۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

همه مربیان سرخابی‌ها از سال 82

سیاسی مدیرعامل است، نژادفلاح چه‌کاره است؟ منتقمی کیست؟ چرا سیاسی زندان رفت، نژادفلاح را چه کسی آورد؟ اسم کوچک طاهری چیست؟ علیرضا رحیمی باآن‌همه ادعا، چطور دمش را روی کول گذاشت و فرار کرد؟ علی پروین چند روز مدیرعامل بود؟
کد خبر : ۲۳۸۶۷۳
صراط: سیاسی مدیرعامل است، نژادفلاح چه‌کاره است؟ منتقمی کیست؟ چرا سیاسی زندان رفت، نژادفلاح را چه کسی آورد؟ اسم کوچک طاهری چیست؟ علیرضا رحیمی باآن‌همه ادعا، چطور دمش را روی کول گذاشت و فرار کرد؟ علی پروین چند روز مدیرعامل بود؟

درست از زمستان 92 تا امروز، ظرف یک سال و 3ماه، نام رویانیان، علی پروین، علیرضا رحیمی، حمیدرضا سیاسی، طاهری، نژادفلاح، منتقمی و ... به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در پرسپولیس نشسته است.

نام این 7 نفر را به نام اکبر غمخوار، حمید پورمحمدی، حجت‌الله خطیب، محمدحسن انصاری‌فرد، حبیب کاشانی، داریوش مصطفوی، عباس انصاری‌فرد بار دیگر کاشانی و بالاخره رویانیان اضافه کنید تا معلوم شود در مدت 2 ماه کمتر از 13 سال، (از خرداد 81 تا امروز) پرسپولیس 15 نفر را به‌عنوان مرجع اول تصمیم‌گیری داشته است. وضع در پرسپولیس آن‌قدر بد بود که باشگاه پر از تغییر استقلال با داشتن 6 مدیرعامل یا فرد اول کانون تصمیم‌گیری شامل فتح‌الله‌زاده، قریب، اولیایی، بهمن نجف نژاد، واعظ آشتیانی و افشارزاده کنار پرسپولیس حکم بهشت و جزیره ثبات را یافته است.

***

این همه تغییرات پیاپی مدیریتی (مدیرعامل، رئیس هیات مدیره، در نقش مدیرعامل و قائم‌مقام با مسوولیت مدیرعامل) باعث شده سرعت تصمیم‌گیری در پرسپولیس نزدیک به‌سرعت باد شود. اگر در دهه 60 پرسپولیسی‌ها درروی نیمکت فنی، فقط علی پروین را داشته و با نیشخند آمدوشد عضدی، حجازی، اصغر شرفی، پورحیدری، غلامحسین مظلومی، حسن حبیبی، عباس رضوی، محمد رنجبر و ... را در استقلال می‌نگریستند، امروز اوضاع تغییریافته است!

***

در سه سال اخیر، قلعه‌نویی در حالی نیمکت آبی‌ها را قبضه کرده که در مدت مشابه (از مرداد 91 تا امروز) سرخپوشان مانوئل ژوزه، گل‌محمدی، علی دایی، حمید درخشان و حالا برانکو را سرمربی کرده‌اند، این تغییرات یک به ازای 5، اگر در سال‌های لیگ‌برتر تسری یابد، به نتایج عجیب و بعضا تلخی می‌تواند رسید.

استقلال از سال 82 که قلعه‌نویی را به‌عنوان سرمربی منصوب کرد تنها 5 سرمربی داشته است، قلعه‌نویی (7 فصل)، مرفاوی (2 فصل)، پرویز مظلومی(2 فصل) و ناصر حجازی و فیروز کریمی روی هم 2 فصل، صادق ورمزیار هم در 2 بازی سرمربی آبی‌ها بوده است.

اما در پرسپولیس از تابستان 82 تا امروز این‌ها حکم سرمربیگری گرفته‌اند، وینکو بگوویچ، راینرزوبل، علی پروین، ناصر ابراهیمی، آری هان، دنیزلی، افشین قطبی، پیروانی، وینگادا، کرانچار، علی دایی، حمید استیلی، دنیزلی(بازگشت)، مانوئل ژوزه، گل‌محمدی، علی دایی (بازگشت)، حمید درخشان و برانکو ... در پرسپولیس سال‌های 82 تا امروز فریدون معینی هم حکم سرمربیگری گرفته است و اشمیت و محسن عاشوری هم دریکی، دو بازی اولین مرجع تصمیم‌گیری فنی بوده‌اند.

وقتی تیمی در 13 سال، 15 فرد اول در تصمیم‌گیری‌هایش داشته و رقیبش 7 فرد اول، وضعیت روی نیمکت‌ها هم چنان می‌شود که در استقلال 5 نفر به مقدرات فنی حکومت کنند و پرسپولیس در مدت‌زمان مشابه 18نفر! حتی یک نام را هم با اغراق ننوشتیم و ناصر ابراهیمی هم که نامش را به‌عنوان سرمربی نوشتیم در سال 84 به‌عنوان سرمربی به سازمان لیگ معرفی شد. فریدون معینی هم در تابستان 83، سه روز قبل از برکناری اکبر غمخوار، حکم مربیگری را در پرسپولیس دریافت داشته بود.
منبع: ورزش سه