۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱

افشاگری شاهزاده سعودی درباره جنگ یمن

برادر پادشاه عربستان در مصاحبه ای با یک شبکه آلمانی افشا کرد که رژیم سعودی برای بمباران یمن از خلبان های خارجی استفاده می کند.
کد خبر : ۲۳۹۰۵۴
صراط: امیر طلال بن عبدالعزیز برادر پادشاه عربستان در گفتگو با شبکه آلمانی فاکس با افشاگری در خصوص حملات جنگنده های سعودی به یمن اظهار کرد: خلبان هایی که یمن را بمباران می کنند، مزدور هستند و بخش زیادی از بودجه عربستان صرف حقوق آنها می شود. این مزدوران که از ملیت های پاکستانی، هندی، فرانسوی، آمریکایی و مصری هستند، در ازای هر پرواز 7500 دلار حقوق دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: حکومت عربستان به تازگی متوجه شده است که با تصمیم گیری های غلط پایش به این جنگ کشیده شده است. ما الان حاضر هستیم توافقی را قبول می کنیم که پیش از جنگ حاضر به قبول آن نبودیم.

برادر پادشاه سعودی به وفادار نبودن متحدان این کشور اشاره کرد و گفت: متحدان رژیم سعودی به ما در جنگ یمن خیانت کردند، چون آنها می دانستند که یمن قتلگاه ارتش های متجاوز است. متحدان مان به ما گفتند که حاضر نیستند ریسک کنند که ایران را تهدید کنند، چون آنها معتقدند که با این کار درهای جهنم را به روی خودشان باز می کنند. ایران یمن نیست، این کشور می تواند زیرساخت ها و قدرت نظامی عربستان را در عرض 24 ساعت نابود کند.

امیر طلال فرماندهان ارتش عربستان سعودی را ترسو دانست و افزود: آنها از ورود به جنگ زمینی هراس دارند و برخی از سربازان ارتش سعودی پس از شنیدن خبر عدم دخالت هم پیمانان رژیم سعودی در جنگ، از ترس فرار کردند.

منبع: ابنا