۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

آمریکا سگ‌های ولگرد را چگونه می‌کشد؟

در فرهنگ آمریکایی، حیوانات خانگی به ویژه سگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند. تا جایی که افراد سال های زیادی از زندگی خود را تنها و با حیوانات خانگی خود سر می کنند.
کد خبر : ۲۳۸۶۳۴
صراط: مطابق گزارش سمن های حمایت از حقوق حیوانات سالانه ۳ تا ۴ میلیون حیوان خانگی بی سرپرست، در ایالات متحده معدوم می شوند.

کشتن حیوانات در آمریکا تنها با این استدلال صورت می گیرد که مراکز نگهداری، برای مراقبت از حیوانات بی سرپرست ظرفیت محدودی دارند.

این در حالی است که شهرهای آمریکا پر از مراکز پرورش، تربیت و فروش حیوانات خانگی است که به طور مدام در حال فعالیت هستند و روز به روز بر جمعیت حیوانات اهلی شده برای زندگی مدرن، افزوده می شود.

در فرهنگ آمریکایی، حیوانات خانگی به ویژه سگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند. تا جایی که افراد سال های زیادی از زندگی خود را تنها و با حیوانات خانگی خود سر می کنند.

شایعترین روش در آمریکا برای معدوم کردن حیوانات خانگی، استفاده از روش اتاق گاز است. این روش سال‌هاست که مورد اعتراض سمن های حمایت از حقوق حیوانات در این کشور است. در این روش سگ ها به طور انفرادی یا دسته جمعی در جعبه های ویژه ای قرار داده می شوند و گاز دی اکسید کربنی که به داخل جعبه تزریق می شود، حیوان را از پا در می آورد.

یک فعال حقوق حیوانات در آمریکا در یادداشتی که در سایت «جامعه انسانی» منتشر کرده است، می نویسد: «این بسیار دردناک است، حیوانات را در جعبه های بدون منفذ قرار می دهند و به درون جعبه گاز تزریق می کنند. اگر چند حیوان را با هم داخل جعبه بگذارند به احتمال زیاد به خاطر ترس و استرس ایجاد شده از محیط، حیوانات در لحظات آخر زندگیشان با هم درگیر خواهند شد و به یکدیگر آسیب می زنند. و اگر در باکس های جداگانه گذاشته بشوند، آنها در حالی می میرند که برای پیدا کردن هوا و نفس کشیدن در حال جستجو کردن در درون جعبه هستند.»

آنچه روشن است اینکه عدم وجود امکانات کافی با توجیه اقتصادی برای نگهداری از حیوانات بی سرپرست در آمریکا، موجب معدوم کردن حیوانات شده است. این موضوع تا آنجا غیر قابل اجتناب پنداشته می شود که بیشتر گروه های مدافع حقوق حیوانات ضمن پذیرش معدوم ساختن حیوانات در آمریکا، مطالبه خود را در حد غیر قانونی شدن روش اتاق گاز تنزل داده اند.

برخی از مراکز نگهداری از حیوانات (Animal shelter ) در آمریکا  که حیوانات تحت سر پرستی خود را معدوم می کنند، از سوی افراد یا انجمن های حمایت از حقوق حیوانات ایجاد شده اند که استدلال می کنند، در شرایط کنونی کاری غیر از این نمی توان کرد. این موسسات البته روش اتاق گاز را کنار گذاشته و از روش های دیگر مثل تزریق داروهای بیهوشی و... برای کشتن حیوانات استفاده می کنند. آنها بر این باورند که مردم باید موسساتی که همچنان حیوانات خود را با خفه کردن معدوم می کنند، تحریم کنند.

آمریکا سگ‌های ولگرد را چگونه می‌کشد؟
منبع: مهر