۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

زمان ورود گردوخاک عراق به تهران

یک کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا به دلیل توده گرد و خاک روی شمال کشور عراق و عربستان شاهد غبار در تهران خواهیم بود، گفت: دمای تهران نیز فردا به ۳۰ درجه سانتی‌‌گراد می‌رسد.
کد خبر : ۲۳۸۵۹۶
صراط: فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز و فردا در شمال غرب وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی شده است همچنین در این منطقه طی این دو روز در ساعات بعدازظهر رگبار باران به صورت پراکنده را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در اکثر نقاط کشور امروز و فردا آسمانی صاف را خواهیم داشت، گفت: امروز در اکثر نقاط کشور افزایش نسبی دما به خصوص در سواحل شمال به ویژه استان گیلان پیش‌بینی شده است.

*افزایش دمای 5 درجه در سواحل شمال/ کاهش دما از پنج‌شنبه در کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا فردا در سواحل شمال افزایش گرمای 5 درجه را خواهیم داشت، گفت: از پنج‌شنبه با نفوذ جریانات هوای سرد شاهد کاهش دما در کشور به خصوص در سواحل شمال خواهیم شد.

گودرزی با اشاره به اینکه از امروز بعدازظهر توده گرد و خاک در شمال  عربستان و عراق تشکیل شده است که به تدریج به سمت کشور ما می‌آید، افزود: امروز بعدازظهر در شمال غرب، غرب و جنوب غرب آسمانی غبارآلود را شاهد خواهیم بود.

*غبار فردا تمام نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد/ ورود سامانه بارشی از شمال غرب در کشور

وی با بیان اینکه غبار فردا تمام نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد، گفت: از پنج‌شنبه بعدازظهر سامانه بارشی در شمال غرب کشور وارد می‌شود و ما در این منطقه و همچنین در دامنه‌های البرز و سواحل شمال و غرب کشور رگبار بارن و وزش با د خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه جمعه نیز در شمال شرق بارش باران پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در خصوص وضعیت هوای تهران باید بگویم آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

*تهران فردا غبارآلود است/ دمای 30 درجه فردا در پایتخت

گودرزی با بیان اینکه فردا صبح آسمان تهران صاف و به دلیل تشکیل توده گرد و خاک بر روی شمال کشور عراق و عربستان، تهران غبارآلود می‌شود، افزود: فردا نیز گرد و خاک نیه غربی کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: حداکثر دمای امروز تهران 28 و فردا صبح 16 درجه سانتی‌‌گراد خواهد بود همچنین باید بگویم که دمای هوای تهران فردا به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و از پنج‌شنبه به دلیل نفوذ جریانات خنک به کشو ر شاهد کاهش 2 درجه‌ای در پایتخت خواهیم بود ولی هیچ‌گونه بارندگی در تهران رخ نمی دهد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط گودرزی