۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

هاشمی:توافق هسته‌ای اجرمقاومت است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره ایران، گفت: براساس عقل سیاسی متوجه شد که مخالفت و مبارزه با ایران، مشت بر سندان است و راه درست، مذاکره می‌باشد.
کد خبر : ۲۳۶۴۲۲
صراط: امروز ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام، میزبان وزرای دادگستری - ورزش و جوانان -  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  - اطلاعات به همراه معاونین، استاندار البرز، دکتر اردکانیان، مسؤول امور آب سازمان ملل و جمعی از مسؤولان و مدیران سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها بود که جداگانه، برای دیدار نوروزی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده بودند.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در هر یک از این دیدار‌ها، با تبریک سال نو، به ملاقات‌های متعدد نوروزی امسال از شنبه، هشتم فروردین تا امروز اشاره کرد و گفت: آنچه در تمام این دیدارها از گروه‌های متعدد مردمی و مسؤولان دیدم، اهمیت مذاکرات هسته‌ای و نقش آن در توسعه کشور بود، به گونه‌ای که پس از تفاهم و صدور بیانیه ، شاهد نشاط و شادابی در همه گروه‌ها بودیم.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بارش نسبی باران و توافق هسته‌ای و تقارن آن با آغاز سال را لطف خداوندی برای سعادت دانست و افزود: توافق غربی‌ها و آمریکا با ایران در لوزان، اجر صبر مردم ایران در سال‌های طولانی جهاد و مقاومت در مقابل تحریم‌های با سابقه است.

وی حفاظت از این دستاورد را مهم خواند و گفت: اگر چه تا توافق نهایی سه ماه مانده، ولی می‌بینید که موجی از امیدواری حتی کشورهای غربی را برای گسترش روابط با ایران فرا گرفته است.

هاشمی رفسنجانی،  پرهیز از سطحی نگری و دامن نزدن به مواضع شعاری را شرط ادعای تلاش برای افزایش آگاهی مردم از مفاد توافقات هسته‌ای دانست و گفت: تیم هسته‌ای ایران با هدایت و حمایت‌های رهبری و پشتیبانی‌های مردم از حقوق ایران دفاع کرده‌اند که عملکرد آنان در 18 ماه گذشته قابل تقدیر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اطلاعات، از عملکرد مثبت دو وزارت‌خانه در دولت تدبیر و امید تقدیر کرد و گفت: آقایان علوی و دکتر هاشمی و معاونین و همکاران آنها امنیت روانی و درمانی مناسبی در کشور حاکم کرده‌اند که امیدواریم در سال جدید هم رشد داشته باشد.

وی با یادآوری شرایط کشور و اوضاع سیاست خارجی ایران در سال‌های گذشته و مقایسه آن با شرایط فعلی، بر اهمیت استفاده از فرصت‌ها تأکید کرد و با یادآوری نصایح آیت‌الله بروجردی در سال‌های طلبگی، گفت: سنت خداوند است که فرصت‌هایی را برای بندگانش ایجاد می‌کند و عاقلان و هوشیاران باید از فرصت‌ها درست استفاده کنند. «اِنَّ لِرَبِّکُمْ فی أیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحاتٌ ألا فَتَعَرَّضُوا لَها...»

هاشمی رفسنجانی، تمایل کشورهای اروپایی به ایجاد روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با ایران را براساس برداشت درست سیاسی توصیف کرد و گفت: با سالها تجربه، پی برده‌اند که ایران در تحریم‌ها ساخته می‌شود و مصداق آن، امنیت کامل ایران در منطقه‌ای است که شعله‌های جنگ در اکثر کشورها فروزان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره ایران، گفت: براساس عقل سیاسی متوجه شد که مخالفت و مبارزه با ایران، مشت بر سندان است و راه درست، مذاکره می‌باشد.

وی افزود: قدرت‌های جهانی وقتی همدلی و همزبانی مردم و مسؤولین جمهوری اسلامی را دیده‌اند، به دوستان عرب خویش سفارش کرده‌اند که به جای ایران هراسی، از نارضایتی مردم خود بترسند.

آهاشمی رفسنجانی عصبانیت رژیم جعلی صهیونیستی را به خاطر افزایش اعتبار بین‌المللی ایران دانست و گفت: در کنار مکتب اهل بیت(ع)، منابع داخلی، نیروی انسانی تحصیلکرده و مردمی آگاه، اعتماد بین‌المللی به نظام اسلامی، سرمایه‌ای ارزشمند برای ایران است که باید از آن در جهت پیشرفت و شکوفایی کشور استفاده کرد.

در آغاز این دیدارها، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ـ  رضا اردکانیان، مدیر دانشگاه آب سازمان ملل در ژنو ـ آقای سید حمید طهایی، استاندار البرز ـ حجت‌الاسلام علوی، وزیر اطلاعات ـ آقای سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک سال نو، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارتخانه‌ها و مسؤولیت‌های خویش ارائه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در ملاقات جداگانه شرایط موجود را، نتیجه لطف و فضل خداوند دانست و پیشنهادات جدیدی برای تکمیل سیاست‌‌های کلی انتخابات به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ارائه کرد.

منبع: مهر