۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

برنامه روز ملی فناوری هسته‌ای چیست؟

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در روز ۲۰ فروردین و همزمان با روز ملی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، اولین مجتمع سوخت مجازی بومی، سه محصول رادیوداروی جدید و یک محصول در حوزه محیط زیست رونمایی خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۶۵۲۹
صراط: اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی ایران و دبیر برگزاری مراسم 20 فروردین با بیان اینکه روز ملی فناوری هسته‌ای به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآفرین متخصصان ایرانی در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: سالروز ملی فناوری هسته‌ای و مصادف شدن این روز با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را به تمامی هموطنان سرافراز تبریک می‌گویم و این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم.
 
زارعان افزود: در این روز از چندین دستاورد صلح‌آمیز هسته‌ای که طی سال 93 به دست آمده، از جمله تولید اولین مجتمع سوخت مجازی بومی، سه محصول رادیوداروی جدید و یک محصول در حوزه محیط زیست رونمایی خواهد شد. این دستاوردها نشان‌دهنده خلاقیت، خودباوری و اقتدار در مدیریت جهادی ریاست سازمان و مدیران و مسئولان گمنام در صنعت هسته‌ای می‌باشد.
 
وی با اشاره به نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم با موضوع دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای برگزار می‌شود، گفت: رئیس جمهور، رئیس سازمان و جمعی از شرکت‌کنندگان از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
 
زارعان ضمن تقدیر از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت‌های بی‌دریغ ریاست جمهوری عنوان کرد: براساس راهبردها و سیاست‌گذاری‌های سازنده ریاست سازمان و برنامه‌های صنعت هسته‌ای انشاء‌الله در سال 94 با توکل به خداوند و استعانت از ائمه اطهار بتوانیم، با نشاط و مدیریت جهادی، دستاوردهایی با فناوری‌های نوین به ملت شریف ایران ارائه کنیم.
 
این مراسم با حضور رئیس جمهور، سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران، متخصصان و جامعه دانشگاهی، مسئولان لشکری و کشوری و متخصصان صنعت هسته‌ای برگزار خواهد شد.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز