۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
کشتن مردم مظلوم اقتدار نیست

اظهارات روحانی علیه آل‌سعود در روز ارتش

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه دکترین ما بازدارندگی فعال و استقرار صلح است نه تجاوز به مردم و حمله به کودکان، گفت: کشتن مردم مظلوم یمن و فتنه‌گری اقتدار نیست.
کد خبر : ۲۳۸۰۷۲
صراط: رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه دکترین ما بازدارندگی فعال و استقرار صلح است نه تجاوز به مردم و حمله به کودکان، گفت: کشتن مردم مظلوم یمن و فتنه‌گری اقتدار نیست.

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم روز ارتش که در جوار حرم مطهر امام راحل برگزار شد طی سخنانی اظهارداشت: این روز بزرگ را به نیروهای سه‌گانه ارتش، قرارگاه پدافند هوایی تبریک عرض می‌کنم.
 
وی در ادامه افزود: بنده همچنین روز احترام به ایثارگران به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ملت بزرگ ایران، فرماندهی کل قوا، مقام معظم رهبری و به همه خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایرانی و همچنین سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و بسیج قهرمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در همه این صحنه‌های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش‌ها برای اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.
 
روحانی تاکید کرد: آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم اگر ارتش به ندای امام راحل پاسخ مثبت نمی‌داد انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی‌رسید.
 
وی ادامه داد: ارتش در میان دو راهی خاص یک رژیم نامشروع به ظاهر حاکم در این کشور و همچنین استعمارگران به ویژه آمریکا از یک طرف و از طرف دیگر خواست یک ملت و خواست امام و رهبر، دومی را انتخاب کرد و برگزید و مورد تجلیل امام راحل قرار گرفت.
 
رئیس قوه مجریه افزود: ارتش در روزهای بعد از پیروزی انقلاب همواره برای دفاع از نظام و کشور در صحنه مقاومت و ایستادگی کرد.
 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: یادمان نخواهد رفت در آن روزهای غربت جمهوری اسلامی ایران و توطئه‌ گروهک‌ها در منطقه غرب کشور پایگاه هوایی و قهرمانانی همچون کشوری و شیرودی و پایگاه هوایی تبریز و فرماندهی شهید فکوری در صف اول ایستادگی کردن،. آنها نگذاشتند امام و ملت تنها بمانند.
 
روحانی افزود: نه آن روزهای بعد از پیروزی انقلاب و تحرک‌ گروهک‌ها آنگاه که توطئه منطقه‌ای و بلکه جهانی علیه این ملت طراحی شد و تجاوز آغاز شد این نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج بودند که در برابر تهاجم بیگانگان ایستادگی کردند.
رئیس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حمله به مردم مظلوم ننگ دو جهان را به‌وجود می‌آورد، اظهارداشت: حمله به مظلومین برای کسی افتخار نمی‌آفریند.
 
روحانی تأکید کرد: کمک به تروریست‌ها در سوریه، لبنان و عراق به چه معناست؟
منبع: فارس