۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

ماجرای درخواست مرحوم حجازی از کریمی

سعید رمضانی در مورد حضور فیروز کریمی در استقلال گفت: هیات مدیره وقت به ناصر حجازی و فتح الله زاده فشار می آوردند که این فشارها داشت به ضرر استقلال تمام می شد در نتیجه حجازی خواستار حضور کریمی شد.
کد خبر : ۲۳۸۱۵۳
صراط: پس از دیدار استقلال با ملوان در انزلی و در چارچوب مسابقات لیگ برتر،فیروز کریمی در مورد ناصر حجازی و مربیگری اش در استقلال حرفهایی مطرح کرد که سایت «من ناصر حجازی هستم» در رابطه با همان صحبت ها گفتگویی با سعید رمضانی داشت. متن این مصاحبه را می خوانید:

* فیروز کریمی گفته است به اصرار شما جایگزین ناصر حجازی شده است. در این ارتباط صحبت کنید.
- با فیروز کریمی خارج از تهران بودیم که ناصر حجازی از دفتر فتح اله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال تماس گرفت و از من خواست تا از کریمی بپرسم آمادگی حضور در استقلال را دارد یا خیر؟ فکر کنم علیرضا منصوریان نیز آنجا بود. موضوع را با ایشان در میان گذاشتم تا وی جواب خود را اعلام کند. پس از این اتفاق زمانی که به تهران آمدیم, فیروز کریمی همراه رضا مهاجری به منزل من آمدند تا پیرامون این موضوع صحبت کنیم که من در صحبت‌هایم  به کریمی گفتم اگر شخص ناصر حجازی خواستار حضور شما  شد, این اتفاق بیافتد  که سرانجام این مهم به درخواست حجازی صورت گرفت.

* دلیل درخواست ناصر حجازی جهت حضور فیروز کریمی به جای خودش چه بود؟
- ناصر حجازی در آن سال از هفته سوم از سوی هیات مدیره وقت با دخالت‌های نابجا تحت فشار قرار گرفته بود طوری که در هفته چهارم با دو برد و یک تساوی و یک شکست استعفا داد اما فتح اله زاده قبول نکرد. این فشارها در شرایطی بود که حجازی برای کسب حداقل یک جام برغم تغییرات زیاد در ترکیب استقلال نسبت به فصل قبل فقط همان سال را زمان می خواست  اما  هیات مدیره از ابتدا تمایلی به حضور ایشان  نداشت و آنقدر جلسات مختلف علیه سرمربی خود برگزار کردند که حجازی خسته شد تا بر خلاف میلش و از آنجایی که خودخواه نبود و به موفقیت استقلال فکر می کرد و می دید که هیات مدیره به خاطر مخالفت با وی , به استقلال ضربه می زند تصمیم گرفت تا از استقلال در حالی که در رتبه ششم جدول بود و سه پیروزی متوالی کسب کرده بود , کنار برود و فرد دیگری جایگزینش گردد اما به درخواست و اصرار مدیرعامل وقت قرار شد تا حجازی مدیر فنی باشد و یک نفر را انتخاب کند تا در ادامه هدایت استقلال را بر عهده بگیرد و  از آنجایی که فیروز کریمی فنی ترین مربی آن سالهای فوتبال ایران بود و قهرمانی آسیا را با تیم پاس در کارنامه داشت و در لیگ ۸۵-۸۶ توانسته بود تا آستانه قهرمانی لیگ پیش برود اما ناداوری این عنوان را از استقلال اهواز گرفته بود , مورد توجه حجازی قرار گرفت تا او را به استقلال بیاورد.

* فیروز کریمی گفته است که شما و همسر ناصر حجازی به دلیل بیماری ایشان خواسته اید که کریمی سرمربی استقلال تهران شود ، مگر حجازی آن زمان بیمار بود؟
- خیر، ناصر حجازی متاسفانه سال ۸۸ زمانی که در دی استرادا اسلواکی مدیر فنی بود ، به بیماری سرطان دچار شد و آن سال بیماری نداشت.ظاهرا فیروز کریمی از لحاظ تاریخ و زمان دچار اشتباه شده است . دلایل حضور فیروز کریمی در استقلال به درخواست ناصر حجازی همان موارد ذکر شده است.

* صحبت دیگری مانده است؟
- همواره بعنوان شاگرد برای فیروز کریمی احترام زیادی قائل بوده و هستم . متاسفانه ایشان در آن سال قربانی جریانی شد که برای ناصر حجازی نیز وجود داشت. وقتی ناصر حجازی با آن بزرگی و حمایت هواداران در مقابله با عواملی که در زمان حضور هر مربی دیگری در استقلال به جز خودشان نا موفق است , بی تردید فیروز کریمی نیز نمی توانست از پس این حاشیه ها برآید. اگر زمان به عقب بازمی‌گشت، مانع حضور فیروز کریمی در استقلال می شدم تا وی نیز قربانی آن توطئه ها نگردد.
منبع: مهر