۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

بازیگر نقش رهبر انقلاب +عكس

بازیگر این نقش خاص، علیرضا مهران، بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون است که چند ماهی است جلوی دوربین رفته است.
کد خبر : ۲۳۷۸۱۴
صراط: مراحل فیلم‌برداری سریال «معمای شاه» همچنان ادامه دارد و نقش شخصیت‌های مهم انقلاب در حال فیلم‌برداری است. نقش آیت‌الله خامنه‌ای نیز مشخص شده است.

بازیگر نقش رهبر انقلاب +عكس

در سریالی که بنا دارد زوایای کمتر دیده شده دوران پهلوی و زمینه‌های وقوع انقلاب اسلامی را نشان دهد ضرورت تصویر افراد برجسته آن روزگار اجتناب ناپذیر است.

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به‌تهیه‌کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی در ۴۵ قسمت ۵۰دقیقه‌ای در حال تولید است. «معمای شاه»، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت ‌می‌کند. و حالا در بیان تاریخی دوران پهلوی، بخش روحانیت فیلم در شهرک غزالی در حال فیلم‌برداری است.

اما ماجرای کنجکاوی‌برانگیز این سریال بازیگر نقش مقام معظم رهبری است. این برای اولین بار است که در یک سریال نمایشی، نقش آیت‌الله خامنه‌ای بازی می‌شود.

بازیگر این نقش خاص، علیرضا مهران، بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون است که چند ماهی است جلوی دوربین رفته است.

بازیگران نقشهای شهید نواب صفوی، شهید مطهری، آیت الله طالقانی، حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و روحانیون تأثیرگذار در انقلاب اسلامی هم اکنون در حال ایفای نقش هستند.

علیرضا مهران از هنرمندان پرکار و فعال تئاتر است که طی چند سال اخیر در عرصه تئاتر دینی فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است، او در سال ۹۲ هم برای نمایش «غروب روزهای اول پاییز» در جشنواره تئاتر مقاومت و هم برای نمایش «سیاه غزال» در جشنواره تئاتر آیینی سنتی برگزیده شد.

حضور فعال او در عرصه تئاتر دینی باعث شده که مهران جوایزی را نیز در جشنواره‌های سوره ماه حوزه هنری، جشنواره ملی مقاومت خرمشهر، جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی و... کسب کند.

آخرین نمایش او، نمایش «سکوت سرخ» بود که براساس کتاب مقام معظم رهبری در مورد صلح امام حسن(ع) آماده شده بود. در کارنامه هنری او همکاری با کارگردانان تئاتر و سینما از جمله حمید سمندریان، سیروس مقدم، سامان سالور، محمود عزیزی، سیما تیرانداز، خیرالله تقیانی‌پور و... دیده می‌شود.
منبع: تسنیم