۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

هشدار به ۷۰۰ هزار خانواده تهرانی

استاندار تهران گفت: در شهر تهران ۷۰۰ هزار مشترک پرمصرف شناسایی شده‌اند که اگر صرفه‌جویی نکنند، روش‌های سخت‌گیرانه‌ای برای آنها اعمال خواهد شد تا به مدیریت مصرف درست آب برسند.
کد خبر : ۲۳۸۱۴۴
صراط: استاندار تهران گفت: در شهر تهران ۷۰۰ هزار مشترک پرمصرف شناسایی شده‌اند که اگر صرفه‌جویی نکنند، روش‌های سخت‌گیرانه‌ای برای آنها اعمال خواهد شد تا به مدیریت مصرف درست آب برسند.
 
سیدحسین هاشمی درباره بحران آب استان تهران اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های واصله در شرایط عادی باید سدهای تهران برای تأمین آب استان 700 میلیون مترمکعب آب داشته باشند که در حال حاضر 422 میلیون مترمکعب در سدهای تهران آب است که حدود 280 میلیون مترمکعب کسری آب داریم.
 
وی ادامه داد: از 422 میلیون مترمکعبی که هم اکنون در سدهای استان تهران جمع‌آوری شده است تنها می‌توانیم 270 میلیون مترمکعب آن را استفاده کنیم و مابقی آن باید در سدها بماند.
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: امسال به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که باید 20 درصد صرفه‌جویی نسبت به سالهای گذشته در مصرف آب و برق داشته باشند و در صورت صرفه‌جویی می‌توانیم با قطع آب مواجه نشویم.
 
هاشمی برای افرادی که میزان مصرف آب بالایی دارند اظهار داشت: باید برای این افراد سقفی از مصرف آب را مشخص کرد و در صورتی که بیش از آن مصرف داشته باشند جریمه شوند.
 
استاندار تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران 700 هزار مشترک پرمصرف شناسایی شده‌اند اظهار داشت: اگر این افراد مراعات نکنند روش‌های سخت‌گیرانه‌ای برای آنها اعمال خواهد شد تا به مدیریت مصرف درست آب برسند.
 
وی با تأکید بر اینکه هشدار بحران آب همچنان ادامه دارد، گفت: با مدیریت درست و صرفه‌جویی می‌توانیم مصرف آب را مدیریت کنیم.
منبع: فارس
برچسب ها: مشترکان پرمصرف آب