۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

ترقی: طرف ما 1+5 است نه سنا

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه کنگره آمریکا با تصویب این طرح نظارتی از سویی موضع تقابل و برخورد همیشگی را با ایران داشته و از سویی به دنبال به نتیجه رساندن توافق به نفع خود و بهره‌برداری از آن در انتخابات آینده است، گفت: طرف ما در مذاکرات سنای آمریکا نبوده و 1+5 است.
کد خبر : ۲۳۸۳۵۴
صراط: حمیدرضا ترقی با اشاره به تصویب طرح قانونی شدن نظارت بر توافق احتمالی هسته‌ای میان ایران و 1+5 در سنای آمریکا اظهار کرد: اصولا هیئت حاکمه آمریکا مشغول یک بازی سیاسی میان سنا و دولت اوباما و در حقیقت میان کنگره و کاخ سفید است.

وی افزود: تصویب این طرح در سنای آمریکا یک بازی به منظور بهره‌برداری انتخاباتی از هرگونه توافق احتمالی میان ایران و 1+5 و یا بیانیه لوزان است.

* خلع اختیار اوباما در مصوبه کنگره /بازی انتخاباتی میان کاخ سفید و سنای آمریکا در پس پرده مصوبه

عضو شورای مرکزی و رئیس امور بین‌الملل مؤتلفه تاکید کرد: در حقیقت با این طرح بناست شرایطی فراهم شود که پس از انتخابات آمریکا، هیچ تعهدی نسبت به انجام توافق هسته‌ای و بیانیه لوزان نداشته باشند.

ترقی با بیان اینکه به شکل واضح مشهود بوده که مصوبه کنگره آمریکا در زمینه خلع اختیار اوباما در لغو تحریم‌ها هم در تقابل با ایران و هم یک بهره‌برداری سیاسی است، تصریح کرد: کنگره آمریکا با تصویب این طرح نظارتی از سویی موضع تقابل و برخورد همیشگی را با ایران داشته و از سویی به دنبال به نتیجه رساندن توافق به نفع خود و بهره‌برداری از آن در انتخابات آینده است که جمهوری خواهان به دنبال استفاده از این فرصت هستند.

* طرف ما در مذاکرات 1+5 است نه سنای آمریکا

وی با تاکید بر اینکه در موضوع مذاکرات و لغو تحریم‌ها، طرف ما 1+5 است نه صرفا سنای آمریکا، ادامه داد: آنچه مسلم بوده این است که تحریم‌های کشورمان به سه بخش تقسیم می‌شود، بخشی از تحریم‌های ما از سوی شورای امنیت و بخشی از سوی اروپا و بخشی آمریکا است، یعنی سهم آمریکا در تحریم یک سوم بوده و ما بر سر همان یک سوم تحریم با آمریکا بحث داریم.

عضو شورای مرکزی و رئیس امور بین‌الملل حزب موتلفه تصریح کرد: به شکل محرز و مشخص باید پس از توافق تمامی تحریم‌ها به شکل یکجا و در تمامی سه بخش شورای امنیت، اروپا و آمریکا برچیده شود، اکر شورای امنیت و اتحادیه اروپا رای به لغو تحریم دهند، تحریم‌های آمریکا برای ما کارایی چندانی نداشته و آمریکا نمی‌تواند از آن با عنوان یک ابزار فشار استفاده کند.

ترقی یادآور شد: اما حالت دیگری هم وجود دارد که آمریکا بخواهد در شورای امنیت وتو کند که در چنین حالتی به عقیده بنده هیچ توافقی میان ما و غربی‌ها نباید وجود داشته باشد و ما نیز به روند غنی‌سازی خود باید ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته ذکر این نکته حائز اهمیت بوده که همان طور که رئیس جمهور هم گفت 1+5 و اوباما طرف ما در مذاکرات هستند.

 

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز