۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

اخبار ویژه کیهان/ از آدرس غلط تا تکذیب نوبخت

روزنامه آلوده به پول‌های کثیف، ژست افشاگری درباره پول‌های کثیف گرفته است.
کد خبر : ۲۳۸۷۰۵
صراط: روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود ۴ خبر را منتشر کرده است.
 
آشوبگران برای مدعیان اصلاح‌طلبی راهبرد انتخاباتی می‌نویسند؟
 
دورخیز اصحاب فتنه برای حضور پررنگ در انتخابات مجلس 94 با لباس اصلاح‌طلبی وارد مرحله جدیدی شده است، به نحوی که هفته گذشته این جریان با اعلام موجودیت تشکلی با عنوان «کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان» و با عضویت عناصری رادیکال که غالبا سابقه محکومیت و زندان  در ایام فتنه 88 و حتی 78 را دارند، حضور در صحنه انتخابات مجلس را اعلام کرد.
به گزارش رجانیوز، هفته گذشته خبرگزاری ایلنا که به محافل اصلاح‌طلبی نزدیک است، در گزارشی از تشکیل کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان خبر داد که هدف از ایجاد آن را هماهنگی میان دو مجموعه اصلاح‌طلبان، یعنی شورای مشورتی و شورای هماهنگی و رصد فضای سیاسی موجود عنوان کرده بود.
این در حالی است که افرادی به عنوان اعضای این شورای راهبردی معرفی شده‌اند که از تندترین چهره‌های سیاسی طیف چپ، وابسته به احزاب منحله و غیرمشروع و دارای سوابق محکومیت و زندان در ماجرای فتنه 78 و 88 بوده‌اند.
رجانیوز، حسین مرعشی، آذر منصوری، مرتضی حاجی، عبدالله ناصری، احمد حکیمی‌پور، محسن رهامی را در زمره این افراد معرفی کرد و نوشت: حسین مرعشی که در فتنه سال 88 نقش موثری داشته بود و به حکم دادگاه به یک سال حبس و محرومیت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد محکوم شده بود ظاهرا به عنوان نماینده حزب کارگزاران به عضویت این شورا درآمده است.
از سوی دیگر آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب منحله و ضدانقلاب مشارکت که در سال 88 یکی از ارکان هدایت فتنه همه جانبه  علیه نظام اسلامی بود، به عنوان عضو دیگر این شورا جای تامل دارد. وی در سابقه خود به موجب فعالیت در فتنه سال 88 و به موجب اخلال در نظم عمومی، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به سه سال حبس محکوم شده بود.
مرتضی حاجی یکی از اعضای برجسته این کمیته، از تندروترین وزرای کابینه اصلاحات به شمار می‌رود که در دوران وزارت خود حاشیه‌آفرینی‌های سیاسی بسیاری را سامان داد. وی که از اعضای موسس حزب منحله مشارکت و از موسسین بنیاد باران وابسته به یکی از سران فتنه به شمار می‌رود پس از فاجعه عاشورای 88 و هتک حرمت اصحاب فتنه به عزاداری سیدالشهداء(ع) به مدت دو هفته بازداشت شد.
 
18 ماه این دست و آن دست وزیر می‌گوید سخنگو تکذیب می‌کند!
 
