۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

دستگیری 2کلاهبردار و مزاحم اینترنتی

عامل باجگیری مجازی از زنان جوان و کودک‌آزار اینترنتی در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شد.
کد خبر : ۲۳۵۵۶۶
صراط: عامل باجگیری مجازی از زنان جوان و کودک‌آزار اینترنتی در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در تشریح این عملیات ضربتی به شوک گفت: در پی اعلام شکایت زن جوانی مبنی بر اینکه فردی در شبکه‌های اجتماعی با اغفال او 15 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، تحقیقات پلیسی آغاز شد.

این زن جوان در تحقیقات پلیسی گفت:  از 7 سال پیش سرپرستی دو پسرم را به عهده دارم و با کار و تلاش شبانه روزی از آنها حمایت می‌کنم، چندی پیش یکی از دوستانم مرا به عضویت در گروهی ناشناس درآورد تا اوقات فراغت در آن سرگرم باشم. از آنجایی که عکسم را نیز در این شبکه اجتماعی گذاشته بودم، در صفحه خصوصی پیامی با محتوای عاشقانه از سوی مردی که عضو همان گروه بود دریافت کردم. او درخواست آشنایی بیشتر برای ازدواج داشت و من نیز خام حرف‌هایش شدم. ما در فضای مجازی به ارتباطمان ادامه دادیم و به اطلاعات خصوصی زندگی‌ام دست پیدا کرد. او به بهانه اینکه می‌تواند دو گوشی هوشمند قدرتمند با نصف قیمت برای پسرانم تهیه کند از من 15 میلیون ریال گرفت و از آن به بعد غیبش زد.

سرهنگ محسن عرفانی خاطرنشان کرد: در پی این اظهارات کارآگاهان تحقیقات علمی خود را آغاز و باجگیر اینترنتی که جوانی 33 ساله است را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری شیاد کودک آزار اشاره کرد و افزود: زن جوانی با تنظیم دادخواستی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت با فرزندم به تنهایی زندگی می‌کنم و برای پر کردن اوقات فراغت فرزندم یک دستگاه تبلت تهیه کرده‌ام.

وی افزود: از مدتی پیش متوجه تغییراتی در رفتار پسرم شدم و با دقت بیشتر فهمیدم وی از مسأله‌ای رنج می‌برد.

بالاخره پسرم علت احساس ترس و اضطراب خود را فاش کرد و گفت در یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با مردی 40 ساله آشنا شده و در این ارتباط از سوی مردی غریبه پیام‌های دوستی مبنی بر اینکه ما همنام هستیم و دوست‌های خوبی خواهیم شد دریافت کرده است.
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: این مرد غریبه با دستیابی به نشانی خانه و مدرسه پسر بچه از مدتی پیش برای این کودک ایجاد مزاحمت کرده و با ترساندن او قصد آزار و اذیت پسر بچه را داشته که با اقدام غافلگیرانه پلیس دستگیر شد.

تحقیقات از متهم 42 ساله که دارای سوابق کیفری است ادامه دارد.
منبع: ایران