۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

القاعده انبار ارتش یمن را تصرف کرد

القاده یمن با بیرون راندن نیروهای دولتی از بزرگترین انبار تسلیحاتی متعلق به ارتش در شرق این کشور ده‌ها دستگاه تانک، چندین پرتابه راکت کاتیوشا و ده‌ها قبضه سلاح‌های کوچک را به تصرف خود درآورد.
کد خبر : ۲۳۸۰۸۸
صراط: القاده یمن با بیرون راندن نیروهای دولتی از بزرگترین انبار تسلیحاتی متعلق به ارتش در شرق این کشور ده‌ها دستگاه تانک، چندین پرتابه راکت کاتیوشا و ده‌ها قبضه سلاح‌های کوچک را به تصرف خود درآورد.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات امنیتی یمن اعلام کردند: این تصرف انبار عظیم تسلیحات ارتش یمن در حالی صورت گرفته که حملات هوایی تحت رهبری عربستان در صنعا پایتخت همچنان ادامه دارد.
 
تصرف این انبار در شهر مکلا و در بزرگترین استان یمن صورت گرفته جایی که القاعده کنترل خود را بر این شهر افزایش داده است.
 
همچنین تصرف این انبار تسلیحاتی ارتش یمن این مساله را برجسته کرده که چگونه القاعده توانسته از ناآرامی‌ها در یمن سوء استفاده کند.
 
القاعده در شبه جزیره عرب یکی از خطرناک‌ترین شبکه‌های جهانی تروریستی محسوب می‌شود و مسئول چندین حمله ناکام علیه آمریکا است. این گروه همچنین مسئولیت حمله به مجله فرانسوی شارلی ابدو را که اوایل سال جاری میلادی در پاریس رخ داد برعهده گرفته است.
 
با وجود اقدامات القاعده در یمن کمپین حملات هوایی تحت رهبری عربستان مناطقی را که این گروه تروریستی در آن حضور دارند هدف قرار نمی‌دهد و اعلام کرده که هدف حملات هوایی تنها مواضع حوثی‌هاست.
منبع: ایسنا