۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

تجمع دانش‌آموزان مقابل سفارت عربستان

در اعتراض به حمله مداخله‌جویانه عربستان سعودی به یمن و همچنین هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی توسط مأموران عربستان سعودی در فرودگاه جده تعدادی از دانش‌آموزان تهرانی صبح امروز(شنبه) در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.
کد خبر : ۲۳۸۱۲۹
صراط: در اعتراض به حمله مداخله‌جویانه عربستان سعودی به یمن و همچنین هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی توسط مأموران عربستان سعودی در فرودگاه جده تعدادی از دانش‌آموزان تهرانی صبح امروز(شنبه) در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

در این تجمع اعتراض آمیز دانش‌آموزان شعارهایی چون "مرگ بر آل سعود،‌ مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، آل سعود آل سقوط..." سر داده شد.

در این تجمع همچنین دانش‌آموزان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "مرگ بر وهابیت منحوس، آقای سفیر حرم امن الهی کجاست، جنایت سعودی جنایت آمریکاست، کار سعودی‌ها در یمن مشابه کار صهیونیست‌ها در غزه است".

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی از روز ششم فروردین‌ماه سال 94 با همراهی برخی از کشورهای منطقه در قالب ائتلافی موسوم به "ائتلاف طوفان قاطع" حملات نظامی و مداخله جویانه خود به یمن را آغاز کرد و در روز سه‌شنبه هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن را با 14 رأی موافق و تنها رأی ممتنع روسیه تصویب کرد.

بر اساس این قطعنامه شورای امنیت ارسال سلاح برای حوثی‌ها در یمن را ممنوع اعلام کرده و از کشورها می‌خواهد تا کشتی‌هایی که به طرف یمن حرکت می‌کنند را بازرسی کنند.

این قطعنامه همچنین تحریم‌هایی را علیه عبدالمالک الحوثی رهبر انصارالله و نیز فرزند ارشد علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن در نظر گرفته است.

همچنین روز گذشته غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را به قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه کرد.

در این نامه که از سوی وزیر امور خارجه کشورمان مطرح شده طرح 4 ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران یمن و ایجاد صلح در این کشور تشریح شده است که شامل موارد زیر است:

1- برقراری آتش بس و توقف سریع کلیه حملات نظامی.

2- ارسال فوری و بدون وقفه کمک‌های انسان دوستانه و پزشکی برای مردم یمن.

3- از سرگیری گفت‌وگوی ملی یمنی تحت هدایت مردم یمن و با مشارکت نمایندگان تمام احزاب سیاسی و گروه‌های اجتماعی این کشور.

4- تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن.

منبع: ایسنا