۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

العبادی وارد الانبار شد +تحولات عراق

نخستین روز عملیات آزادسازی الانبار، با آزادی دو منطقه رقم خورد و نخست‌وزیر به منظور اطلاع از روند اجرای این عملیات، وارد این استان شد.
کد خبر : ۲۳۶۶۰۶
صراط: نخستین روز عملیات آزادسازی الانبار، با آزادی دو منطقه رقم خورد و نخست‌وزیر به منظور اطلاع از روند اجرای این عملیات، وارد این استان شد.

«صباح کرحوت» رئیس شورای استانداری «الانبار»، امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی و عشائر دو منطقه را در شرق الرمادی آزاد کردند.

آزادی دو منطقه در نخستین روز عملیات

وی در گفت‌وگو با «السومریه نیوز» اظهار داشت: نیروهای امنیتی پس از آغاز عملیات بزرگ نظامی برای آزادسازی الانبار، موفق شدند، مناطق «السجاریه» و «الفلاحات» را در شرق الرمادی از دست داعش آزاد کنند.

وی افزود: در این عملیات، ده‌ها تکفیری کشته و زخمی شدند و نیروهای امنیتی در حال ادامه عملیات برای آزادسازی کامل استان الانبار هستند.

عملیات آزادسازی استان الانبار، تحت عنوان «عملیات بزرگ آزادسازی الانبار» از امروز (چهارشنبه) آغاز شد و بیش از 10 هزار نیروی عشائر نیز در این عملیات با نیروهای امنیتی همکاری دارند.

«حیدر العبادی» عازم «الانبار» شد

به نوشته «السومریه نیوز»، «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق به منظور اطلاع از روند انجام این عملیات به این استان رفت تا با فرماندهان میدانی درباره این مسئله گفت‌وگو کند.

پیشروی نیروهای مسلح عراقی از دو محور برای آزادی «الحامضیه»

نیروهای امنیتی و عشائر عراقی از دو محور به سوی منطقه «الحامضیه» در شرق «الرمادی» مرکز الانبار در حال پیشروی هستند.

منبع: فارس