۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

چرا 2 تیم نفت در لیگ داریم؛ 2 فولاد نه؟

نفت تهران زیرمجموعه شرکت ملی نفت است و نفت آبادان برای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و نفت مسجدسلیمان مربوط به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز است. بنا‌بر‌این محل پرداخت هزینه‌های آنها با هم فرق دارد.
کد خبر : ۲۳۸۶۴۷
صراط: کارشناس حقوقی فو‌تبا‌ل می‌گوید بر پایه اساسنامه فیفا و فدراسیون فو‌تبا‌ل فولاد نوین نمی‌تواند در لیگ برتر شرکت کند.

هوشنگ نصیرزاده درباره حضور باشگاه فولاد نوین در مسابقات لیگ برتر اظها‌ر کرد: ابتدای می‌خواهم صعود فولاد نوین را به لیگ برتر تبریک بگویم. این صعود نشانگر مدیریت خوب این مجموعه و زحمات بازیکنان بود اما باید بگویم طبق اساسنامه فیفا که عینا در اساسنامه فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران نیز آمده است، هیچ شرکت، شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند همزمان دو تیم را در یک سری از مسابقات مدیریت کند.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: اگر یک شرکت دو تیم را در یک سری از مسابقات هدایت کند تمام اعتبار آن مسابقات با مشکل مواجه می‌شود. این عین متنی است که در اساسنامه فیفا و فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران نوشته شده است.

نصیرزاده تصریح کرد: در سال‌های گذشته تیم فو‌تبا‌ل سپاهان نوین به همین دلیل امتیاز خود را به فولاد خوزستان داد که در آن سال‌ها به لیگ دسته یک سقوط کرده بود. البته اگر محل پرداخت هزینه‌ها و همین طور هیات مدیره و مدیر‌عامل مجموعه با هم متفاوت باشد می‌تواند در لیگ حضور داشته باشد اما حضور فولاد نوین که هم اکنون دارای یک هیات مدیره با فولاد هست در لیگ برتر منع قانونی دارد.

او تاکید کرد: حضور تیم‌های مجموعه‌های نفت و مس از این قاعده تبعیت نمی‌کند، زیرا نفت تهران زیرمجموعه شرکت ملی نفت است و نفت آبادان برای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و نفت مسجدسلیمان مربوط به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز است. بنا‌بر‌این محل پرداخت هزینه‌های آنها با هم فرق دارد.

کارشناس حقوقی فو‌تبا‌ل خاطر‌نشان کرد: فولادنوین باید تکلیف خود را مشخص کند اما تنها فردی می‌تواند درباره حضور یا عدم حضور فولاد نوین در لیگ برتر نظر نهایی را بدهد، مهدی تاج است. او قوانین را به خوبی می‌داند و می‌تواند در این باره تصمیم‌گیری کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط نفت لیگ برتر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز