۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
این دو برادر در دولت راستگویان چه می‌کنند؟

دولت مسئله ردصلاحیت‌ها را حل کرد؟/ دومین اسماعیلی در اردوگاه بنفش‌ها!

مهم ترین دلیل انتصاب غیرمنتظره سخنگوی ستاد قالی باف در دفتر روحانی هم نه خود او یا نفوذ نامزد شکست خورده انتخابات(!) که برادرش محسن اسماعیلی بوده است. در واقع، پرویز ابزاری برای نزدیک شدن به محسن به شمار می رفت.
کد خبر : ۲۳۷۵۳۰
گروه سیاسی صراط - در حالی که کمتر از 11 ماه تا انتخابات مجلس دهم باقی مانده، یکی از اعضای شورای نگهبان قرار است به مجموعه دولت تدبیر و امید اضافه شود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، محسن اسماعیلی که سابقه سه دوره عضویت در شورای نگهبان را دارد روز گذشته توسط محمدباقر قالی‌باف از ریاست هیات مدیره سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران برکنار شد.

بر اساس گزارش های دریافتی، قرار است در آینده نزدیک، اسماعیلی با دریافت حکمی، به مجموعه دولت تدبیر و امید بپیوندد. هنوز پست دقیق او قطعی نشده اما خبرها حکایت از آن دارد که او در سکوت خبری حکم خود را دریافت خواهد کرد.

این حقوقدان علاوه بر دولت روحانی، رابطه خوبی با هیات رییسه مجلس نهم نیز دارد تا جایی که علی لاریجانی در شهریور 92  اندکی پس از آغاز به کار دولت یازدهم، او را به سمت ریاست هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین منصوب کرد تا به نوعی رابط میان روحانی و لاریجانی هم باشد.

گفتنی است پرویز اسماعیلی، برادر وی، که در جریان انتخابات ریاست جمهوری 92 سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی باف بود، بعد از پیروزی روحانی، با حکم محمد نهاوندیان ناگهان به اردوی رقیب پیوست و در دفتر رییس جمهور به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی این دفتر، مشغول به کار شد.

حکم اعطاشده به سخنگوی ستاد قالی باف قابل درک نبود و تا مدت ها سوژه حامیان و منتقدان دولت شده بود. پرویز اسماعیلی در ماه های گذشته یک دوره قهر از دفتر رییس جمهور را از سر گذرانده و در حالی که در بسیاری از برنامه ها و حتی سفرهای استانی روحانی، او را همراهی نکرده بود، در آخرین روز کاری سال 93 ناگهان چسبیده به روحانی، جلوی دوربین ها ظاهر شد!

هنوز چند هفته از این بازگشت غیرمنتظره نگذشته بود که برادر او توسط مراد، رییس و فرمانده سابقش – قالی باف – برکنار شد و حالا خبر می رسد که او نیز به جمع دولتی ها خواهد پیوست.

بر اساس اخبار رسیده به صراط، مهم ترین دلیل انتصاب غیرمنتظره سخنگوی قالی باف در دفتر روحانی، نه خود او یا نفوذ نامزد شکست خورده انتخابات(!) که برادرش محسن اسماعیلی بوده است. در واقع برای دولتی ها، پرویز ابزاری برای نزدیک شدن به محسن به شمار می رفت.

به این ترتیب در حالی که سازوکار اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه های آینده آغاز خواهد شد، شمارش معکوس برای عضویت محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شواری نگهبان در دولت نیز آغاز شده است.

چنین انتصابی دو نتیجه آشکار خواهد داشت: اولا نفوذ مطلوب او به عنوان یکی از اعضای شورای نگهبان در استان های مختلف و هیات های نظارت، روند تایید صلاحیت نامزدهای بنفش را تسهیل خواهد کرد و در ثانی، با چنین هدفی، هر پستی که در دولت، به وی داده شود، کاملا نمایشی خواهد بود چراکه هدف از حضور او در دولت، چیز دیگری است.

چنین رفتاری پیش از این، از سوی محمود احمدی نژاد هم دیده شده است. رییس جمهور سابق، آنقدر به سخنگوی شورای نگهبان – الهام – پست داد که او را تبدیل به یکی از ابوالمشاغلین کابینه کرد! با این وجود، روند شغل دادن به شورای نگهبانی ها در دولت روحانی، با تدبیر و ظرافت بیشتری در حال انجام است. ابتدا حسینعلی امیری عضو سابق شورای نگهبان، قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور شد و سپس در سالی که قرار است انتخابات برگزار شود، عضو فعلی شورای نگهبان نیز دولتی خواهد شد.

نکته قابل تامل دیگری که در مورد اسماعیلی وجود دارد، ابهام در گرایش سیاسی اوست. اخبار غیررسمی متعددی در مورد جهت گیری های سیاسی او و حتی برخی اظهارنظرهای عجیب در مورد نحوه تایید صلاحیت افراد در انتخابات 92 دست به دست شده است.

حال باید منتظر ماند و دید، سرانجام همکاری اسماعیلی با دولت تدبیر و امید چیست؟ آیا نتیجه دلخواه بنفش ها در انتخابات مجلس دهم رقم خواهد خورد؛ نتیجه ای که به خاطر آن حاضر شده اند، حتی یک اسماعیلی دیگر – پرویز – را از یک سال و اندی قبل از اردوگاه سرهنگ ها به خدمت گرفته و در جمع خود تحمل کنند!
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
۳۵
۲۸
مطمئن هستم که تا آخر سال گند قرارداد لوزان چای در میاد و هیچ تحریمی لغو نخواهد شد و ناکارآمدی این دولت برای همگان مشخص خواهد شد و در انتخابات مجلس هم اعتدالیون و اصلاح طلبان افراطی رای نمی آورند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
...در خواب بیند پنبه دانه
خرداد 92 هم از این حرفا میزدید
سردار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۹
۱
در سال 92 موافق تائيد صلاحيت هاشمي بود !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
۲۰
۱۸
همه شورای نگهبان در خط شما هستند حالا یکی از آنها به قول شما شاید هم خط نباشد و آدم بدی است
وای بر این همه انحصارطلبی
moslem
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
۲۳
۱۵
اقای ....... فرمانده سابق نـ... تحویل بگیرید این همان مشاور شماست که وقتی در مورد سران فتنه از او می پرسند همان رویه خواص بی بصیرت را پیش می گیرد و سخنان دوپهلو میزند // خداوند سایه پر برکت آیت الله جنتی را بر شورای نگهبان حفظ فرمایند //
ali
|
Germany
|
۱۵:۴۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
۲۰
۱۴
اسماعیلی یک شخصیت مستقل علمی و اخلاقی و ادامه مکتب مرحوم آیه الله تهرانی است کسان زیادی از استقلال رای او ناراضی هستند. به نظر من این متن رعایت حدود اخلاقی را نکرده و جهت تخریب شخصیت این دانشمند مسلمان را دارد. اما بهتر است کمی از تاریخ درس بگیریم و برای سعادت خودمان کمی قدردان باشیم. شخصیتهای بی سر و صدا و بی حاشیه و اهل اخلاق جامعه خود را چنین کوچک نپنداریم . اینها سرمایه های اجتماعی ما هستند. به گمان بنده این متن مصداقی ظلم و منکر است.