۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

تظاهرات یمنی‌ها مقابل کاخ سفید +تصاویر

ده‌ها تن از شهروندان آمریکایی در اعتراض به یورش عربستان به یمن و پشیتبانی آمریکا از این اقدام همچنین برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم یمن، مقابل کاخ سفید تجمعی اعتراضی را برگزار کردند.
کد خبر : ۲۳۸۳۰۹
صراط: ده‌ها نفر از شهروندان آمریکایی و یمنی‌تبارهای این کشور روز گذشته با هدف اعتراض به یورش عربستان به یمن همچنین برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم این کشور تجمعی اعتراضی را مقابل کاخ سفید برگزار کردند.
 
در این تجمع، شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی حاوی شعارهایی همچون «از یمن دست بردارید», «بیگانگان در یمن دخالت نکنند»، «ای قاتلان کودکان، زندگی یمنی‌ها با ارزش است»،‌ «شهر عدن در خون می‌غلتد»، «به جای بماران، کمک کنید» و «سعودی‌ها دست از بمباران بردارند» در دست داشتند.
 
در جریان این تجمع اعتراضی همچنین شعارهایی همچون «یمن را بمباران نکنید» و «از یمن دست بردارید» سرداده شد. علاوه بر آن، طی یک حرکت نمادین چند تن از شرکت‌کنندگان با برتن کردن کفن، به نشانه کشتار بی‌رحمانه شهروندان غیرنظامی و بی‌گناه یمنی بر اثر بمباران سعودی‌ها، برو روی زمین دراز کشیدند.
 
یکی از سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم در واشنگتن گفت: ما برای این کشته شدگان یمن چند دقیقه سکوت کردیم، آیان می‌دانید که تا امروز بیش از 700 نفر از هموطنان ما کشته شده‌اند. امروز نه تنها منازل و بازارها بلکه بیمارستان‌ها نیز از دست بمباران‌های آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در امان نیستند. شرایط به‌گونه‌ای شده است که امروزه در شهرهای یمن برای به دست آوردن یک لیتر آب، باید هزینه زیادی را پرداخت کرد، آن‌هم در شرایطی که مردم یمن فقیر هستند، ما از اوباما می‌خواهیم که این جنگ را پایان ببخشد.
 
همچنین یکی از سخنرانان این مراسم در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: ما مردم امریکا اینجا آمده‌ایم تا انزجار خود را از ائتلاف آمریکا و سعودی‌ها اعلام کنیم،  سعودی‌هایی که خود ناقض حقوق بشر هستند و از پول و دارایی مسلمانان استفاده می‌‌کنند تا به ادعای خود به فقیرترین کشور منطقه «درس آزادگی» بدهد.
 
وی در ادامه گفت: تا امروز بیش 700 نفر شهید و 2500 نفر زخمی شده و میلیونها دلار ضرر مالی به یمن وارد شده است.ما کشوری هستیم که بیش از 90% مواد خوراکی خود را از خارج  وارد می‌کنیم، در این شرایط نه تنها راه‌ها را مسدود کرده‌اند، بلکه اجازه ورود کمک‌های اضطراری و پزشکی را هم نمی‌دهند.
 
 

منبع: تسنیم