۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

اکران فیلم محمد (ص) برای خارجی‌ها

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از نمایش فیلم «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی برای مهمانان بخش بین الملل جشنواره فجر خبر داد.
کد خبر : ۲۳۸۳۸۹
صراط: دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از نمایش فیلم «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی برای مهمانان بخش بین الملل جشنواره فجر خبر داد.

علیرضا رضاداد در نشست خبری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: با آقای مجید مجیدی مذاکره شده و قرار است فیلم «محمد رسول الله» یک نوبت نمایش برای مهمانان خارجی داشته باشد.

وی یادآور شد: در هر صورت بعضی از مهمانان خارجی پژواک این فیلم را شنیده بودند و درخواست دیدن «محمد رسول الله» را داشتند که آقای مجیدی هم پذیرفت.

دبیر جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: همچنین ۳۵ فیلم ایرانی در یکی از سالن های پردیس ملت برای مهمانان خارجی به نمایش درخواهد آمد.

رضاداد تصریح کرد: ما فیلم ها را با دقت بسیار بیشتری انتخاب کردیم و واقعا درصد زیادی از فیلم ها نیازی به ممیزی نداشتند.

فروش بلیت بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر از ۲ اردیبهشت

وی در بخش پرسش و پاسخ این نشست اظهار کرد: سازمان جشنواره های جهانی برای جشنواره های مختلف درجاتی تنظیم کرده است ولی فکر می کنم شاید خیلی به نفع مان نباشد که بر آن اساس رفتار کنیم. یکی از موضوعاتی که جشنواره های الف دنیا دارند، این است که فیلم ها نخستین نمایششان را در آن جشنواره ها خواهند داشت و توفیقات اقتصادی بسیار قابل توجهی را از محل اکران در آن کشور دریافت می کنند ولی ما به دلیل کمبود سالن، منابع و... فعلا نمی توانیم به این بخش فکر کنیم.

رضاداد تاکید کرد: باید اجازه دهیم جشنواره فیلم فجر در چند دوره به همین صورت برگزار شود و انتظار حرکت به سمت جشنواره های الف جهانی را نداشته باشیم چرا که شاید نتوانیم انتظاراتی را که از این جشنواره ها را وجود دارد تامین کنیم.

وی در ادامه از فروش بلیت آثار حاضر در بخش بین الملل فیلم فجر خبر داد و گفت: همانند سینمای ایران پیش فروش بلیت ها به صورت تک سانس خواهیم داشت و فروش این بلیت ها از دوم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

چهار سینما میزبان بخش بین‌‌الملل جشنواره فیلم فجر

فیلم های حاضر در بخش های رقابتی و غیر رقابتی بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سینما‌های پردیس آزادی، پردیس ملت، خانه هنرمندان و موزه سینما نمایش داده خواهد شد.

این آثار شامل فیلم های حاضر در بخش های سینمای سعادت، سینمای جهان، هنر و تجربه به عنوان بخش های رقابتی جشنواره و بخش های جنبی و غیر رقابتی این رویداد سینمایی می شود.

بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت سال جاری، در سینما‌های فوق میزبان مخاطبان این حوزه خواهد بود.

 

منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز