۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

نظر میشل عون درباره تفاهم لوزان

نامزد جریان 8 مارس در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، تاکید کرد که تفاهم لوزان ایران را به عامل آرامش در منطقه خاورمیانه تبدیل کرد.
کد خبر : ۲۳۶۵۶۳
صراط: «میشل عون» رئیس جریان مسیحی «ملی آزاد» و نامزد جریان 8 مارس برای تصدی سمت ریاست جمهوری لبنان با استقبال از تفاهم لوزان بین ایران و کشورهای غربی تاکید کرد که این تفاهم ایران را به عامل آرامش در منطقه خاورمیانه تبدیل کرد.
 
گزارش وبگاه خبری «العهد» حاکی است که فراکسیون «تغییر و اصلاح» پارلمان لبنان شب گذشته نشست هفتگی خود را به ریاست میشل عون برگزار کرد و در پایان این جلسه، «سلیم حریصاتی» یکی از وزرای سابق این کشور بیانیه پایانی آن را قرائت کرد.
 
وی با تاکید بر لزوم پایبندی کابینه و نهادهای دولتی لبنان به بندهای قانون اساسی، از عدم انتخاب رئیس جمهور آینده  و عدم تصویب قانون انتخابات و تمدید دوباره عمر پارلمان فعلی انتقاد کرد.
 
بیانیه فراکسیون تغییر و اصلاح دولت و گروه‌های سیاسی لبنانی را به برگزاری انتخابات پارلمانی بر اساس قانون انتخاباتی دعوت و تاکید کرد که قانون انتخابات جدید باید هر چه سریع‌تر تدوین و تصویب شود.
 
جریصاتی با اشاره به تفاهم لوزان بین ایران و 5+1 گفت: تفاهم هسته‌ای بین ایران و کشورهای غربی،‌ ایران را به عامل آرامش در منطقه تبدیل کرد و این توزان هم‌پایه آرامش است و این همان چیزی است که میشل عون به آن اشاره کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: لبنان لوزان تفاهم