۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
ماجرا چیست؟

من نبودم، دستم بود!/ ترکان یکی از مصاحبه‌های آبگوشتی‌اش را تکذیب کرد!

معلوم نیست ترکان چگونه تصمیم گرفته مطالبی را تکذیب کند که در مقایسه با حملات سابق او به منتقدان، کاملا ملایم، نرم و لطیف به شمار می‌رود.
کد خبر : ۲۳۷۲۵۷
گروه سیاسی صراط - اکبر ترکان، مشاور حسن روحانی اظهارات اخیر درباره منتقدان هسته ای را "کذب محض دانست و تاکید کرد نشر مطالب مغرضانه را به طور جدی پیگیری خواهم نمود."

به گزارش گروه سیاسی صراط، ترکان گفت: مطالب منتشره به نقل از بنده در خبرگزاری ها و سایت های خبری به ویژه در سایت «ندای ایرانیان» در خصوص توافق هسته ای را تکذیب می کنم.

ترکان ادامه داد: "درباره منتقدان توافق هسته ای تاکنون با رسانه ای گفتگو نکرده ام."

تکذیبیه ترکان در حالی است که اظهارات اخیر او در مصاحبه با سایت متعلق به حزب ندای ایرانیان و صادق خرازی عنوان شده که از همفکران اصلاح طلب ترکان به شمار می روند.

بر اساس مصاحبه مذکور، ترکان درباره منتقدان سیاست های هسته ای دولت گفته بود: بسیاری از همین فعالان سیاسی که نه آشنایی با فعالیت سیاسی دارند و نه می‌توانند اظهار نظر کار‌شناسی کنند به دلیلی منافعی که تا امروز خودشان یا هم‌مسلکی‌هایشان از شرایط سخت تحریم‌ها می‌بردند، توافق هسته‌ای را یک باخت بزرگ تلقی می‌کنند. چه کسی است که نداند برداشتن هر تحریمی یعنی کوتاه شدن دست قاچاق و اختلاس از اقتصاد و بازار ایران؟ اینها ناراحتند که نمی‌توانند سوء استفاده کنند و بخورند. راه خوردن و سوء استفاده‌شان بسته شده است. صدایشان از جای دیگری بلند می‌شود. در مسئله پول‌های کثیف که ما مشخصا صحبت کرده‌ایم، عده‌ای جار و جنجال و هیاهو راه انداختند که دولت دارد اتهام می‌زند. آن را که عیان است چه حاجت به بیان است؟ راه خوردنشان بسته شده است صدایشان را برای مسئله هسته‌ای بالا برده‌اند.

از سوی دیگر، اظهارات ترکان در این مصاحبه در حالی توسط خود او تکذیب شده است که صحبت های پیشین او در حمله به منتقدان دولت، دقیقا با همین ادبیات (اینجـــــا)، و در مواردی حتی با لحن بسیار تندتری بیان شده بود.

هنوز معلوم نیست اصل ماجرای تکذیب مصاحبه ترکان با یک سایت اصلاح طلب و همسو با خود چیست و او چگونه تصمیم گرفته است مطالبی را تکذیب کند که در مقایسه با حملات سابق او به منتقدان، کاملا ملایم، نرم و لطیف به شمار می رود.