۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

پرسپولیس باخت/ راه صعود هموار است

در جدول لخویا با ۱۰ امتیاز در صدر ایستاد و تیم پرسپولیس با ۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. النصر عربستان نیز با ۸ امتیاز در رده سوم است.
کد خبر : ۲۳۸۸۷۴
صراط: تیم فوتبال پرسپولیس که با یک تساوی برابر نماینده قطر می‌توانست شانس خود به عنوان تیم اول برای صعود به مرحله بعد را حفظ کند، با قبول شکست در این دیدار حساس کارش را سخت کرد و باید منتظر هفته آخر باشد.

در ادامه رقابت های گروه A سیزدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰ امروز تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه به مصاف تیم لخویا قطر رفت که این بازی در پایان با برتری ۳ بر صفر تیم قطری به پایان رسید تا دومین شکست پرسپولیس با برانکو رقم برخورد. ایوانکوویچ اولین شکستش را مقابل سپاهان در لیگ برتر متحمل شده بود. یوسف مسکنی(۶۹)، نام تائه هی(۸۳) و علی حسن عفیف(۹۳) برای تیم لخویا گل زدند.

در این دیدار پرسپولیس با ترکیب سوشا مکانی، رضا نورمحمدی،حمیدرضا علی عسگر، مایکل اومانا، محمدرضا خانزاده، مهرداد کفشگری، احمد نوراللهی(۷۳ علی علیپور)، محمد نوری، هادی نوروزی، امید عالیشاه(۸۰ پیام صادقیان) و مهدی طارمی به میدان رفت.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که صدرنشین این گروه هستند در دقیقه ۱۰ این دیدار می توانستند صاحب یک ضربه پنالتی شوند اما بنجامین ویلیامز داور استرالیایی صحنه ای که مدافع لخویا مهدی طارمی را درون محطوه جریمه سرنگون کرد خطا تشخیص نداد.

دقایقی بعد از این اتفاق، تیم لخویا روی یک ضربه ایستگاهی می توانست دروازه پرسپولیس را باز کند اما در شرایطی که مدافعان سرخپوش به گمان آفساید ایستاده بودند، سباستین سوریا درون محوطه جریمه ضربه ای را به توپ زد که توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه دو تیم فوتبال ضعیف و کم رمقی را به نمایش گذاشتند و نتوانستند موقعیتی روی دروازه یکدیگر خلق کنند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

شروع نیمه دوم تا دقیقه ۶۵ هم فوتبال سرد و کسل کننده ای را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم اما در دقیقه ۶۹ این تیم لخویا بود که روی یک ضد حمله توسط یوسف مسکنی به گل برتری رسید. روی این گل مدافعان پرسپولیس و خصوصا سوشا مکانی مقصر بود.

۱۰ دقیقه پایانی این دیدار پرسپولیس که در این دیدار چهره یک تیم هجومی را نداشت تلاش کم رمقی برای رسیدن به گل تساوی داشت اما این تیم لخویا بود که در دقیقه ۸۳ روی یک ضد حمله توسط «نام تائه هی» به گل دوم رسید.

در حالی که پرسپولیس برای رسیدن به دروازه حریف هیچ طرح و برنامه ای نداشت در سومین دقیقه از وقت های اضافه اشتباه اومانیا فرصت را در اختیار بازیکنان لخویا قرار داد تا برای سومین بار دروازه نماینده ایران را باز کنند و شکست دور رفت را جبران کنند.

در جدول رده بندی گروه اول سیزدهمین دوره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا لخویا با ۱۰ امتیاز در صدر ایستاد و تیم پرسپولیس با ۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. النصر عربستان نیز با ۸ امتیاز در رده سوم است تا هفته پایان تکلیف تیم های صعود کننده از این گروه را مشخص کند.
منبع: مهر