۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

رسوایی جدید جنسی خاندان ملکه الیزابت

شبکه خبری ۴ انگلیس اعلام کرد بسیاری از مقامات دولتی و سلطنتی انگلیس با پرونده‌های استثمار کودکان پسر در دهه ۷۰ میلادی در ارتباط بودند.
کد خبر : ۲۳۶۵۷۷
صراط: شبکه خبری ۴ انگلیس اعلام کرد بسیاری از مقامات دولتی و سلطنتی انگلیس با پرونده‌های استثمار کودکان پسر در دهه ۷۰ میلادی در ارتباط بودند.

پرونده‌های آزار و اذیت کودکان و استثمار آنان در مراکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، در بیمارستان‌ها، مدارس بریتانیا در دهه‌های 70 و 80 میلادی اکنون و بعد از گذشت چندین دهه به دغدغه‌ای برای مردم این کشور تبدیل شده که با فشار گروه‌ها و فعالان حامی حقوق کودکان، وزارت کشور بریتانیا را بر آن داشته تا تحقیقاتی در این زمینه‌ها انجام دهد.
 
شبکه خبری راشاتودی به نقل از شبکه خبری 4 انگلیس نوشت، پسران نوجوانی که دهه 70 میلادی از مرکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست در شهر بلفاست ایرلند به لندن قاچاق شده بودند، مورد سوءاستفاده چهره‌های قدرتمندی در دولت انگلیس قرار گرفتند.
 
«ریچارد کِر» یکی از قربانیان این فاجعه غیرانسانی در گفت‌وگو با شبکه خبر 4 انگلیس گفت وی و دیگر پسران کوچک بعد از انتقال به مراکز نگه‌داری پسران در لندن مورد تعرض و استثمار افراد بسیاری قرار گرفتند.
 
داستان دلخراشی که «ریچارد کِر» قربانی 53 ساله از شرایط خود در مرکز نگه‌داری کودکان لندن تعریف کرد، در واقع رابطه سه حلقه متهم به کودک‌‌آزاری را در آن دوران روشن ساخت.
 
کِر در این گفت‌وگو به شبکه خبر 4 انگلیس گفت، وی با دو پسربچه‌ دیگر از مرکز نگه‌داری پسران بی‌سرپرست در بلفاست ایرلند به لندن منتقل شد و هر سه کودک توسط سیاسیون بریتانیا و دیگر چهره‌های خواص این کشور در دو مرکز «میدان دلفین» و «الم گست هوس» مورد استثمار قرار گرفتند. «میدان دلفین» در آن زمان محل آمد و شد نمایندگان پارلمان بریتانیا و «الم گست هوس» محلی معروف برای هم‌جنس‌بازان بود.
 
این قربانی کودک‌آزاری به شبکه خبر 4 انگلیس گفته است دو پسربچه دیگر که همراه وی به لندن منتقل شده و استثمار شدند بعد از مدتی دست به خودکشی زدند.
 
به گفته وی، بسیاری از کودکان پسری که عمدتا در مراکز نگه‌داری دولتی بودند مورد سوءاستفاده «سیرل اسمیت» یک نماینده لیبرال پارلمان انگلیس، وزرای کابینه دولت بریتانیا، ستارگان موسیقی، جاسوسان، کشیش‌ها، قضات، اعضای خاندان سلطنتی و دیگران قرار گرفته‌اند.
 
این قربانی کودک‌آزاری هم‌چنین گفته است پسربچه‌ها تنها مورد تعرض یک مرد نبودند بلکه افراد متعددی این کودکان را استثمار می‌کردند. پلیس لندن هم بعد از تحقیقات گفته است اتهامات درباره قتل سه پسربچه در حلقه کودک‌آزاری «میدان دلفین» واقعیت دارد.
 
یکی از قربانیان دیگر این جنایات به نام «نیک» نیز گفته است در اوایل دهه 80 میلادی شاهد خفه شدن یک پسر بچه 12 ساله به دست یک نماینده حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس بوده و در واقعه‌ای دیگر یک نماینده پارلمان انگلیس به قتل یک پسربچه دیگر نظارت داشته است.
 
«ریچارد کِر» که اعترافاتش شب گذشته توسط شبکه 4 خبر انگلیس منتشر شد در ادامه گفت بسیاری از استثمارگران کودکان، افراد سیاسی انگلیس بودند. وی ادامه داد با این‌که تمایل دارد به دولت اعتماد داشته باشد اما با تجربه‌ای که داشته می‌داند آن‌ها واقعیت‌هایی را مخفی می‌کنند همان‌طور که در گذشته واقعیت‌هایی مخفی بوده است.
 
دولت انگلیس ماه فوریه سال جاری میلادی به قربانیان کودک آزاری دهه‌های گذشته میلادی وعده داد در امنیت خواهند بود اما «کِر» گفت پیش از افشای این حقایق دو افسر پلیس انگلیس به وی اخطار دادند که سکوت کند.
 
پرونده‌های متعددی از استثمار کودکان در نقاط مختلف بریتانیا وجود دارد که هرگز به آن‌ها رسیدگی نشده است. چندی پیش نیز کمیته تحقیقات در زمینه کودک‌آزاری میان مقامات و سیاسیون انگلیس گفت، کودک آزاری به هنجاری در شهرهای مختلف انگلیس تبدیل شده است.
منبع: فارس