۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
در حاشیه اظهارنظر عجیب ابوطالبی

خدمتی که آمریکا به ایران کرد!/ خدا را شکر که فامیل ح.ف بود!

جملات اخیر ابوطالبی درباره روابط دوجانبه ایران و آمریکا، بسیاری از حامیان پیشین انتصاب او را پشیمان کرد! معلوم نیست او قرار بود سفیر ایران در امریکا باشد یا سفیر ایران در سازمان ملل!
کد خبر : ۲۳۸۱۲۵
گروه سیاسی صراط - جملات اخیر حمید ابوطالبی در مقایسه اهمیت مذاکرات هسته ای با روابط دوجانبه ایران و آمریکا، بسیاری از حامیان پیشین انتصاب او به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل را سخت پشیمان کرد!

به گزارش گروه سیاسی صراط، ابوطالبی که هم اکنون معاون سیاسی دفتر رییس جمهور است، به عنوان اولین انتخاب دولت تدبیر و امید به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل مععرفی شد اما آمریکا به دلیل آنچه شرکت او در تسخیر لانه جاسوسی عنوان شد، از دادن روادید به ابوطالبی خودداری کرد و حتی در این خصوص قانونی را به تصویب کنگره رساند. سرانجام پس از ماه ها کشمکش، دولت حسن روحانی از این موضوع کوتاه امد و غلامعلی خوشرو را جایگزین ابوطالبی کرد.

در مدت امتناع آمریکا از صدور روادید برای ابوطالبی، بسیاری از سیاسیون داخلی از دولت خواسته بودند تا بر موضع خود پافشاری کند. با این وجود چندی پیش، ابوطالبی با اظهاراتی عجیب که او را به شدت علاقه مند به برقراری روابط با آمریکا نشان می داد، این حامیان خود را ناامید کرد.

ابوطالبی در صفحه شخصی خود نوشت: "به نظر من ارزش آغاز تعامل ایران و آمریکا بیش از موضوع پرونده هسته ای است؛ آنرا آسان ازدست ندهیم"!

با این اظهارات، بسیاری از حامیان پیشین حتی به این نتیجه رسیدند که حتی حضور یکی از خویشاوندان حسین فریدون – غلامعلی خوشرو – در نیویورک به حضور ابوطالبی ارجحیت داشته است! چراکه معلوم نیست ابوطالبی با ذهنیت یادشده، قرار بود سفیر ایران در امریکا باشد یا سفیر ایران در سازمان ملل!

البته پرواضح است که بیشتر هواداران پافشاری دولت بر معرفی ابوطالبی، با هدف مقابله با زیاده خواهی آمریکا و خواسته های ملی خود بر روابط بین المللی چنین درخواستی را ارائه کرده بودند چه آنکه ابوطالبی در همان زمان در واکنش به عدم صدور روادید خود از سوی آمریکا، حضور در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی این کشور در تهران را از اساس منکر شده بود! و از طرفی دیگر، انتصاب یکی دیگر از خویشاوندان رییس جمهور بدون سابقه کافی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل، هرگز نمی توانست خوشایند باشد. هرچند که او نیز مانند بسیاری از همتایان خود، هیچ مشکلی برای دریافت روادید آمریکا نداشت!

چنین فردی بی تردید نمی توانست نمادی از مبارزه با آمریکا محسوب شود اما اظهارات اخیر او هم از نظر منتقدان و هم از نظر مخالفانش کاملا غیرمنتظره بود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
۱۹
۳۰
حمایت شما از ابوطالبی به خاطر مخالفت با آمریکا بود که الان دست شما رو شد
آفرین بر ابوطالبی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
۱۹
۱۱
لحن مقالات شما چقدر شبیه جملات یکی از کاربرای افراطی ( ناشناس همیشه عصبانی و از همه طلبکاره) که با نامهای علی اصغر-سربازولایت 2و1 و کمیل آنتی صهیون و ضد فتنه و........کامنت میذاره؟؟؟
رژیم کودک کش منحوس- چه دادیم و چه گرفتیم و او سفیر ایران در آمریکاست یا در سازمان ملل؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق ابن الیاس باز توهم زد ! خخخخخخخ .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
خوشم میاد همیشه هم آنلاینی یعنی تابلو تر از این .......... الحق که ابوجهل بن ابولهب هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
۲۲
۱۸
تا وقتی امریکا از رژیم کودک کش صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم یمن و تروریسم در منطقه و جهان حمایت میکند تعامل با شیطان بزرگ معنایی ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
۲۶
۲۴
این جماعت اصلاح طلب عاشق و کشته مرده امریکای جنایتکار هستند و از اینها انتظاری بیش از این نیست !