴
میشه صحبت نکنی
مید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۷
۳
ما فقط نگاهمان به رهبری عزیز است تلخی وجام زهر را با لبخند او سر میکشیم.شیعه تنوری را شنیده اید؟آری تمرین ولایت پذیری را برای ولایت امام عصر عج داریم
ستاك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۲۱
۱۲
حاج حسين ؛براي درمان غده؛خودملت پنداري؛كافيست كمي در كوچه خيابانهاي ايران قدم بزني هر چند ميدانم بدخيم شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۱
۱۹
تشکر از روشنگریهای دلسوزانه و هوشمندانه ی جناب دکتر شریعتمداری عزیز !
حقیقتا دو مورد پروتکل الحاقی و موکول کردن لغو تحریمها به نظر آژانس با زیرکی غربیها در توافقنامه گنجانده شده و میتواند در ضمن آن نابودی موشکهای بالاستیک هم مورد ادعا باشد
ضمنا بعضیها به جای همه حرف نزنن
aghil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۳
۲۲
توی توافق ژنو یه کلاهی سرمون کردن که تا گوشامون رفت ولی حداقل چشمامون بیرون بود ولی این دفه همون گلاهو تا گردنمون کشیدن پایین با این تفاوت که دیگه جلومونم نمیبینیم.هییی یعنی شماها اینقد احساساتیو خوش خیالین که آمریکا یا آژانس حتی یه بار توی گزارشاش بگه ایران هسته ایش صلاح آمیزه ما مرده شما زنده اگه صدسال دیگه هم بگذره یه گزارشی از آزانس پیدا نخواهیتن کرد که دو پهلو گزارش نده.اینو بعدها نوادگان ما توی کتابای تاریخشون خواهند خواند به قهرمانان امروزمون لعن خواهند گفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۴
۲۶
حاج حسین مچکریممم .
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۲۷
۱۰
دلواپسان هشت درصدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۹
۴
با سلام و ادب خدمت همه عزیزان ، خصوصا" جناب آقای شریعتمداری ، سوالی که برای من مطرح شده این است که با این شرایط موجود چند سوال مطرح میشود :
1 : ما چه باید بکنیم منتظر بمانیم تا فاصله طبقاتی بیشتر شود و مردمی که زیر خط فقر هستند کلا" نیست و نابود گردنند .

2: منتظر بمانیم تا آنها بی خیال شوند

3: شما که در هر مورد نظریه ارشادی خود را میدهید چرا شخصا در امور اجرایی وارد نمی شوید ( از بیرون گود نگویید لنگش کن )
بحثی که است این است که مقام معظم رهبری در مورد خیلی از مسائل صحبت میکنند از جمله مبارزه با فساد اقتصادی اما ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۲۲
۵
سلام آقای شریعتمداری چند سال سن دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۱
۶
آب و بریز اونجات که میسوزه
ترکزبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۷
۷
بیانیه و تعهد حقوقی و .......... مردم شفافیت میخواهند هر کی یه ندایی سر نده دولت راست وحسینی بگه چه کرده تا از مبادی قانونی جلو ضرر منافع ملی گرفته شود
لوزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۹
۲۴
منتقدان شریعتمداری هیچ حرف درست حسابی نزدن.یا تخریب میکنند که منطق ادمهای بیسوادوعاجزه یا دم از مردم میزنن که معلوم نیست منظور از مردم همون جلبک ها هستن یا اقلیتی که خودشون رو بیشمار میپندارند یا هر دوشون.اخه جلوی شما رو که نگرفتن،شما هم حرف دارین بیاید مستدل جواب کیهان رو بدید نه اینکه حرفای صد من یه غاز بزنید که با این حرفا بیشتر ضعف خودتون و بی پایگی منطقتون رو نشون میدید این یعنی اینکه چون حرفی برای گفتن ندارید تنها حربه شما توهین تحقیرو ناسزا گویی است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۲۶
۳
چه موافق چه مخالف اصلا به حرف رهبر اهمیت نمیدن همه فقط برای منافع خودشون صحبت میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۹
۳۴
5 +1 دستهايمون را به تنمون وپاهامونو بستن هر جا بخوان هل ميدن . اونا بايد شادي بكنن نه ما. يه مشت از آل فتنه به خيابو نا ريختن كه چي .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۱
۷
به کام ملت تلخ نیست به کام شما اقلیت افراطی دور از ملت بله ممکنه تلخ شده باشه . از ملت فاصله دارید و با مردم نیستید و نظر مردم را نمی دانید . ما که با هر کی در کوچه و بازار و خیابان صحبت کردیم همه خوشحال بودند
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۴
۱۰
حاج حسین تسلیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۲
۷
حسین خان اینو که مگی یعنی چه اگر این تفاهم نامه پذیرفته نمی شود دول غرب همانطر که هوا پیمای مسافر بری را زدند وامام جام زر را نوشید انها همان کاری می کردند ........ واین مردم هستند که زیان ..... ا امثال شما ها را می دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۴۳
۱۱
درود بر ظریف و روحانی
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۴۲
۱۲
من به شخصه حاضرم جان بدم تا همچین ..... مثل ایشون نظر ندن . بخدا هیچ محبوبیتی در بین مردم نداری شریعتمداری . چنین طرز فکری به درد همین امثال صراط میخوره و بس
ali002
|
Netherlands
|
۱۴:۴۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۵۹
۱۶
دلم خنک شد اونجای شما دلواپاسا داره اتیش میگیره