۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

احسان علیخانی: مهمان پولی نداشته‌ام

وقتی فضای رقابتی پیش می‌آید، وقتی کسی دستش نمی‌رسد به یک مهمان، می‌آید می‌گوید در آن برنامه فلان میلیون تومان داده‌اند که طرف را برده‌اند. یک کلاغ چهل کلاغ می‌شود دیگر.
کد خبر : ۲۳۷۰۴۶
احسان علیخانی: مهمان پولی نداشته‌ام
صراط: احسان علیخانی می‌گوید که برای آوردن مهمان به برنامه‌ سال تحویل، بمیرد هم 20 میلیون تومان به کسی نمی‌دهد تا بیاید و عید را به مردم تبریک بگوید.

او که با هفته‌نامه «تماشاگران امروز» مصاحبه کرده به صورت کامل در مورد ماجرای حضور مهمانان در برنامه«بهارنارنج»صحبت کرده‌‌اشت.
 
برنامه او که امسال یکی از برنامه‌های ویژه تحویل سال سیما بود، با حاشیه‌هایی در ایام نوروز مواجه شد. برخی در فضای مجازی و رسانه‌های آنلاین به این ماجرا پرداختند و عنوان کردند که علیخانی با کمک اسپانسر برنامه‌اش رقم‌های چند میلیونی به مهمانانش داده است.
 
علیخانی اما ‌در این گفت‌‌و‌گو چینی اتفاقی را از اساس رد می‌کند و می‌گوید که هیچکدام از مهمانانش برای حضور در برنامه «بهار نارنج با او در مورد گرفتن پول صحبتی نداشته اند.
 
مجری برنامه «ماه عسل» با بیان این مطلب که من به مهمانانم عیدی دادم، اما یک مهمان هم نداشتیم که بگوید اینقدر می‌گیرم و می‌آیم؛«از مریلا زارعی بگیر تا محسن تنابنده تا کی‌روش و بقیه، بازیگرها و همه، من مدیون شما و جد و آبادتان هستم حتی اگر یک نفر گفته باشد من یک ریال می‌خواهم. اینقدر بیچاره‌ها محبت داشتند و به من احترام گذاشتند.»
 
 او معتقد است، این سوءتفاهم از آنجا به وجود می‌آید که از برنامه دیگری زنگ می‌زنند به یک نفر تا دعوتش کنند، اما طرف شاید نمی‌خواهد برود، یا دل‌چرکین است یا مثلا دوستی و رفاقتی ندارد و ممکن است آن وسط عددی مطرح شود اما دعوت ما را شاید از سر دوستی و محبتشان است که می‌پذیرند. هرچه که هست، وقتی به کسی زنگ می‌زنم، یک نفر از بازیگرها یا خواننده‌ها نیست که بگوید احسان بحث مالی چطور است؟ اصلا و ابدا. من خودم برای مهمان‌هایم کادو گرفتم.
 
علیخانی در مورد اسپانسربرنامه هم گفته:«اسپانسر مربوط به شبکه است، مال سازمان است و به ما ربطی ندارد. پول را به خود سازمان می‌دهد و ما طرف حساب سازمان می‌شویم.»
 
 او با بیان این مطلب که برنامه امسال از همه برنامه‌های دیگری که من برای اول سال ساخته‌ام، ارزان‌تر بوده، گفته که ما امسال کمتر خرج کردیم و اوضاع سازمان هم از نظر مالی خراب‌ است.
 
این مجری تلویزیون، می‌گوید:«وقتی این شایعات مطرح شد، اوایلش خنده‌ام گرفت. بعد دیدم که موضوع را باور کرده‌اند. آخر مهمان 30-20 میلیونی؟ برایم خیلی خنده‌دار بود. تو فکر کن که یک درصد! مگر اینکه بمیرم به یک آدم 20 میلیون پول بدهم که بگویم بیا تلویزیون به مردم تبریک عید بگو. بمیرم هم حاضر نیستم چنین پولی بدهم، بمیرم. حاضرم خداحافظی کنم از تلویزیون.»
 
علیخانی معتقد است که اگر به مهمان برنامه‌اش 20 میلیون پول بدهد که بیاید بنشیند روبروی او به عنوان مجری،در واقع گور خودش را کنده‌است: «این پول را بدهم دیگر می‌توانم از کسی سوال و جواب کنم؟ من صندلی را در برنامه‌ تحویل سال برداشته‌ام که همه به احترام مردم بایستند.»
 
به گفته او، «این آدم‌ها زنده‌اند و هستند. می‌توانید بپرسید اما وقتی فضای رقابتی پیش می‌آید، وقتی کسی دستش نمی‌رسد به یک مهمان، می‌آید می‌گوید در آن برنامه فلان میلیون تومان داده‌اند که طرف را برده‌اند. یک کلاغ چهل کلاغ می‌شود دیگر. من دیوانه‌ام؟ وقتی تلویزیون به من پول نمی‌دهد، از کجا بیاورم به کسی 20 میلیون بدهم؟ خدا شاهد است حتی یک نفر هم نبود که صحبت پول بکند. می‌خواهم همین را مردم بدانند.»