۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

انتقاد طبیب زاده از معاونت امور زنان

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت امور زنان ریاست جمهوری باید خود را موظف بداند فضای شرکت‌های خصوصی را برای اشتغال زنان مورد رصد قرار دهد و فضای امنی را برای اشتغال دختران تحصیلکرده فراهم کند.
کد خبر : ۲۳۷۴۰۱
صراط: زهره طبیب زاده نوری در مورد اولویت‌های حوزه زنان در سال جاری گفت: اولویت‌های ما مشخص است زنان آسیب دیده ما در جامعه مشکلات زیادی دارند و همچنین دختران جامعه از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و غیره مورد تهدیدهای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اخلاقی قرار دارند ما از بابت جدا شدن دختران جوانانمان از فرهنگ دینی نگران هستیم.
 
وی افزود: اولویت ما این است که در آموزش و پرورش روندی ایجاد شود که آشنایی دختران جوان با مباحث اعتقادی بیشتر شود و سؤالات و شبهاتی که در ذهن دانش آموزان و دختران وجود دارد در مدارس و دانشگاه‌ها باید پاسخ داده شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم آموزش و پرورش وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام نمی‌دهد و کارنامه قابل قبولی در این زمینه نداشته است بنابراین معاونت امور زنان و خانواده که بودجه آن دو برابر شده است باید در آموزش و پرورش حضور پیدا کند و قراردادهایی را منعقد کند که بر اساس آن وزارت آموزش و پرورش موظف به داشتن برنامه‌هایی برای ارتقای سطح دانش و فرهنگ مذهبی دانش آموزان شود.
 
طبیب زاده تصریح کرد: بحث تسهیل ازدواج جوانان یکی از مهمترین دغدغه‌هایی است که دختران و پسران ما با آن درگیر هستند هر چقدر که مقدمات  ازدواج آسان به لحاظ فرهنگی و اقتصادی در جامعه ایجاد شود خطر انحرافات اخلاقی در جامعه کمتر می‌شود و معاونت امور زنان با بودجه خود باید از این موضوع حمایت کند و باید با نهاد مقام معظم رهبری در جهت تسهیل ازدواج جوانان در دانشگاه‌ها همکاری کند.
 
وی ادامه داد: بحث ایجاد اشتغال برای دختران جوان که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و باید فضای امن برای اشتغال آنها ایجاد شود معاونت امور زنان باید خود را موظف بداند که فضای شرکت‌های خصوصی را در مورد اشتغال زنان مورد رصد قرار دهد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون متأسفانه در بسیاری از فضاها در بخش خصوصی  از زنان و دختران سوء استفاده می‌شود بنابراین وظیفه معاونت امور زنان این است که فضای بخش خصوصی را رصد و ارزیابی کند و با پیدا کردن اهرم‌های قانونی از تضییع حقوق زنان در این فضاها جلوگیری کند.
 
طبیب زاده همچنین با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار گفت: معضلات و مشکلات زنان سرپرست خانوار نیازمند برنامه‌های واقعی است و باید حمایت‌های دولتی برای آنها ایجاد شود باید با سازمان بهزیستی برای این موضوع همکاری شود که آنها تحت آموزش قرار بگیرند و برای آنها فضای کار ایجاد شود.
 
وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات زنان ما در جامعه مشکلات معیشتی است که اگر این مشکلات مرتفع شود دغدغه‌ای از دوش آنها کم می‌شود و وظیفه دولت است که از آنها حمایت کند، هم اکنون دو سال از وعده دولت در خصوص مرخصی زایمان می‌گذرد و درحالیکه این موضوع قانون شده است در بسیاری از دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود و علی رغم شعارهای داده شده هیچ اقدامی انجام نشده است و بیمه زنان خانه‌دار نیز سرنوشت مشابهی داشته است چراکه طرح شعارگونه بیمه زنان خانه دار جز فریب دادن جامعه زنان خانه دار چیز دیگری نیست.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز