۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

دولت در فکر حذف یارانه/ کارانه بدهیم

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونی‌های موجب تولید با هزینه کم‌تر و توزیع عادلانه درآمد میان مردم می‌شوند، گفت: با توجه به شکل مالکیت در تعاونی‌ها بهترین ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در این بخش وجود دارد.
کد خبر : ۲۳۷۹۸۳
صراط: احمد میدری، در نشستی که با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاونانشان و اعضای اتاق تعاون ایران برگزار شده بود، در خصوص راه‌کارهای رسیدن به رفاه از مسیر تعاون، اظهار داشت: با توجه به ساختار مالکیت تعاونی‌ها در کل دنیا بهترین ظرفیت برای توزیع عادلانه درآمد و تولید با هزینه پایین وجود دارد.
 
وی افزود: ایجاد مشاغل عمومی در کشور با حضور تعاونی‌ها محقق خواهد شد و قطعاً در این زمینه سایر اشکال موفق نخواهند بود.
 
*به جای آنکه یارانه بدهیم باید با استفاده از فرصت‌های جدید به سیستم اقتصادی کارانه پرداخت شود
 
میدری با بیان اینکه پس از تحریم‌ها اشتغال افزایش پیدا نمی‌کند مگر آنکه سیاست اشتغال عمومی دنبال شود، گفت: به جای آنکه یارانه بدهیم باید با استفاده از فرصت‌های جدید به سیستم اقتصادی کارانه پرداخت شود.
 
وی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه به جای کارانه منجر به سستی و تنبلی سیستم می‌شود، گفت: در صورت پرداخت کارانه فرصت‌های جدید شناسایی شده و در حوزه‌های جدیدی ورود پیدا خواهیم کرد.
 
معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برای افزایش اشتغال باید زیرساختها فراهم شود، گفت: در این زمینه اگر جاده‌ای هم با دو سال تأخیر ساخته شد اشکال ندارد اما باید برای ایجاد اشتغال جوانان تدبیری اندیشیده شود.
 
وی ایجاد تعاونی‌ها برای رسیدن به هدف افزایش مشاغل عمومی را موثر دانست و گفت: این تشکل به راحتی می‌تواند با تعامل، درآمدهای ناشی از فعالیتها را بین خود تقسیم کند و موفق‌تر نسبت به بخش خصوصی ظاهر شوند.
منبع: فارس