۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵

تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی آمریکا

نتایج یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی آمریکا دو کاندیدایی را که در حال حاضر از محبوبیت بیشتری در میان مردم این کشور برخوردار هستند معرفی کرد.
کد خبر : ۲۳۸۹۵۵
صراط: نتایج یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی آمریکا دو کاندیدایی را که در حال حاضر از محبوبیت بیشتری در میان مردم این کشور برخوردار هستند معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتایج نظرسنجی اخیر موسسه کوئینی پیاک نشان می دهد که احتمالا «هیلاری کلینتون» و «مارکو روبیو» از شانس بیشتری نسبت به سایر رقبای خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برخوردار هستند.

مطابق با این نظرسنجی، هیلاری کلینتون حمایت ۶۰ درصد از دموکرات های آمریکا را به خود اختصاص می دهد حال آنکه  رقیب هم حزبی وی «جو بایدن» که در حال حاضر سمت معاون رئیس جمهور آمریکا را بر عهده دارد تنها ۱۰ درصد از آراء دموکرات ها را از آن خود کرده است.

البته خوشحالی هیلاری از کسب درصد بالای آراء با توجه به اینکه بیش از نیمی از رای دهندگان وی را غیر قابل اعتماد توصیف می کنند دوام چندانی نخواهد آورد.

در سوی مخالف نیز، سناتور مارکو روبیو با کسب ۱۵ درصد از آراء جمهوری خواهان نسبت به دیگر رقیب هم حزبی خود «جب بوش» ۳ امتیاز جلوتر است.

البته جب بوش هنوز نامزدی رسمی خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام نکرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامل دو مرحله است. در مرحله مقدماتی، کاندیداها با رقبای هم حزبی خود رقابت می کنند و در مرحله نهایی، کاندیدای پیروز از حزب دموکرات با کاندیدای پیروز از حزب جمهوری خواه به رقابت می پردازد.

منبع: مهر