وزیر اقتصاد که سال گذشته از تهیه لیست 10 میلیون ثروتمند و آمادگی برای حذف یارانه آنها خبر داد و گفت: فرآیند حذف یارانه‌های نقدی در دهک‌های درآمدی بالا آغاز شده است. اما سخنگوی دولت در ادعای متفاوتی گفته است، یارانه هیچ کس قطع نشده است!
علی طیب‌نیا در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به این پرسش که آیا 5 دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه‌های نقدی حذف می‌شوند یا خیر گفت: در مورد یارانه‌ها باید از آقای ربیعی سؤال شود زیرا مسئولیت حذف یارانه‌های نقدی بر عهده ایشان است اما فرآیند شناسایی و حذف شروع شده و ادامه دارد.
طیب‌نیا درباره تعداد افرادی که از دریافت یارانه‌های نقدی حذف شده‌اند گفت:‌تعداد این افراد هنوز مشخص و قابل ذکر نیست اما می‌توان اشاره کرد که کماکان تعداد قابل ملاحظه‌ای از دریافت یارانه‌های نقدی حذف نشده‌اند.
کمتر از 24 ساعت از بیان سخنان وزیر اقتصاد، محمدباقر نوبخت اظهارات متفاوتی را بیان کرد و به تناقض‌گویی‌ها درباره حذف یارانه نقدی دامن زد. سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران، در پاسخ به برخی خبرها مبنی بر قطع یارانه اقشار پردرآمد از سوی دولت، گفت: یارانه هیچ گروهی قطع نشده است.
سخنگوی دولت درباره برخی خبرها درباره حذف یارانه نان، خاطرنشان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای حذف یارانه نان ندارد و تمامی اخبار در این خصوص غیرواقعی است و تنها قرار است برخی نانوایی‌ها آزادپز شوند.
از سوی دیگر برخی از یارانه‌بگیران عنوان کرده‌اند که یارانه نقدی آنان از فروردین ماه قطع شده است.
به گزارش جهان‌نیوز هنوز روشن نیست که علت تداوم تناقض‌گویی دولتمردان در این باره و پنهانکاری آنان از مردم چیست اما برخی ناظران سیاسی این موضوع را بی‌ارتباط با انتخابات پیش رو نمی‌دانند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در جلسه انتخاباتی شورای مرکزی این حزب که روز 29 فروردین تشکیل شد، گفت: در بحث یارانه‌ها اگر بخواهیم به همه یارانه پرداخت کنیم 16-15 هزار میلیارد تومان کسری داریم. الان برخی بحث حذف یارانه اقشار پردرآمد را مطرح می‌کنند و برخی حذف کل یارانه‌ها را مطرح می‌کنند. گروهی هم می‌گویند که در سال انتخابات نباید دست به ریسک زد.
تعلل در حذف یارانه افراد پردرآمد در حالی است که دولت طی 18 ماه اخیر چند بار اقدام به گران کردن قیمت آب و گاز و برق و نان کرده که عملا فشار آن به اقشار ضعیف جامعه منتقل شده است.
 
