۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
ادعای CNN:

ایران و عربستان محرمانه مذاکره کردند!

سی ان ان آتش بس یمن را نتیجه رایزنی های محرمانه ایران و عربستان سعودی توصیف کرد.
کد خبر : ۲۳۸۷۴۵
صراط: سی ان ان آتش بس یمن را نتیجه رایزنی های محرمانه ایران و عربستان سعودی توصیف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، فردریک پلیتیگن خبرنگار ارشد بین المللی شبکه در تهران گفت: « معاون وزیر امورخارجه ایران روز گذشته اعلام کرد آتش بس در یمن قریب الوقوع است. این سخن وی نشان می داد گفتگوهایی در این زمینه در جریان است. البته این مقام ایرانی توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد. روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در یادداشتی برای نیویورک تایمز از ضرورت وجود عزم سیاسی بیشتر برای متوقف کردن درگیری ها در یمن خبر داد.
 
وی افزود: کاملا روشن است که ایران احساس می کند بخشی از تحولات جاری در یمن است و می کوشد بخشی از تلاشها برای پایان دادن به حملات یمن باشد. ایران به شدت از مسائل جاری در یمن و حملات هوایی عربستان سعودی در یمن انتقاد کرده است.
 
با همه این اوصاف، به نظر می رسد پشت پرده تلاشهایی از جانب ایران برای پایان دادن به جنگ در یمن درجریان بوده و گفتگوهایی در حالی پیگیری بوده است باآنکه مقامات ایرانی سخنان شدیداللحنی درباره عربستان سعودی مطرح کرده اند. ظاهرا رایزنی هایی بین عربستان سعودی و ایران و دیگر کشورهای منطقه در این زمینه درجریان بوده است. ظاهرا ترکیه و عمان تسهیل کننده گفتگوهای ایران و عربستان سعودی در این باره بوده اند.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها: ایران عربستان یمن