۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹

محمود عباس در مسکو دکتر شد +عکس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز از یکی از دانشگاه‌های مسکو دکترای افتخاری دریافت کرد.
کد خبر : ۲۳۷۸۹۸
صراط: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دومین روز سفر خود به روسیه و پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور این کشور در «دانشگاه دوستی ملت‌ها» سخنرانی کرد.

وی طی سخنانی در این دانشگاه گفت: جهانیان به عینه شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی و اقدامات نژادپرستانه آن علیه ملت فلسطین هستند.

عباس افزود: کشور فلسطین عضو ناظر سازمان ملل است و ۱۳۵ کشور جهان، فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. ملت فلسطین نزدیک به ۷۰ سال است که با رنج و گرفتاری و مشکلات آوارگی و در به دری دست و پنجه نرم می‌کند و همچنان برای احقاق حقوق کامل خود و پایان بخشیدن به ظلم و ستم رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: اسرائیل همچنان خودش را بر‌تر از قوانین بین‌المللی می‌داند و به اشغال سرزمین فلسطین و هتک حرمت مقدسات این سرزمین ادامه می‌دهد.

در پایان هیأت امنای «دانشگاه دوستی ملت‌ها» به محمود عباس (ابومازن) دکترای افتخاری اعطا کردند.

اظهارات عباس در روسیه علیه جنبش حماس با واکنش سخنگوی مقاومت اسلامی فلسطین همراه بوده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با یک خبرگزاری روسی ادعا کرده بود: حماس با اسرائیل مذاکرات جداگانه محرمانه‌ای دارد و به دنبال تشکیل یک دولت مستقل با مرزهای موقت در نوار غزه است.

«سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به اظهارات محمود عباس گفت: اینگونه اظهارات ادامه تحریکات علیه حماس و مقاومت است.

سخنگوی حماس افزود: حماس مذاکره با اسرائیل را جنایت می‌داند و هر کسی که به مذاکره روی بیاورد (از دیدگاه حماس) در حق ملت و آرمان فلسطین مرتکب جنایت شده است.

محمود عباس در مسکو دکتر شد +عکس

محمود عباس در مسکو دکتر شد +عکس
منبع: ابنا