۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

موضوع محوری سفر وزیر استرالیایی به تهران

در سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران طرفین پیرامون همکاری‌ها برای شکست داعش گفت‌وگو خواهند کرد.
کد خبر : ۲۳۸۱۰۲
صراط: «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا بامداد امروز (شنبه) وارد تهران شد و قرار است در دیدار با مقامات ایرانی پیرامون موضوعات مختلف از جمله همکاری‌های دوجانبه برای شکست داعش گفت‌وگوهایی داشته باشد.
 
به نوشته سایت خبری «دابل‌یو ی نیوز» استرالیا، خانم بیشاب درباره این سفر گفت: یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین موضوعات برای گفت‌وگو، شرایط عراق و همکاری و هدف مشترک ما با ایران برای شکست داعش است. انتتظار می‌رود بیشاپ با مقامی از شورای عالی امنیت ملی دیدار داشته و در این دیدار پیرامون بحران عراق گفت‌وگو کند.
 
وی در دیدار با مقامات  ایران پیرامون مساله پناه‌جویان ایرانی رد شده در استرالیا نیز گفت‌وگو خواهد کرد.
بیشاپ درباره این سفر گفته است: پیشرفت‌هایی که در چهارچوب توافق [هسته‌ای] به دست آمده، می‌تواند روابط تعدادی از کشورها را با ایران در ماه‌های پیش رو تغییر دهد. وی افزود استرالیا و ایران این فرصت را دارند که در زمینه تجارت و تحصیلات با یکدیگر همکاری‌هایی داشته باشند.
 
وی در ادامه به انتقاد اسراییل از مذاکرات هسته‌ای اشاره کرده و مدعی شد اساس هر توافقی عدم توسعه سلاح هسته‌ای توسط ایران است.
 
«راجر شاناهان» کارشناس منطقه‌ای اندیشکده «لوی» استرالیا درباره سفر بیشاپ به تهران گفته است این سفر به معنای خواست استرالیا برای روابط با ایران است. وی ادامه داد دکتر روحانی و دکتر ظریف نیز با این سفر بیشاپ به دنبال سرمایه‌گذاری داخلی مثبت خواهند بود.   
امروز صبح بیشاپ با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداختند. قرار است بعد از این دیدار، وزرای خارجه  کشور در نشستی خبری به تشریح مذاکراتشان پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.
 

منبع: فارس