۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۲
نصرالله:

انصارالله آماده ورود به عربستان است

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اکنون فرصت حمله به عربستان فراهم شده است و ورود به این کشور آماده شده است. انصارالله آماده است عربستان را با خاک یکسان کند.
کد خبر : ۲۳۸۰۵۲
صراط: سخنرانی سید حسن نصرالله در مراسمی تحت عنوان «همایش همبستگی و وفاداری به ملت یمن» در مجتمع سیدالشهدا واقع در ضاحیه جنوبی بیروت روز گذشته  برگزارشد.
وی در ابتدای سخنانش تجاوز سعودی و آمریکایی علیه یمن را محکوم کرد و گفت: وظیفه انسانی و اخلاقی و اسلامی ماست که از ملت یمن حمایت کنیم این امر تنها به خود ما مربوط است و هیچ کس نمی تواند ما را از این موضع حمایتگرانه از ملت یمن باز دارد.
سید حسن نصرالله تاکید کرد، ما همواره از ملت یمن و مقاومت ملت یمن حمایت می‌کنیم و بر این موضع خود می‌بالیم چرا که در روز قیامت به خاطر مواضعی که داشته و داریم باید پاسخگو باشیم.
دبیر کل حزب‌الله گفت، ما از همان ابتدا موضع خود را در خصوص ماجرای یمن اعلام کرده بودیم و تا روز قیامت و نه برای تاریخ  که برای خدا با آن خواهیم ماند. هدف ما اکنون این است که هجمه سعودی و آمریکایی بر ضد یمن را محکوم کنیم  و همبستگی خود را با ملت مظلوم یمن اعلام کنیم.
وی خاطر نشان کرد سخن و بهانه‌های واهی بسیاری برای توجیه حمله سعودی بر یمن به زبان آورده شد و حتی سخن از تهدید یمن بر ضد عربستان هم به میان آمد و اعلام کردند که می خواهند در برابر هیمنه ایرانی بایستند . اما در سخنرانی سابق خود اعلام کردم که هدف واقعی این حمله بازگردان سلطه سعودی و آمریکایی بر یمن است چرا که ملت یمن موفق شد قدرت را به دست بگیرد.
نصرالله در ادامه افزود، طی هفته‌های اخیر سخنانی را از مسئولین و مجموعه شعارهایی را از سیاستمداران شنیدیم از جمله اعلام کردند که این جنگ عرب‌ها و قومیت عربی برای دفاع از عرب بودن یمن است آیا ملت‌های عربی این مسئولیت را برای این اقدام نظامی بر ضد یمن به عربستان واگذار کرده بودند به راستی این جنگ عرب‌ها بر ضد چه کسانی است؟
اگر ملت یمن عرب نیست پس عرب چه کسانی هستند ؟ قبل از اسلام آنها خود تمدن عرب بودند زمانی که اهالی شبه جزیره عربی حتی خواندن بلد نبودند در یمن تمدن وجود داشت و در یمن شاهان عرب بودند، بزرگی و فضل یمنی‌ها در جهاد و مبارزه معروف و شناخته شده بود و تمام کشورهای اسلامی بر این امر گواه می‌دهند.
وی اظهار داشت، تلاش کردند که به این جنگ بعد طائفه‌ای ببخشند و وانمود کردند که این جنگ شیعی و سنی است. اما این تجاوز سعودی در یمن اهداف سیاسی در پی دارد. یکی از مضحک‌ترین عناوین که به این جنگ داده شده عنوان دفاع ا الشریفین در مکه مکرمه و مدینه منوره است واقعا چه کسی حرمین شریفین را تهدید می‌کند؟ ملت یمن؟ ارتش یمن؟ یمنی‌ها عاشق رسول‌الله و اهل بیت هستند. من به شما می‌گویم بله حرمین شریفین در معرض تهدید قرار دارد آن هم از طرف داعش. آن زمان که آنها اعلام کردند که دولت خلافت قصد دارد کعبه را ویران کند چرا که گفتند این بنا مجموعه از سنگ‌هایی است که پرستیده می‌شوند بدون اینکه خدا پرستش شود و این مسئله با توحید در تضاد است .
حرم نبوی (مدینه) در داخل عربستان در معرض تهدید قرار دارد آن هم به دلیل فکر و فرهنگ وهابیت و کتاب‌های تاریخی بر این مسئله گواه می‌دهند.
بعد از سلطه عبدالعزیز آل سعود بر کشورهای حجاز، اتباع وهابی او اقدام به منهدم کردن آثار دینی و تاریخی رسول‌الله کردند و منازل، مزارها، قلعه‌ها و قبور را منهدم کردند و به طور کلی می‌توان گفت آنها همه چیز را نابود کردند و حتی تصمیم داشتند قبر پیامبر اکرم(ص) را منهدم کنند و این مسئله در کتاب‌های تاریخی مدون است. وهابیت حتی تصمیم داشت برای منهدم کردن مزار پیامبر پیش برود اما در این میان دانشمندان جهان اسلام در مصر و هند و ترکیه و ایران و عراق و بلاد الشام و کشورهای آفریقایی بر این مسئله فریاد کشیدند.
