۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

ظریف به دانشگاه تهران دعوت شد

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و انجمن علمی این دانشکده با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان از وی برای حضور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران دعوت کردند.
کد خبر : ۲۳۶۵۱۶
صراط: بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و انجمن علمی علوم سیاسی این دانشکده با صدور نامه‌ای خطاب به ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از وی برای حضور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان دعوت کرد.
 
در بخشی در این نامه آمده است:  دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران حضرتعالی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان را فرزندان انقلاب می دانند و به شما اعتماد داشته و معتقدند که حضرتعالی تاکنون  برای حفظ حقوق و عزت کشور تمام تلاش خود را به کار برده و از این به بعد نیز به همین ترتیب عمل خواهید کرد . به همین خاطر ما دانشجویان برای آنکه در جهت همدلی و همزبانی با دولت اولین قدم را برداریم از زحمات جنابعالی تشکر می نمائیم.
 
این نامه می‌افزاید: بعد از مذاکرات هسته‌ای سوئیس‌، نگرانی‌های  بسیاری در جامعه دانشگاهی کشور به وجود آمده است، این روزها در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که تخصصی‌ترین مرجع علمی ارزیابی مذاکرات از لحاظ حقوقی و سیاسی محسوب می شود بسیاری از اساتید و دانشجویان به شدت نگران آنند که صنعت هسته ای کشور با اجرای توافقات حاصل شده به صنعتی دکوری تبدیل شده و در عوض امتیاز مناسب و قابل قبولی عاید کشور نشده و منافع ملی نادیده گرفته شود، زیرا تجربه مذاکرات ژنو ، سعدآباد بروکسل و پاریس نیز نشان داد که اعتماد به آژانس انرژی اتمی و کشورهای غربی نه تنها پاسخ گوی به اصطلاح نگرانی‌های آنان نبوده ، بلکه نگرانی های ادعایی را افزایش داده و انتظاراتشان را برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران بیشتر کرده است.
 
در پایان این نامه دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ضمن دعوت از  وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در جمع دانشجویان این دانشکده آمده است: حضور جنابعالی از جانب دانشجویان نوعی همدلی و همزبانی با ملت تلقی می‌شود و بیش از پیش منجر به تحکیم ارتباط میان مسئولین و دانشگاهیان خواهد بود ، به ویژه آنکه رئیس جمهور محترم بر نقش دانشگاه و دانشگاهیان در روشن شدن ابعاد توافقات هسته‌ای ایران تأکید دارند.
منبع: تسنیم