 
وقتی آلودگان پول‌های کثیف آدرس غلط می‌دهند
 
روزنامه آلوده به پول‌های کثیف، ژست افشاگری درباره پول‌های کثیف گرفته است.
روزنامه اعتماد  به سیاق برخی روزنامه‌های دیگر به بازی با کلید واژه «پول‌های کثیف» پرداخت و بدون اینکه سندی ارائه کند، از افشاگری درباره پول‌های کثیف نوشت. این روزنامه مدعی وجود پول‌های کثیف در حوزه‌های دارو و قاچاق شده بی‌‌آن که آدرس و مشخصات درستی ارائه دهد. اعتماد همچنین درباره مدارک تقلبی اظهار نگرانی کرده است.
یادآور می‌شود مدیرمسئول روزنامه اعتماد به هنگام نمایندگی مجلس ششم جزو نمایندگان اصلاح‌طلبی بود که به واسطه رفاقت با یک مفسد اقتصادی به نام شهرام جزایری پول‌های نه چندان تمیز! هنگفتی از وی دریافت کرد آلودگی نمایندگان مجلس ششم به این مفسد اقتصادی درحالی بود که نامبرده به عنوان مشاور اقتصادی به مجلس و کمیسیون‌های آن تردد داشت و از جمله پیشنهاد حذف اخذ وثیقه از دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان بانکی داده بود که اتفاقاً تصویب هم شد!
با این اوصاف خیلی وقاحت می‌خواهد که مجرمان اصلی دریافت پول‌های کثیف و آلوده، به اعتبار کوتاهی در برخورد با آنان از موضع طلبکاری وارد شوند و «آی دزد! آی دزد!» کنند.
همزمان با اعتماد، روزنامه شرق نیز در اقدامی که هماهنگی نشریات زنجیره‌ای برای عملیات فریب را نشان می‌دهد از قول عطریانفر در صفحه اول خود از «مخاطرات هزینه‌های غیرشفاف در انتخابات» و «دوپینگ اقتصادی برای مقاصد سیاسی» سخن گفته است.
پیش از این نیک‌آهنگ کوثر کاریکاتوریست طیفی از نشریات کارگزاران و اصلاح‌طلب با مرور خاطرات گذشته و از جمله مدیران کارگزارانی همشهری در دوره شهرداری کرباسچی (مدیرمسئولی عطریانفر) تصریح کرده بود: بسیاری از شما نام احمد-س را هم نشنیده‌اید. او را ژنرال می‌نامیدند و بسیاری بدون اجازه‌اش آب نمی‌خوردند. در ماجرای دادگاه کرباسچی دو بار نامش مطرح شد و از کرباسچی پرسیدند چرا چاپخانه متعلق به شهرداری را به قیمتی بسیار نازل به «س» فروخته است. «س» زمانی مدیرکل مطبوعات داخلی بود و چند ماهی سردبیر همشهری شد... با راه افتادن صبح امروز (به مدیرمسئولی سعید حجاریان) «س» عملاً سکاندار روزنامه بود... زمانی که روزنامه‌های صبح امروز و آفتاب امروز توقیف شدند، گفته می‌شود سود «س» بالغ بر 750 میلیون تومان بود. در روزگاری که اکثر روزنامه‌ها ضرر می‌دادند، او توانست ساختمان دیگری برای صبح امروز خریداری کند... هزینه اصلاح‌طلبی را روزنامه‌نگاران دادند ولی آدم‌های پشت پرده‌ای چون «س» نه تنها هزینه ندادند که هزینه‌های بقیه را در قلک اندوختند... بهار 76 اوج کار ما در همشهری بود... ویژه‌نامه‌های انتخاباتی ستاد خاتمی را که حاجی مسئول آن بود، در همشهری صفحه‌بندی و چاپ می‌کردند ولی به دلیل منع قانونی به نام روزنامه‌های دیگر چاپ می‌شد... همشهری موسسه عریض و طویلی بود، کاغذبازی در اوج و عشق خدمت ته چاه افتاده بود.
وی می‌افزاید: «رواج روابط غیرحرفه‌ای بخصوص در روزنامه‌های تازه شکل گرفته اقتصادی از حالت نهفته، تبدیل به روال عادی می‌شود در گرفتن آگهی، پورسانتاژ، جذب دختران خبرنگار فاقد کیفیت ژورنالیستی و واجد کیفیات فیزیکی... بعداً در روزنامه‌های دیگر دیدم که چگونه مدیر فلان وزارتخانه می‌تواند اخبار مورد نظرش را در مطبوعات موردنظر به چاپ برساند و اخبار انتقادی را راهی سطل زباله کند، فقط کمی خرج دارد. یادمان می‌رود که با چه هدفی وارد مطبوعات شده‌ایم... وقتی روزنامه لطیف صفری (نشاط) توقیف شد، (شمس‌الواعظین) با صاحب مجوز عصر آزادگان به توافق رسید. حس کردم که صفری از پشت خنجر خورده و کسی آنچنان تحویلش نمی‌گیرد... سرخم کردن جلوی (عطریانفر) خیلی سخت بود... آمده بود اخبار اقتصاد و دنبال شمس می‌گشت. آمده بود آنجا تا قرار آگهی کارگزاران با عصر آزادگان را بگذارد و همان مسئله‌ای شد که بعدها میان بچه‌های مطبوعات دهان به دهان گشت. طرفداری شمس از هاشمی به بهانه 48 میلیون تومان آگهی... بچه‌های عصر آزادگان سر چرخش مشهود به آن سمت معترض بودند. قیافه محمد قوچانی هم دیدنی بود و گاه شمس مجبور می‌شد برای رد گم کردن، مطلبی انتقادی علیه هاشمی چاپ کند. هر وقت سر و کله فرنود آنجا پیدا می‌شد می‌توانستیم حدس بزنیم آگهی جدیدی، عکس جدیدی انداخته یا...».
 
