۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
تقاضای 87 میلیاردی بورس از هدایتی

چرا هدایتی کمک به پرسپولیس را رها کرد؟

هدایتی و دوستانش علاوه بر 290 میلیارد تومان که به صورت اقساط 20 درصدی و در طی 5 سال پرداخت می‌شود باید مبلغ 87 میلیارد تومان نیز علاوه بر آن و به عنوان سود بپردازند!
کد خبر : ۲۳۸۵۵۵
صراط: حسین هدایتی که طی ماه‌های گذشته تلاش زیادی داشته تا بتواند به پرسپولیس کمک کند و انصافا تلاش‌های او باعث شده بازیکنان روحیه خوبی در لیگ قهرمانان داشته باشند؛ برای درک این اتفاق می‌توان به تعداد سکه‌های که او برای پاداش بردهای آسیایی تیم داده توجه کنید.

حسین هدایتی البته به نظر می‌رسد از اتفاقات اخیر به شدت دلگیر است. او که نقش پررنگی در حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم داشت در ادامه ترجیح داد فعلا از تیم دور شود و چشم به مناقصه و حضور در آن برای در اختیار گرفتن پرسپولیس داشته باشد.

حسین هدایتی روز گذشته نیز در این ارتباط متنی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و در آن به ریز کمک‌های خود در چند هفته اخیر اشاره کرد. کمک‌هایی که از تاریخ 3 دی‌ماه آغاز شد و تا زمان حضور برانکو ایووانکویچ ادامه پیدا کرده است.هدایتی با اعلام اینکه این بخشی از سند حمایت صادقانه او از پرسپولیس به عنوان یک هوادار بوده گفته بدون اینکه اسپانسر یا مسوولیتی در این تیم داشته باشد مبلغ سه میلیارد و هشتصد و سی و نه میلیون هزینه کرده است.

این در حالی است که طی روزهای گذشته اعلام شده بود هدایتی روی قول خود برای پرداخت مبلغ بلیط بازی پرسپولیس – النصر نمانده و این مساله تیم را با مشکل مواجه کرده است! اما ماجرا چیست؟

400 میلیون تومان برای 60 هزار هوادار

حسین هدایتی پیش از دیدار پرسپولیس و النصر اعلام کرده بود هزینه بلیط‌ این دیدار را تقبل خواهد کرد تا طرفداران به صورت رایگان در استادیوم آزادی حاضر شوند. در این جلسه هدایتی شفاها روی مبلغ 400 میلیون تومان نظر خود را اعلام می‌کند چون در گفت و گوهای آن جلسه گفته شده در این دیدار 60 هزار طرفدار پرسپولیس در استادیوم حاضر می شوند.این مبلغی است که به محض ورود به صندوق باشگاه صرف امور جاری شده است . این مبلغ (400 میلیون) برای پرداخت بدهی مالیاتی برانکو و قرارداد و تسویه حساب حمید درخشان( 100 میلیون بدهی مالیاتی و 300 میلیون تسویه حساب با درخشان) صرف شده تا باشگاه بعد ازدریافت مبالغ بعدی سهم درآمد بلیط را به ای اف سی پرداخت کند.

همچنین مبالغی با ردیف 200 میلیون و 60 میلیون و ... به عنوان قرض الحسنه به صندوق باشگاه پرداخت شده است. در عین حال در ادامه و بعد از بازی هم اتفاقی عجیب در هتل تیم رخ می‌دهد؛ مسوولان هتل آزادی کارت بازیکنان را به دلیل بدهی این تیم به هتل نمی‌دهند. باز هم هدایتی در حالی که این تیم 24 میلیون به هتل بدهکار بود، با پرداخت 28 میلیون تومان اجازه خروج بازیکنان را می گیرد .

اما در حالی که مسوولان باشگاه اعلام کرده بودند در آمد بلیط فروشی بازی النصر را راسا به سازمان لیگ و ای اف سی پرداخت بازمی گردانند دوباره از هدایتی درخواست می کنند هزینه 100 هزار هوادار حاضر در استادیوم را برای دیدار برابر نماینده عربستان بپردازد که به گفته هدایتی این برخلاف گفت و گوهای اولیه بوده و بنابراین توافقی روی آن انجام نمی شود . این جرقه ای بر دلخوری های طرفین و جدایی هدایتی در روزهای بعدی شده است.
چرا هدایتی کمک به پرسپولیس را رها کرد؟

واگذاری قسطی قبول اما سود 5 ساله را بپردازید


حسین هدایتی در تمام این مدت به دنبال خرید باشگاه به صورت مناقصه بود و اخبار آن را دنبال می‌کرد. او که تصور می‌کرد این باشگاه بنا به اعلام مسوولان سازمان بورس به همان مبلغ 290 میلیارد تومان (اقساطی) به فروش خواهد رسید، رایزنی‌های خود را آغاز کرد اما با پیشنهادی عجیب مواجه شد.

مسوولان واگذاری و سازمان بورس به او اعلام کردند با واگذاری پرسپولیس به صورت اقساط 5 ساله موافقت خواهند کرد اما او باید سود این 5 سال را نیز پرداخت کند؛ یعنی هدایتی و دوستانش علاوه بر 290 میلیارد تومان که به صورت اقساط 20 درصدی و در طی 5 سال پرداخت می‌شود باید مبلغ 87 میلیارد تومان نیز علاوه بر آن و به عنوان سود بپردازند!

با این حال هدایتی ترجیح داده در حالی که این تیم با مشکلات مالی فراوانی روبرو بوده و در مقطعی حساس از فصل قرار دارد دست از کمک‌های مالی خود بردارد و به امید راهکاری برای خرید این تیم باشد.
منبع: ورزش سه