و از باب اتفاق بگوییم که بیشترین تاثیری که برای منع انهدام مزار پیامبر(ص) صورت گرفت از سوی الازهر و علمای مسلمین در سال 1926 در همین ماه بود . این امر با فرهنگشان همسو و منسجم است، از این رو پادشاه عربستان تصمیم به صرف نظر کردن از انهدام مزار پیامبر(ص) گرفت و مزار پیامبر تا به امروز باقی ماند، اما تاکنون کسی اجازه ندارد به این مزار نزدیک شود. اگر امت عربی قبل از اسلام بزرگی و شرف و عزت داشتند همه به فضل پیامبر(ص) بوده است.
از این رو اعلام می‌کنم که حرم پیامبر در معرض تهدید است و نمی‌دانیم چه زمانی قبر پیامبر را منفجر می‌کنند، اما هدف دیگری که برای این جنگ، مسئولان سعودی در نظر دارند و به آن اشاره کردند و آن را دفاع از ملت یمن خواندند و آن از طریق محاصره 24 میلیون شهروند یمنی است و اینکه این ملت غذا و مستلزمات پزشکی نداشته باشند و بدتر از این همه آن است که جنایت در حق زنان و کودکان روا داشته می‌شود و می‌گویند که افراد مسلح در بین شهروندان هستند.
منازل ویران شده، بازارها و مدارس و بیمارستان‌ها و انبارهای مواد غذایی همه ویران شده است و گویا این هدف دروغین آنهاست آیا دفاع از ملت یمن با کشتار ملت یمن محقق می‌شود؟
دبیر کل حزب‌الله همچنین گفت بعد از تمام این کشتارها آیا انسان عاقل می‌تواند تمامی این کشتارها را انجام دهد و بگوید تمام این جنایت برای بازگردان عبدمنصور هادی به قدرت است.
نتایج این تجاوز که بعد از 22 روز موشکباران و بمباران که به صورت دریا  و هوا صورت گرفت و با حمایت گسترده اطلاعاتی آمریکا و حمایت عربستان از داعش می‌بینیم که منصور هادی هنوز نتوانسته به عدن و صنعا باز گردد بلکه بدتر از آن باید بگوییم که این شکست به آنجا رسیده است که منصور هادی از بازگشت به قدرت ناامید شده است  و سعودی‌ها نیز این واقعیت را درک کرده‌اند و شاید یکی از علل انتخاب خالد بحاح به عنوان معاون رئیس جمهور یمن هم همین باشد.
 سید حسن نصرالله تاکید کرد،خوی و خصلت مردم یمن تند و قوی است و خواسته‌های بسیار بزرگی دارند آنها اجازه ندادند که رویارویی‌های داخلی به درگیری شیعی و سنی یا درگیری بین شمالی‌ها و جنوبی‌ها بیانجامد همه نشانه‌ها حکایت از آن دارد که برخی از افرادی که سکوت اختیار کرده بودند لب به سخن گشودند و این خود نشان از شکست دیگری بر این تجاوز است.
وی خاطر نشان کرد جامعه قبیله‌ای هرگز کشته‌های خود  را فراموش نمی‌کند. از دیگر اهداف فرضی که برای این جنگ در نظر گرفته بودند حمله پیشدستانه برای جلوگیری از تهدید احتمالی بر ضد عربستان بود. اگر چنین تهدیدی وجود نداشت اکنون دیگر وجود دارد و دیگر می‌توان گفت که قطعا وجود دارد اما کسانی که به تهدید متهم هستند هنوز بردبارند اینها رهبران انصارالله هستند و فرمانده بزرگشان عبدالملک الحوثی است. اکنون فرصت حمله به عربستان فراهم شده است و ورود به این کشور آماده شده است. قبایل یمن و ملت یمن خواستار پاسخ هستند، البته این مسئله صبر راهبردی می‌طلبد و اکنون تهدیدی که وجود نداشته به تهدیدی وجودی بدل شده است.
شورای امنیت می‌بایست تصمیم به توقف جنگ می گرفت اما پیشنهاد جلاد را پذیرفته و قربانی را نادیده گرفته است. بلکه حتی حق را به جلاد داده است و ما هم این وضع را در لبنان و فلسطین شاهد هستیم، این قطعنامه بین‌المللی هم همچون دیگر قطعنامه های بین‌المللی بی‌ارزش است. اکنون برای همه واضح شده است که حملات هوایی نمی‌تواند سرنوشت نبرد را تعیین کند. حمله زمینی هم پرهزینه است دیگر جز ایستادگی و پایداری برای ملت یمن چیزی نمانده است، اگرچه آنها برای راه حل سیاسی هم آماده‌اند.
منبع: تسنیم