۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

تکلیف بدهی مالیاتی صندوق توسعه ملی

رئیس امور مالیاتی شهر تهران گفت:‌ ۳۱ فروردین‌ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه ارزش افزوده فصل زمستان ۹۳ است که مودیان با ارائه به موقع آن می‌توانند، از بخشودگی‌ مالیاتی بهره‌مند شوند.
کد خبر : ۲۳۸۱۸۶
صراط: رئیس امور مالیاتی شهر تهران گفت:‌ ۳۱ فروردین‌ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه ارزش افزوده فصل زمستان ۹۳ است که مودیان با ارائه به موقع آن می‌توانند، از بخشودگی‌ مالیاتی بهره‌مند شوند.
 
حسین بنی‌صفار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد مالیات 10 هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این موضوع یک بحث فنی است و هنوز تکلیف آن روشن نشده و کمیته فنی سازمان امور مالیاتی باید در این رابطه اظهار نظر کند.
 
رئیس امور مالیاتی شهر تهران با بیان اینکه اعتقاد داریم، این صندوق باید مالیات خود را بپردازد، تصریح کرد: در حال حاضر مباحث مربوط به این صندوق در حال مطالعه است، تا تکلیف آن مشخص شود، فعالیت‌ آن مشمول مالیات است، یا می‌تواند از آن معاف باشد.
 
وی ادامه داد: مراجع تخصصی مالیاتی احتمالا تا سه ماه آینده در این زمینه اظهار نظر کنند و تکلیف آن مشخص شود، زیرا در غیر این صورت این صندوق به عنوان مؤدی مالیاتی باید تکلیف مالیات سال 93 خود را نیز مشخص کند.
 
بنی‌صفار یادآور شد: احتمال دارد مسئولان صندوق به دنبال معاف کردن فعالیت‌ها از مالیات باشند که باید به دنبال فرآیندهای قانونی خود باشند.
 
رئیس امور مالیاتی شهر تهران تاکید کرد: فعلاً  به دنبال وصول شدن مالیات برآورد شده صندوق هستیم، مگر آنکه در آینده تصمیم دیگری گرفته شود.
 
وی با اشاره به زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده فصل زمستان اظهار داشت: 31 فروردین آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات ارزش افزوده سه ماهه آخر سال 93 است که از مؤدیان درخواست دارم، ارائه آن را به آخرین دقایق و ساعات واگذار نکنند.
 
بنی‌صفار افزود: قطعا بار ترافیکی شبکه‌های نرم افزاری با مشکل مواجه می‌شود و مؤدیان را نیز به دردسر می‌اندازد، به همین دلیل از اکنون که فرصت برای ارائه این اظهارنامه دارند، اقدام به این کار کنند.
 
به گفته وی بخشودگی جرائم طبق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی قطعاً‌ 15 روز به تأخیر شامل بخشودگی می‌شود. همچنین در مقابل اگر مؤدی دیرتر از موعد مقرر اظهارنامه خود را ارائه کنند، اظهارنامه آنها خارج از موعد مقرر رسیدگی خواهد شد و تشخیص مالیات آنها طبق قانون انجام خواهد شد و در کنار آن مشمول جریمه بر اساس دیر کرد ارائه اظهارنامه و پرداخت خواهند داشت.
منبع: فارس