۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
وقتی روحانی معضل را منکر می‌خواند

آقای رییس‌جمهور! "کم‌آبی" نه منکر است نه وسیله توجیه "بدحجابی"!

روحانی با اشاره به بدحجابی می‌گوید "بزرگترین منکر ما بیکاری در جامعه و کم‌آبی است"؛ این در حالی است که کم آبی معضل است نه منکر، و حتی اگر منظور رییس‌جمهور را "عدم مبارزه با کم آبی بدانیم"، باز هم بدحجابی را توجیه نمی‌کند!
کد خبر : ۲۳۸۱۶۸
گروه فرهنگی صراط - اظهارات تکراری حسن روحانی و برخی دیگر از اعضای کابینه در خصوص بدحجابی، کم کم بسیاری از سیاست گذاران را به این نتیجه رسانده است که گویا حجاب در جامعه باید به حال خود رها شود.

به گزار گروه فرهنگی صراط، حسن روحانی 23 فروردین در همایش "بانوی انقلاب" در اظهاراتی تصریح کرد: "متأسفانه در جامعه امروز ما نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها و آن هم علیه زنان است و بس؛ امروز بزرگترین منکر ما بیکاری در جامعه و کم‌آبی است.”

اولین بار نیست که چنین اظهارات از سوی رییس جمهور شنیده می شود اما تاکید فراوان روحانی بر جایگزین کردن مورادی چون "کم آبی" و "بیکاری" به جای بدحجابی قابل تامل است.

تردیدی نیست که موضوعی چون "کم آبی" هرچه باشد یک "منکر" نیست بتوان آن را جایگزین "بدحجابی" کرد. کم آبی در بهترین تعریف خود یک "معضل" است نه یک "منکر". از همین رو، اینکه رییس جمهور اصرار دارد چنین مواردی را "منکر" بنامد قابل درک نیست.

شاید بتوان منظور روحانی را این گونه تفسیر کرد که او "عدم مبارزه جدی با کم آبی" را منکر فرض کرده است. در این صورت تعریف او ایرادی نخواهد داشت اما مشکل آن است که در همین حالت هم، بخش اعظم نهی از این "منکر"، به خود دولت بازمی گردد. چه آنکه معاون اول رییس جمهور بارها بر اینکه عمده آب کشور صرف امور کشاورزی می شود و اکثرا به هدر می رود، تاکید کرده و حتی در این مورد به وزیر جهاد کشاورزی نیز تذکر داده است و طبیعی است که دولت نقش اساسی را در مدیریت این معضل بر عهده دارد.

حتی اگر مسئله را از زاویه دیگری نگاه کنیم و مثلا یکی از وظایف دولت را تذکر به مردم در خصوص رعایت در مصرف آب و عدم اسراف آن بدانیم، - چه آنکه دولت پا را فراتر گذاشته و پرمصرف ها را جریمه و تهدید به قطع انشعاب کرده است - باید گفت "بدحجابی" هم در همین راستا تعریف می شود و قرار نیست چون مشکل کمبود آب داریم، نهی از دیگر منکرهای موجود در جامعه را فراموش کنیم.

به بیان ساده تر، حسن روحانی، اولا در "منکر" دانستن کم آبی – و موارد مشابه – به بیراهه رفته و در ثانی، تذکر او در خصوص وجود چنین معضلاتی، تعطیل شدن نهی از دیگر منکرها را توجیه نمی کند.
نظرات بینندگان
متولد 59
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
۸۷
۲۸
تمام معضلات و گرفتاری های کنونی کشور از جمله:
رکود ، تورم ، بیکاری ، گرانی ، مسائل محیط زیستی ، تولید ، ازدواج ، فرهنگ و هنر ، اختلاس و رشوه ، ریا کاری ، فریب ، دروغ ، تهمت ، باند بازی ، رانت ، تخریب ، آزادی بیان ، حقوق شهروندی و .......
به این دلیل است که ما فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را خلاصه کرده ایم در موی سر جوان و نوجوان این کشور . یعنی اگر کسی به معضلات و مشکلات عمده و اساسی اعتراض کند (امر به معروف و نهی از منکر) ، از دیدگاه شما تبدیل میشود به مخالف نظام و انقلاب .
ولی شما مدعیان اسلام شناسی و دینداری ، همه این معضلات را ول کرده اید و چسبیده اید که وا اسلاما حجاب چه شد و چرا مانتو و روسری نیم سانت بالا و پایین شد.
این برادران ارزشی، چون بسیار دیندار و مومن هستند وبه اعتقادات بسیار پایبند هستند ، بسیار علاقه مند و مشتاق اند که دختران و بانوان را امر به معروف و نهی از منکر کنند و ساعت ها بدون خستگی به این کار ادامه دهند
مشکل اصلی کشور هم دقیقا همین مطلب است. دقیقا برعکس آموزه های دینی خودمان رفتار میکنیم ، یعنی چاپلوسی در مقابل حاکمان و زور گفتن به مظلومان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
۲۰
۵۱
ای علما ی اسلام بدبخت شدیم اسلام مرد.