۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

نعمتی از پاسخ طیب‌نیا قانع شد

نماینده اسدآباد پس از قول وزیر در مورد ایجاد راهبرد مشخص در زمینه نرخ سود بانکی و تسهیلات اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع شده است.
کد خبر : ۲۳۸۶۲۳

صراط:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان، سوال ملی بهروز نعمتی نماینده اسدآباد و سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر در مجلس از وزیر امور اقتصادی و دارایی را مورد بررسی قرار دادند.

این نمایندگان از علی طیب‌نیا پرسیده بودند دلیل فقدان راهبرد مشخص در زمینه نرخ سود بانکی و تسهیلات چیست؟

پس از توضیحات وزیر و بیان سوالات از سوی نمایندگان سوال‌کننده، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد خطاب به هیئت رئیسه گفت: اگر آقای طیب‌نیا از تریبون مجلس قول دهند که مشکلات مربوط به سود بانکی و تسهیلات را حل می‌کنند، نیازی نیست که سوال را به رای بگذارید، اما اگر چنین قولی ندهد با عذرخواهی، از همه نمایندگان می‌خواهم که پاسخ‌های وزیر را قانع کننده ندانند تا وزیر کارت بگیرد.

وی با بیان اینکه مال‌های بسیاری از مردم توسط بانک‌ها مصادره شده است، لذا اگر وزیر قول می‌دهد که کاری برای این افراد انجام می‌دهد و اموالشان را بر می‌گرداند بنده هم اعلام می‌کنم که قانع شده‌ام.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول خانه ملت که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، خطاب به نعمتی گفت: آقای وزیر در بیاناتشان گفتند که نگاهشان در مورد سود سپرده تسهیلات معطوف به این است که نرخ سود با توجه به نرخ تورم و واقعیت‌های اقتصادی، کاهش یابد و در این زمینه تحولی داشته باشیم.

وی افزود: همچنین در مورد ایثارگران نیز فرمودند که از این قشر عزیز حمایت می‌کنند، لذا طبق گفته‌های وزیر، اراده وزارت اقتصاد بر این است که در چارچوب اختیارات بانکی از همه ظرفیتهای خود استفاده کنند.

بهروز نعمتی نیز در ادامه گفت: بسیاری از نمایندگان همین سوال را از وزیر اقتصاد دارند و اگر وزیر تعهد دهد که این مشکلات را حل کند، بنده قانع شده‌ام اما اگر چنین تعهدی ندهد، از هیئت رئیسه می‌خواهم که سوال را به رای بگذارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی خطاب به نعمتی گفت: وزیر به بنده گفتند که در مورد نرخ سود تسهیلات، از همه ظرفیت خود استفاده می‌کند.

نعمتی نیز در پایان گفت: اگر چنین قولی داده‌اند، لازم نیست که سوال را به رای بگذارید.

وزیر اقتصاد و دارایی پیش از این دو بار از مجلس کارت زرد گرفته بود و اگر امروز نیز کارت زرد دیگری دریافت می‌کرد طبق آیین‌نامه داخلی مجلس زمینه استیضاح وی در مجلس فراهم می‌شد.

منبع: تسنیم