 
 
یواس‌ای‌تودی: اختلاف‌ها برای توافق هسته‌ای اساسی است
 
روزنامه یواس‌ای‌تودی گزارش داد اختلافات ایران و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای افزایش یافته است.
این روزنامه نوشت: دو هفته پس از آنکه قدرت‌های غربی و ایران از دستیابی به یک چارچوب توافق برای مهار کردن برنامه هسته‌ای تهران خبر دادند، شکاف‌های فزاینده میان دو طرف در حال نمایان شدن است. در حالی که مذاکره‌کنندگان آماده می‌شوند از هفته آینده کار را روی توافق نهایی در وین آغاز کنند، آمریکا و ایران بر سر مسائل کلیدی اختلاف دارند که مبنای توافق دوم آوریل لوزان سوئیس است. این مسائل شامل زمان لغو تحریم‌های ایران، تعداد سانتریفیوژهایی که ایران می‌تواند برای غنی‌سازی اورانیوم حفظ کند و مدت توافق نهایی می‌شود.
یو‌اس‌ای‌تودی خاطر نشان کرد: سه‌شنبه گذشته سنای آمریکا بر سر یک طرح فراجناحی به توافق رسید که به این نهاد حق اظهارنظر درباره توافق احتمالی را می‌دهد. این نیز به دشواری‌های مذاکرات هسته‌ای افزود. کاخ‌سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا این طرح را، که برای وتو کردن هرگونه توافق نهایی احتمالی به دو سوم آراء سنا نیاز خواهد داشت، امضا خواهد کرد.
اوباما در عین حال گفته که این یک پیمان رسمی نیست.
این روزنامه خاطر نشان کرد براساس اظهارات مقامات آمریکایی و ایرانی اختلافات اساسی به چشم می‌خورد که عبارتند از:
-تحریم‌ها: مجلس ایران می‌گوید وقتی(اجرای) توافق جامع شروع می‌شود، همه تحریم‌های آمریکا و (اتحادیه اروپا) پایان خواهد یافت، و ایران اجرای تعهدات خود را براساس توافق شروع خواهد کرد. کاخ‌سفید اعلام کرد تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای در حالی که ایران به تعهداتش در توافق عمل می‌کند و بازرسان سازمان ملل اقداماتش را راستی‌آزمایی می‌کنند، به حال تعلیق درمی‌آید.
-سانتریفیوژها: فکت‌شیت ایران می‌گفت!! ایران باید حدود 10 هزار سانتریفیوژ غنی‌سازی اورانیوم را فعال نگه دارد. کاخ‌سفید اعلام کرد چارچوب توافق از ایران می‌خواهد تعداد سانتریفیوژهای فعال را به 5060 کاهش دهد تا کار برای تولید سوخت بمب هسته‌ای دشوارتر شود.
- فردو: فکت شیت ایران!! می‌گفت تاسیسات مستحکم شده زیرکوه در فردو به غنی‌سازی اورانیوم و فعالیت‌های تحقیق و توسعه برای آماده کردن سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر در پنج سال آینده ادامه خواهد داد. کاخ‌سفید اعلام کرد فردو به یک مرکز تحقیق و توسعه تبدیل خواهد شد که فعالیت غنی‌سازی اورانیوم نخواهد داشت.
- بازرسی‌ها: کاخ‌سفید اعلام کرد بازرسان سازمان ملل به «همه تاسیسات هسته‌ای ایران»، شامل سایت‌های اعلام نشده، دسترسی خواهند داشت. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، بازرسی از سایت‌های نظامی را با صراحت رد کرد.
- مدت توافق: مجلس ایران خواستار یک محدودیت پنج ساله در برنامه هسته‌ای ایران شد. کاخ‌سفید اعلام کرد برخی جنبه‌های توافق 10 سال و برخی 25 سال طول خواهد کشید.